דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים לגייס שותפים לבישול באהבה - מגיעים לאלף מנות מבושלות

במיזם "מבשלים באהבה", פרי שיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי, נתרמו כבר מעל 500 מנות מבושלות ובאגף צעירים ומעורבות חברתית ממשיכים לגייס שותפים כדי לעבור את ה-1000 מנות. המטרה להגיע לכמה שיותר אנשים שיוכלו לחגוג את החג בכבוד
ממשיכים לגייס שותפים לבישול באהבה - מגיעים לאלף מנות מבושלות

במשך שנים נהגו הקיבוצים לארח בערבי החג אוכלוסיות מעוטות יכולת ולשמש עבורם בית חם. עם פרוץ מגפת הקורונה והנחיות ההתקהלות המחמירות, חדרי האוכל נסגרו או פתחו שעריהם לאיסוף ארוחות מוכנות לחברי הקיבוץ בלבד ונוצר מצב שבמקום הישיבה הקהילתית המחבקת בחדר האוכל בערבי שישי ובחגים כל משפחה ניהלה את החג בביתה ללא יכולת להזמין משפחה או חברים.

כתוצאה ממצב זה, אלפי משפחות מעוטות יכולת לא יכולים להתארח בקיבוצים כפי שנהגו בעבר והחשש שיוותרו ללא מזון בערב החג. מתוך החשש, אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית החליט להרים את הכפפה ולשנס מותניים לקראת הבאות ובשיתוף פעולה עם אגף מעורבות חברתית בתנועת הקיבוץ הדתי התקיים סבב חשיבה ובסופו הוחלט לצאת לדרך עם מיזם חדש ומרגש במיוחד "מבשלים באהבה" שמשמעותו הכנת מזון מבושל במהלך חגי תשרי (ערב ראש השנה 18.9,  ערב סוכות 02.10) עבור מקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע ונקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה.

לדברי שלומית עמר, מרכזת המיזם בקיבוץ פלמחים: "השנה האחרונה זימנה לכולנו אתגרים לא קלים, אתגרים אלו ״חידדו״ לי אישית מה חשוב באמת. היכולת שלי ( של כולנו) לתת, להעניק, לעזור ולתמוך איננה כרוכה במאמץ. דווקא בימים אלו המילים ערבות הדדית מקבלת משמעות, מי שיכול יעזור, יתרום, ייתן ויתמוך במי שנמצא בחסך."
״איש בעולם איננו חסר תועלת אם הוא מסיר מעט ממסעו של האחר״ (הסופר צ'ארלס דיקנס).

להרשמה להתנדבות בפרויקט: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה