דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנהל הקהילה בקיבוץ רשפים נורה ע"י חבר קיבוץ

רשפים. צילום: יגאל לוי
רשפים. צילום: יגאל לוי

במהלך ויכוח שפרץ הבוקר בין חבר קיבוץ רשפים למנהל הקהילה, ירה חבר הקיבוץ בממלא התפקיד. מנהל הקהילה פונה לביה"ח העמק עפולה במצב שהוגדר ע"י מד"א כבינוני- קשה והחשוד הסגיר עצמו למשטרה. 
רכז האיזור מטעם התנועה הקיבוצית, ערן גליק, נמצא בקיבוץ ביחד עם גורמי המקצוע מטעם המועצה נותן סיוע לחברי הקיבוץ. 

מירי ליבנה, חברת הנהלת הקיבוץ אמרה: "קיבוץ רשפים החוגג בימים אלה 70 שנה להיווסדו ידוע בחוסן הקהילתי ובקשרים הדוקים בין חבריו. כפועל יוצא מכך, לאורך כל שנות הקיבוץ נפתרו מחלוקות שונות בין חברים בינם לבין עצמם ובינם לבין הקיבוץ בשיח מכבד של כל הצדדים.לצערנו המקרה שארע היום הוא מקרה קשה של אלימות יוצאת דופן שלא הכרנו עד היום. מדובר בתקיפה קשה של מנהל הקהילה בקיבוץ, המכהן בתפקידו מזה שנים ארוכות, בהצלחה ובמסירות אין קץ.
עמדת הקיבוץ היא שאין מחלוקת ואין סכסוך המצדיקים נקיטה בצעדים כה אלימים, וכקיבוץ אנו דוחים ומוקיעים מכל וכל את התנהגות החבר בעניין זה. צר לנו כי חבר הקיבוץ לקח, לכאורה, את החוק לידיים וביצע עבירה פלילית חמורה. צוות מטעמו של הקיבוץ מלווה את מנהל הקהילה בבית החולים, ואנו מאחלים לו החלמה מלאה ומהירה ומצפים לראותו שב לחצרנו בהקדם האפשרי".

האירוע התרחש סמוך לשעה 11:40 בסמוך למזכירות הקיבוץ. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי בין החשוד, אף הוא בשנות ה-60 לחייו, לבין מנהל הקהילה פרץ ויכוח על רקע כספי, שבשיאו שלף החשוד אקדח וירה בפלג גופו התחתון של האיש, שאינו מתגורר בקיבוץ. 

דוברות מד"א: "פראמדיק מד"א דניס פולקוב וחובש רפואת חירום דניאל מוסאי סיפרו: "כשהגענו לקיבוץ ראינו בסמוך לבניין המנהלה גבר כבן 62 שוכב מתחת לסככה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע מירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי טיפול רפואי לבי"ח העמק כשמצבו בינוני ויציב".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הביע זעזוע מן המקרה ואיחל החלמה מלאה ומהירה לפצוע אותו הוא מכיר אישית. מאיר אמר: "הגיעה השעה שחברי הקיבוצים יבינו כי ממלאי התפקידים בקיבוץ פועלים בשמם ולמענם ואסור להשאיר אותם חשופים לעימותים אישיים".

תגובות

השיטה
חבר
בואו לא ניתמם - זה אינו המקרה הראשון בו נורה מנהל קהילה. היגע הזמן שנבין שהירייה לא כוונה לממלא התפקיד אלא כוונה לשיטה. עד שלאר נבין זאת יהיו מקרים נוספים של אלימות אילו כלפי ממלאי תפקידים אך בפועל מכוונים כלפי השיטה ולא כלפי האדם המייצג אותה...
שום חוסן ושום קשרים הדוקים. הקיבוץ הזה תמיד מוקיע את הקורבן
חן
במקום לברר למה היורה הגיע למצב הזה, בוחרים להגן על מנהל הקהילה שבאופן קבוע פועל בבריונות כלפי חברי הקיבוץ.
איתן אמר שהוא "לא מפחד" לנתק את החשמל למרות שאסור לו על פי חוק (מי לקח את החוק לידיים כאן???), אז אמר וחטף.
הקיבוץ צריך להשכיל ולפטר אותו.
הקיבוץ דואג לקיבוץ ולא לחבר.
חבר בתנועה הקיבוצית
אני לא מצדיק בשום אופן את הפגיעה של החבר במנהל הקהילה. צריך להבין כי השינוי והשיטה של הקיבוץ היום היא קודם כל לטובת הקיבוץ ולא לחבר, מזכיר הקיבוץ בקבוצים רבים צריך לשרת גם את החברים אך כיום יש נטייה לזנוח את החבר וטובת הקיבוץ מעל הכל , עורכי דין מעורבים יותר ויותר ולכן החבר מרגיש פגיע וחסר אונים והרוח של סביבה תומכת ועוזרת נעלמת ומתחבאת אחר מערכת מסורבלת , לא מתפקדת ומתחבאת אחרי מערכת המשפט (עורכי דין).
אני מציע לתנועה הקיבוצית להגיע להחלטה אם רוצים שינוי אז לפרק את כל החבילה ולתת לחבר את כל האחריות לידיים שלו כולל העסקים והשירותים, קשה מאוד לתפקד באמצע (מנסים להיות קיבוץ אבל אומרים לחבר תהיה אחראי בתנהלותך ללא שום כלים) ולבסוף משאירים את החבר תקוע בפינה בין האחריות לבין המערכת הקיבוצית ואז צריך להתמודד מול עורכי דין של הקיבוץ ולהגיע לריבים ויכוחים ואפילו בתי משפט.
לא בעד אלימות ומקווה שהדילמות הרבות יפתרו בשיחה אבל המערכת הקיבוצית חייבת לחשוב גם על טובת החבר כמו שקיבוץ פעם ידע לדאוג לחבק את החבר ולפעול ולהגיד נונונו מתי שצריך.

הוספת תגובה חדשה