דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם – במעגן מיכאל

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות ניר מאיר, ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה, הנערכים מדי שבוע, בקיבוץ מעגן מיכאל אשר במועצה האזורית חוף הכרמל. את הסיור הוביל וארגן אייל אלקלעי, רכז אזור גרנות בתנועה הקיבוצית
חברי המטה במעגן מיכאל
חברי המטה בפארק הדייגים בדגאון
חברי המטה בפארק הדייגים בדגאון

כמו בשבוע הקודם, גם השבוע סיירו חברי המטה בראשותו של ניר מאיר באחד מקיבוצי גרנות. השבוע אירח אותם רכז האזור, אייל אלקלעי, בקיבוצו – מעגן מיכאל. מעגן מיכאל (שנקרא על שמו של מיכאל פולאק, נציג פיק״א באזור) עלה על הקרקע בתאריך 25.8.1949. הגרעין עצמו התקבץ בשנת 1942 מהכשרות של הצופים. בעת העלייה על גבעת הכורכר של ביצות הכברה שנוקזו, מנה הקיבוץ  154 חברים ו - 44 ילדים. כיום מונה האוכלוסיה של הקיבוץ כ-  2200 נפשות מהן: 900 חברים, 555 ילדים ועוד - תושבים, זמניים וחיילים - כן ירבו. הקיבוץ מתנהל כקיבוץ שיתופי, והוא ללא ספק מהעשירים והאיתנים שבקיבוצי התנועה הקיבוצית.

בהנחיית מזכ״ל הקיבוץ, ניר ברכה, סיירו חברי המטה בפלסאון, דגאון ומדן טכנולוגיות, והתרשמו מעוצמה כלכלית חובקת עולם. פלסאון התעשייתית הבינלאומית, כשלצדה דגאון העוסקת בחקלאות המים ומדן טכנולוגיות העוסקת במסחר ומגשרת בין חקלאות לתעשייה. 

הסיור בדגאון החל בפארק הדייגים שהוקם לזכרם של שלושה עובדי דגאון שנספו בתאונה מצערת בבריכות איילת השחר. בדגאון פגשו חברי המטה את אורי פלד שיזם והקים את מדן טכנולוגיות לפני למעלה מחמש עשרה שנים. כיום, מדובר באחד העסקים הצומחים והמבטיחים. חברי המטה התרשמו במיוחד מספינת הדגל פלסאון החובקת עולם. 

חברי המטה במפעל פלסאון - פאר התעשייה הקיבוצית
חברי המטה במפעל פלסאון - פאר התעשייה הקיבוצית

לאחר ארוחת צהריים עשירה בחדר האוכל רחב הידיים של הקיבוץ, התכנסו חברי המטה, ואתם אסיף איזק ראש המועצה האזורית, ושרון שלזינגר, מנכ"ל גרנות בע"מ, עם רוב ממלאי התפקידים בקיבוץ לדיון מעמיק בכל האתגרים העומדים בפי מי שמנהל קיבוץ ענק בכל קנה מידה.  

ניר ברכה, מזכ"ל הקיבוץ, הציג בעזרת מצגת את יכולות הקיבוץ, האתגרים העומדים בפניו וכמובן לא פסח על הקשיים בהם נתקלים ממלאי התפקידים. 

תמי אנג’ל, מנהלת העסקים, הציגה את התחום עליו היא אמונה ולאחריה הציגו יתר ממלאי התפקידים את התחומים עליהם הם מופקדים. 

אין ספק שהסיור הפעם היה יסודי ומקיף והרשים מאד את כל משתתפיו.

 

 

הוספת תגובה חדשה