דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מכשירים את מנכ"ליות העתיד בתנועה והתעשייה הקיבוצית

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות העתיד ביוזמת התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס יצא לדרך בשבוע שעבר
מכשירים את מנכ"ליות העתיד בתנועה והתעשייה הקיבוצית
מתחילות את בית הספר למנכ"ליות

בשבוע שעבר נפתח בבית הראשונות שבעמק חפר המחזור השני של בית ספר למנכ"ליות העתיד בתנועה הקיבוצית. מדובר בתכנית פורצת דרך שפותחה עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי והחברתי ולהגיע לתפקידי ניהול בכירים או כאלו שכבר שם ומעוניינות לרכוש כלים נוספים לניהול שלהן. מטרתו של בית הספר למנכ"ליות העתיד היא שנשים רבות יפרצו את תקרות הזכוכית ויביאו אחריהן דורות רבים של נשים שישתלבו בכל דרגי הניהול וההנהגה העסקית והציבורית. 

התכנית הינה פרי שיתוף פעולה ייחודי בין התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וארגון סופרסונס, אשר בחזון משותף החליטו לקדם את השוויון המגדרי בעמדות הניהול וההנהגה במוסדות התנועה. המשתתפות מגיעות מכל רחבי הארץ ומתחומים מגוונים וניתן למצוא ביניהן גם מנכ"ליות בפועל ומנהלות בתחומי שונים כמו מנהלות קהילה, פיתוח עסקי, ייצור, כספים, מנהלות מש"א ועוד. במסגרת הקורס יעברו המשתתפות סדנאות מקצועיות, מפגשי פאנלים עם נשים מובילות מתחומים שונים, ויחוו סדנאות למידה המשלבת ידע, יצירתיות ויוזמות פנים ארגוניות ועוד. התוכנית נתמכת על ידי קמ"ע וביטוח חקלאי.

ד"ר גלית שאול, ראשת המועצה האזורית עמק חפר: "לניהול נשי יש יתרונות רבים ומוכחים. אפשר לראות זאת למשל בהתמודדות של מנהיגוֹת עם הקורונה, בארץ ובעולם. הבעיה המרכזית היא, כמובן, חוסר השוויון: אחוז הנשים המנהיגות והמנהלות עדיין קטן מאוד יחסית, ואת זה צריך להמשיך לשנות בהתמדה בכל מקום, גם בקיבוצים. לכן, בית הספר למנכ"ליות העתיד הוא מיזם משמעותי וחשוב ביותר לקידום נשים מוכשרות לעמדות ניהוליות, ולעידוד של עוד ועוד נשים להגשים את עצמן, להוביל ולהוות מודל לחיקוי לנשים נוספות".

חנה רדו, נשיאת סופרסונס, ציינה במעמד אירוע הפתיחה כי "תמונת המצב של הנשים בעמדות בכירות בארץ עגומה. ולראייה - מתוך 125 מנכ"לי החברות הגדולות במשק, רק 2 הן נשים. ארגון סופרסונס שם לעצמו למטרה לקדם נשים לעמדות מפתח בכירות בציבוריות הישראלית וזו אחת התכניות שאנו מפעילות על מנת להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו. בארגון חברות למעלה מ-3,000 חברות קהילה שהינן נשים חזקות ומשפיעות במרחב". 

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית הדגישה את השינוי המתרחש בתנועה הקיבוצית בתחום הניהול וההנהגה הנשית ואת כניסתן של נשים רבות לעמדות הניהול בשנים האחרונות.

מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית ברכה על ההזדמנות ליצור שינוי במאזן המגדרי ואמרה כי "האיגוד פועל רבות לשלב נשים בכנסים ובפורומים שמוביל. הדרך עוד ארוכה ודורשת מודעות ושיתוף פעולה של גורמים רבים, כולל של הנשים עצמן". 

במפגש נכחו משתתפות הקורס וכן לאה קוטלר, מנהלת פיתוח הון אנושי וכספים באיגוד התעשייה הקיבוצית, ליאת שקד, מנכ"לית סופרסונס ומנחת הקבוצה, הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, יערית ברכה, מנהלת פרויקטים תקשורת שיווקית ופנים ארגונית בביטוח חקלאי ונשים בכירות נוספות.

הוספת תגובה חדשה