דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחלקת המשימות של התנועה בשיתוף פעולה עם תנועת "החלוץ" והמדרשה באורנים

מזכירות התנועה אישרה את הרחבת פעילות המעורבות בחברה הישראלית בשיתוף פעולה עם תנועת "החלוץ"
אבישי בן אהרון ובתו אליה

בישיבת מזכירות התנועה שנערכה השבוע אישרו חברות וחברי המזכירות את שיתוף הפעולה עם תנועת "החלוץ". שיתוף פעולה זה נרקם על מנת להרחיב את כושר הביצוע של התנועה הקיבוצית בתחום המשימות והמעורבות בחברה ולהגדיל את השפעתה מחד גיסא, ומאידך גיסא - ליעל את הקצאת המשאבים ואת ניצול התקציבים המושקעים בנושא. המזכירות הטילה על גיל לין ועל אסיף איזק להסדיר את היבטיו המעשיים של שיתוף פעולה זה, במסגרתו הוסכם כי מכח תפקידו כיום בתנועת "החלוץ", יהיה אבישי בן-אהרון (ראש הנקרה), האחראי "בשטח" ליצירת החיבורים בין מחלקת המשימות בתנועה לבין "החלוץ". אבישי בן אהרון הוא נכדו של יצחק בן אהרון ז"ל, ממנהיגי התנועה הקיבוצית, שר ומזכ"ל ההסתדרות, ובנו של יריב בן אהרון ז"ל, מאנשי הרוח הבולטים בתנועה הקיבוצית). 
אסיף איזק, ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה מתאר את התהליך: "בחודשים האחרונים נפגשנו, המשנה למזכ"ל גיל לין ואני, עם עשרות גופים שונים, הפעילים ומעורבים בחברה האזרחית, והגדרנו את התחומים בהם ניתן לשתף פעולה. אחד הגורמים, עמם הסינרגיה היא הגדולה ביותר, הן ברקע הערכי והן בראיית המציאות והגדרת המטרות, הוא ארגון "החלוץ" – ארגון הגג של בוגרי מכינת רבין. מתוך סינרגיה זו עלה הרעיון ליצירת בסיס משותף לעבודה". את פרטי שיתוף הפעולה סיכמו איזק ולין במספר פגישות שקיימו עם הנהלת אשכול צעירים במדרשה בראשות דני זמיר ועם בן אהרון.
הרעיון העומד בבסיס ההחלטה, הוא שותפות עם תנועת 'החלוץ' בתחומים הקשורים למעורבות בחברה, הכשרה רעיונית לצעירים, גיבוש והקמת קבוצות וקהילות צעירות, אקטיביזם קואופרטיבי ופיתוח מנהיגות בחברה הישראלית. מבחינת התנועה הקיבוצית החלוץ יהפוך למרכיב משמעותי נוסף בחידוש ההגשמה הקהילתית-משימתית-שיתופית בעיר ובכפר ויהווה זרוע ביצועית נוספת למשימות המעורבות בחברה.
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה בירך על ההחלטה ואמר: "זהו צעד נוסף בתהליך ההתארגנות וההתחזקות שאנחנו מבצעים בחודשים האחרונים. בוועידת התנועה בעין גב קיבלנו החלטות משמעותיות על חזרתה של התנועה הקיבוצית לפעילות אקטיבית להגדלת השפעתנו ומעורבותנו בחברה הישראלית, ועתה עלינו לתת לזה גם משמעות מעשית. הגיע הזמן לשנות את קו המגמה ואת זאת אנחנו עושים. יש לנו כבר שיתופי פעולה עם מספר רב של ארגונים וגופים, ואנחנו במגעים עם נוספים, על מנת להגיע להשפעה מצרפית משמעותית, שתוכל להביא לשינוי אמתי בחברה הישראלית" .

הוספת תגובה חדשה