דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסתמן: החינוך ההתיישבותי וכפרי הנוער יזכו לוודאות ויציבות

בעקבות הצעת חוק של ח"כ ברושי, הודיעו שר החינוך ומנכ"ל משרדו שמשרד החינוך יחל בכתיבת מסמך המכיר בייחודיות החינוך ההתיישבותי וחשיבותו
החינוך ההתיישבותי וכפרי הנוער יזכו לוודאות ויציבות
חינוך התיישבותי - ערכי קיימות, חקלאות, אהבת הארץ

 

וועדת השרים לענייני חקיקה שהתקיימה לפני כשבועיים, דנו השרים בהצעת חוק של ח"כ איתן ברושי וחברי כנסת רבים, אשר מטרתה להבטיח את יציבתו של החינוך ההתיישבותי. ח"כ ברושי ביקש לשם כך לתקן את חוק החינוך הממלכתי.

ועדת השרים לא קיבלה החלטה בהצעת החוק, אך שר החינוך, נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו, שמואל אבואב, הודיעו שמשרד החינוך יחל בכתיבת המסמך הרשמי הראשון שמכיר בייחודיות החינוך ההתיישבותי וחשיבותו.

המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך אחראי ל- 151 מוסדות חינוך מרמת הגולן ועד אילת, ביניהם כפרי הנוער ובתי הספר במועצות האזוריות. המנהל אחראי לכ- 100 אלף לתלמידים, מהם כ- 25 אלף בפנימיות וכפרי הנוער.

בתי הספר מגוונים ביותר: בתי ספר גדולים והישגיים, בתי ספר הקולטים עולים ובני עולים, כפרי נוער לתלמידים מתקשים ובלתי משתלבים, ממלכתיים, ממלכתיים דתיים וערביים. במוסדות המנהל שמים דגש על ערכי קיימות, חקלאות, אהבת הארץ והטבע ועם השנים הצטברה בו מומחיות רבה. 

ח"כ ברושי: "החינוך ההתיישבותי הוא חלק מרכזי בקיום ההתיישבות במרחב הכפרי, ובעתידה. הוא גם אחד מהכלים החשובים לעמידה ביעדי פיזור האוכלוסייה. תמיד ראיתי חשיבות גדולה בערכי  החינוך ההתיישבותי ובפעילות בכפרי הנוער. זוהי דרך חינוך המחברת אדם ואדמה ונותנת מענה לצרכים של רבים באוכלוסייה".

ח"כ ברושי הוסיף: "חוזר המנכ"ל שייכתב הוא בשורה חשובה מאוד שתעניק ודאות ויציבות למוסדות החינוך המצוינים של המינהל. אני מברך את שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו על ההיענות ומודה להם על קידום היוזמה החשובה למען כפרי הנוער והחינוך במרחב הכפרי כולו. זהו מהלך בעל חשיבות רבה לעתידה של המדינה בכלל, וההתיישבות במרחב הכפרי בפרט".

לדברי ח"כ ברושי - השר בנט הדגיש שיפעל לעגן את נהליו ומאפייניו של החינוך ההתיישבותי בחוזרי מנכ"ל ונהלים פנימיים וכך יינתן הביטוי הנכון לייחודו.

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ד"ר גבי אסם: "חוזר מנכ"ל העוסק בחינוך התיישבותי הוא מהלך בעל חשיבות עצומה להמשך קיומו של החינוך הקיבוצי התיישבותי. המועצות האזוריות המרכיבות את המרחב הכפרי ובתוכן בתי הספר האזוריים הפנימיות כפרי הנוער זוכות באמצעות חוזר המנכ"ל הייחודי לרגולציה והכרה באופי הייחודי הפדגוגי וכן הארגוני של מערכות החינוך. ח"כ ברושי פועל רבות ונמרצות לקידום החינוך ההתיישבותי ומהלך זה הוא שיאו".

הוספת תגובה חדשה