דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים להיות הבית של החיילים הבודדים – 245 צעירים שעלו לישראל לשרת בצבא ייקלטו בקיבוצים מכל רחבי הארץ

אלפי אנשים התכנסו ביום חמישי שעבר בטקס המרגש בו נפתח מחזור קיץ 2019 של גרעין צבר מתנועת הצופים. לראשונה ייקלטו גרעיני צבר גם בקיבוצים ארז ועין החורש. יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילם בודדים בתנועה: "אני מודה ומוקירה תודה לכל עשרות הרכזים שמלווים את החיילים ביומיום, לחברים בקיבוצים שפותחים את לבם וביתם ולהנהלות הקיבוצים על המשאבים הרבים המושקעים במפעל זה."
העולים החדשים. צילום: אמיר לביא, תנועת הצופים
צילום: אמיר לביא, תנועת הצופים

בטקס חגיגי ומיוחד שנערך באולם סמולרש באוניברסיטת ת"א, קיבלו את פניהם של 305 צעירים וצעירות יהודיים מכל רחבי העולם, שעלו לארץ כדי להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. הטקס התקיים במעמד שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט ורח"ט תכנון ומנהל כוח אדם באגף כוח אדם בצה"ל, תא"ל אמיר ודמני, וכלל גם ברכות מצולמות מפי ראש הממשלה ונשיא המדינה. גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, השתתפו בטקס. מרבית העולים נחתו בארץ רק בשבוע האחרון שלפני הטקס, ומייד לאחריו נסעו לביתם החדש בעשרה קיבוצים ובמרכז הקליטה ברעננה. העולים החדשים הגיעו מ-24 מדינות שונות, וביניהן אזרבייג'אן, אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, תאילנד, ארה"ב, דרום אפריקה זימבבואה, מכל רחבי אירופה ועוד.

בקיבוצים יקלטו כ-245 חיילים: ממלכיה שבצפון ועד לאורים וכיסופים בדרום. מרגשת במיוחד היא הצטרפותם של שני קיבוצים חדשים לקליטת העלייה ולמפעל החשוב של אימוץ חיילים בודדים - קיבוץ ארז וקיבוץ עין החורש.

קיבוץ ארז, המתמודד, כמו שאר יישובי עוטף עזה, עם אתגרים ביטחוניים לצד אתגרי החברה הקיבוצית המתחדשת, בחר לאחר תהליך חברתי ארוך ועמוק, אליו נרתמו כל החברים, לקלוט גרעין צבר - 19 צעירים שסיימו לימודים אקדמיים ובחרו לעלות לישראל לשרת בצה"ל ולתרום לחברה הישראלית.

יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים – האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית - מציינת כי "הטקס השנה היה מרגש במיוחד. האנרגיה הצעירה של העולים שעזבו בית חם, משפחה וחברים, ובחרו לעלות לארץ בגפם כדי לשרת בצבא, יחד עם שמחת הקיבוצים הקולטים, ושיתוף הפעולה הפורה, המעמיק והמתרחב עם תנועת הצופים, מעידים יותר מהכל על השליחות העמוקה של הקיבוצים הבוחרים בעשייה ציונית זו. אני מודה ומוקירה תודה לכל עשרות הרכזים שמלווים את החיילים ביומיום, לחברים בקיבוצים שפותחים את לבם וביתם ולהנהלות הקיבוצים על המשאבים הרבים המושקעים במפעל זה."

יעל אייזנר
יעל אייזנר מעניקה תשורה לקרן ולדמן, רכזת גרעין צבר החדש
בעין החורש. צילום: אמיר לביא, תנועת הצופים

בהזדמנות זו מוסיפה אייזנר: "אנו כבר בעיצומם של גיוסי הקיץ לצה"ל ומחפשים קיבוצים נוספים שיקלטו חיילים בודדים, כמו גם גרעיני צבר, לקיץ הבא - בואו להיות שותפים בתוכנית ציונית-לאומית-חברתית מרגשת שכולה רק עשיית טוב ונתינה - אנחנו זקוקים לכם."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בירך העולים החדשים בסרטון: "אני שמח כל כך לברך אתכם ולהצדיע לכל החיילים, שהחליטו לעשות עלייה ולהצטרף לצבא ההגנה לישראל, לשמירה על הבית. הבית של העם והמולדת היהודית. חלקכם עומדים בתחילת המסע בתור אזרחים חדשים במדינת ישראל וחלקכם כבר התגייסתם ואתם משרתים שירות משמעותי ביחידות השונות בצה"ל. ההחלטה לעזוב את החברים, את הבית ולעלות לישראל היא החלטה מאוד אמיצה. אתם דוגמא ומופת. היו ברוכים. היו חזקים. אתם הציונים האמיתיים. זכיתם, וזכינו גם אנו." 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך גם הוא בסרטון: "איזו התמדה, סולידיות ומחויבות יש לכם ותדעו שזה בשם כל האזרחים בישראל. יש לנו הערכה אינסופית כלפיכם, וכולנו מברכים אתכם בבואכם הביתה."

שר העלייה והקליטה, אלוף (מיל') יואב גלנט: "כמי ששירת שנים ארוכות בצה״ל, אני מכיר מקרוב את ההתנדבות והעשייה המשמעותית בצה״ל של העולים במסגרת גרעין צבר. החלטתם של הנערות והנערים הצעירים לעזוב את המדינה בה נולדו, את החברים והמשפחה, על מנת להתגייס ולשרת בצה״ל, להשקיע ואף לסכן חיים, למען מדינת ישראל ושמירת ביטחונה כרוכה בהתנדבות ובהקרבה מעוררת הערכה. אני מודה לכם מקרב לב ומאחל לכם הצלחה בשירות המשמעותי בו בחרתם."

בסיום הטקס המרגש שכלל, לצד הברכות והתודות, גם קטעי שירה וריקוד, הנפת דגלים, ריקוד ספונטני לצלילי השיר "שבט אחים ואחיות" והענקת תשורה על הבמה לרכזי גרעיני צבר מהקיבוצים השונים, ניגשה אל אייזנר רונית, בת קיבוץ רגבים המתגוררת בניו יורק. בתה הבכורה, מאיה, היא חלק מגרעין צבר המתגורר בקיבוץ גבע, וכעת היא מלווה את בתה השנייה ליהי שעלתה לישראל ביחד עם הגרעין שהגיע לקיבוץ להב. אל רונית התלוותה גם בתה הצעירה בת ה-16 שעדיין לומדת בתיכון, אך גם לה יש תוכניות לעלות ארצה ולהתגייס לצבא. וכך מסכמת אייזנר את המפגש והאירוע כולו: "רונית חיבקה אותי בדמעות של אמא שמבינה כמה קשות ומורכבות יהיו עבורה השנתיים הבאות עם שתי בנות בצבא, והשלישית בדרך. הבטחתי לה שתמיכתי נתונה לה ולכל ההורים שזקוקים לכך. אומנם הילדים הם הגיבורים המרכזיים, אך כך גם הוריהם הנדרשים לתעצומות נפש אינסופיות. אני כאן עבור הילדים כמו גם עבור ההורים."

הוספת תגובה חדשה