דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוץ רמת הכובש

מטה התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה הנערכים מדי שבוע בקיבוץ רמת הכובש המשתייך למועצה האזורית דרום השרון.
את הביקור הוביל וארגן אייל אלקלעי – רכז האזור.
רמת הכובש נוסד בשנת 1932, על ידי קבוצת "הכובש", שהוקמה בגרעין וילנה של "החלוץ" והייתה "קיבוץ העלייה" הראשון של התנועה. שם הקבוצה מבטא את רעיונות כיבוש העבודה העברית וכיבוש עצמי לעבודת כפיים.
רמת הכובש
חברי מטה התנועה בביקור ברמת הכובש. צילום: אייל אלקלעי

קיבוץ רמת הכובש עלה על הקרקע בשנת 1932 באיזור עוין במיוחד, וככזה ועד קום המדינה איבד למעלה משלושים מחבריו וחברותיו בהגנה על היישוב. חלקם נהרגו בפרעות וחלקם במלחמת הקוממיות עצמה.

ברמת הכובש מתגוררים כחמש מאות חברים ולמעלה משלוש מאות ילדים.
הסיור, אותו הוביל יו"ר הקיבוץ אורי מרגלית, החל באתר מורשת שהקיבוץ החל להפעיל כחלק מתוכנית שלמה אותה הם מתכוונים להשלים בקרוב ושתספר את הסיפור המיוחד של הקיבוץ במהלך שנותיו הראשונות בתקופת הפרעות ובתקופת מלחמת הקוממיות. רמת הכובש

אל אורי מרגלית, בהובלת הסיור, הצטרפו מנהל הקהילה תמיר כהן ומנהל העסקים אורן עמיאל וממלאי תפקידים נוספים מתחומי משאבי אנוש  חינוך תרבות ובנייה.
צח אקשטיין, היו"ר הנבחר, שאמור להחליף את אורי לקראת סוף שנה, השתתף אף הוא בביקור כהכנה לקראת כניסתו לתפקיד.

 צמרמורת אחזה בחברי המטה בעת שישבו במקלט המשוחזר והמשומר ושמעו את הקולות האותנטיים  ממערכת הסאונד המשוכללת שמוקמה בו. ממש הייתה תחושה של חזרה במנהרת הזמן אל ה' באייר תש"ח.

 ארוחת צהריים מכובדת הוגשה לחברי המטה בחדר האוכל של הקיבוץ ומיד לאחריה התכנסו האורחים והמארחים במועדון חברים שם הציג אורי את הדברים המעסיקים בימים אלו את הקיבוץ וגיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה, הציג את פועלם הרב של אגפי התנועה בתחומים השונים.

המצגות הובילו לדיאלוג פורה ומפרה. חברי המטה ספגו רבות מהסיור ומאידך המארחים הותרמו מהצגת התנועה ויכולותיה.

הוספת תגובה חדשה