דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחזקים את הקשר הבין דורי בקיבוצים

52 רעיונות הגיעו לאחר פרסום המלגה שתינתן לעידוד מעורבות צעירים בקיבוציהם, בדגש על האתגרים שזימנה לנו תקופת הקורונה – ובפרט חיזוק הקשר הבין דורי בקיבוץ. בין הפרויקטים שאושרו ויצאו לדרך בימים הקרובים יש גינות קהילתיות עם פעילות חינוכית רב דורית, תיעוד סיפורי מקום, טורניר שחמט, פודקאסט מקומי, מפגשים בין דוריים בפאב, צילומי מקום תוך חיבור בין נערים וותיקים, תיאטרון סיפור, מפגשי מדיטציה, לימוד משותף של פרשת השבוע ועוד
מחזקים את הקשר הבין דורי בקיבוצים
צילום: מתי חלילי. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה

אגף חברה וקהילה שם לעצמו למטרה בתוכנית השנתית לחזק את הקשר הבין דורי בקהילה הקיבוצית. באגף חשבו על מספר כיוונים לפעולה ואז הגיע הקורונה, והנושא נהיה רלבנטי מתמיד. בתקופה שבה ההנחיות הן לא להתכנס בציבור, לא לקיים אירועי תרבות, להרחיק את הנכדים מהסבים והסבתות - זה הזמן ליצור קשרים בין דוריים בדרכים יצירתיות.

לשם כך, הוצעה מלגה המזמינה צעירים להוביל פעילות חברתית משמעותית שתתרום לחיזוק הלכידות החברתית והבין-דורית בקיבוץפעילות האגף חברו לרשת הצעירים בתנועה הקיבוצית והמסר הופץ לכל הצעירים בקיבוצים, הוקמה ועדת מלגות משותפת והתחלנו לקבל פניות מצעירים שרצו לפעול בקיבוצם.

שלומית צימרינג, הממונה על פיתוח הון אנושי בתנועה: "הגיעו אלינו 52 רעיונות, מתוכם בחרנו את אלו שהיו נראים לנו המתאימים ביותר להגדרה של חיזוק הקשר הבין-דורי, שרמת היצירתיות וההתכנות שלהם היתה גבוהה ושהאימפקט של הפרויקט על הקהילה הקיבוצית יהיה משמעותי. כל הפרויקטים קיבלו אישור מהקיבוץ. בפרויקטים שאושרו יש גינות קהילתיות עם פעילות חינוכית רב דורית, תיעוד סיפורי מקום, טורניר שחמט, פודקאסט מקומי, מפגשים בין דוריים בפאב, צילומי מקום תוך חיבור בין נערים וותיקים, תיאטרון סיפור, מפגשי מדיטציה, לימוד משותף של פרשת השבוע, ועוד".

הפרויקטים ייצאו לדרך בימים הקרובים ומחוייבים לפעול בתדירות של פעם בשבוע-שבועיים למשך 3 חודשים. ועדת המלגות תעקוב אחרי העשייה ובסוף השנה תחליט מי היו השישה שעמדו בכל ההתחייבויות ולכן זכאים למלגה של 5000 שקלים, כל אחד ואחת.

צימרינג מסכמת: "תקוותנו היא שהפעילות המוצלחת לשילוב רב-דורי תתקיים גם על ידי אלו שלא בחרנו בהם למסלול המלגות, ולא רק בקיבוצים שנבחרו".

הוספת תגובה חדשה