דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנכ"ל רמ"י חורג מסמכותו וזורה חול בעיני הציבור

הנהלת רמ"י במאמץ עצום לשווק אחיזת עיניים שאין לה בינתיים ביסוס במציאות. בניגוד לפרסום שהופיע השבוע בעיתון כלכליסט, אין ממש בכך שמועצת מקרקעי ישראל החליטה להפחית משמעותית את זכויות הקיבוצים בקרקעות המיועדות לבנייה עתידית למגורים
בנייה בקיבוצים, צילום: דוד (דדה) עינב
בנייה בקיבוצים, צילום: דוד (דדה) עינב

חלופת האגודה הפכה להליך סטטוטורי בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל בספטמבר 2014, נחתמה על ידי שני שרי אוצר וקיבלה את אישור בג"צ. מאז ועד היום, ההנהלה הבכירה ברשות מקרקעי ישראל לא השלימה עם חלופת האגודה. במשך 7 שנים הם תקעו מקלות בגלגלי התהליך.

בספטמבר 2017 הקימו ברמייה ועדה שנועדה להחליט מה יעלה בגורלם של השטחיים הבלתי מתוכננים. הא ותו לא. מנכ"ל רמ"י הרשה לעצמו להרחיב עד אין קץ את סמכויות הוועדה שהקים, והשבוע לקראת סיום תפקידו הניח את "מסקנות" והמלצות הוועדה שלא נחתמו ע"י כל חבריה, על שולחן מועצת מקרקעי ישראל, תוך שהוא מדגיש שהנושא אינו עולה לדיון אך אלו "המסקנות" של הוועדה המקצועית. במקביל, הוא הוציא את מסקנות הוועדה, שאיש לא ראה עד אז, לתקשורת שפרסמה בכותרות גדולות "ידיעה" המקדימה את זמנה.

למעשה, מועצת מקרקעי ישראל הנחתה את הנהלת רמ"י להכין הצעת החלטה בנושא לדיון שיתקיים בדצמבר. בהחלטה יקבעו הוראות מעבר עד לאותו היום ולמי שיגיש מאותו היום והלאה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "זוהי שעת האמת של חלופת האגודה ואנחנו נאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו בכדי שהתהליך הנפסד הזה לא יצלח."

הוספת תגובה חדשה