דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"

ניר מאיר בכנס ההנהגות. צילום: דנה בר-און
ניר מאיר בכנס ההנהגות. צילום: דנה בר-און

ניר מאיר פתח את כנס ההנהגות ואת הפורום הגדול של הנהגות הקיבוצים, תיאר את הישגי התנועה והציב מטרות לעשייתו ולעשיית התנועה בשנת 2019.
"אנחנו מאוימים מכל עבר – בתחום הקרקעות, המים, במיסוי הקיבוצי וביחסי הסחר, ובכל זאת, כמו שנאמר – "וכאשר יעננו, כן נרבה וכן נפרוץ". מצב הקיבוצים כיום מבחינה כלכלית, על פי נתוני "ברית פיקוח – מבט" משתפר והולך משנה לשנה באופן שיטתי.

מאיר עבר לעסוק בנושא המרכזי על סדר היום הקיבוצי – הבנייה: "קידום שיוך הדירות לחברים הולך קשה מאד, אף כי השגנו השנה הישגים ראשוניים ביישום חלופת האגודה. מאידך, הושגה לאחרונה פריצת דרך של ממש בהסרת המכשולים בפני בנייה בקיבוצים. הדבר בא לידי ביטוי בהארכת תוקף הסדר הביניים ובשיפור של ממש בפרמטרים שלו. למעשה, נותק הקשר הגורדי שבין שיוך הדירות בקיבוץ לבין הזכות האלמנטרית לקבלת היתר בנייה".

מזכ"ל התנועה המשיך ופירט הצלחות נוספות בשנה החולפת, ובהן: "ההכרה הרשמית של הממשלה באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים וסלילת הכביש לאתר, פרויקט תל"מ הוסדר סוף סוף ומצא בית חדש במשרד לשוויון חברתי, הושג הסכם בסמינר הקיבוצים, ואם כבר בחינוך עסקינן – הקמנו, התנועה הקיבוצית בשיתוף עם פורום הקיבוצים המעורבים וארגון "החלוץ", את מכינת רעות, מכינה קדם-צבאית חצי שנתית לחינוך בפריפריה בקיבוץ יחיעם".

ניר מאיר סיכם את דבריו באמירה ברורה: "בשנים האחרונות חוגגת התנועה הקיבוצית את היחלצותה מן המשבר. הקיבוצים גדלים, צומחים, קולטים חברים חדשים. מדרכות הקיבוצים הומות מתינוקות ילדים ונוער. השנה, הזדמן לי לקחת חלק בעשרות חגיגות כאלה..." והציג בפני באי הכנס מסכת של 24 "חגים עגולים" שנחגגו בשנת 2018 בה נראים מאות חברים וילדים מהקיבוצים החוגגים, ברגעי התרוממות הרוח. כמו כן, מאיר הקרין בפני המשתתפים סרט שהוכן במיוחד עבור הכנס המציג את העשייה התנועתית, רבים מהפעילים והפעילות העובדים בתנועה שסיפרו על האתגרים והמשימות העומדות בפתחם והתפתחות הקיבוצים השונים מצפון ועד הדרום.

במהלך דבריו הזמין מאיר לבמה את גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שהציג את שיתוף הפעולה ההדוק שבין התנועה הקיבוצית והמועצות, שבאה לידי ביטוי היטב במועצה הצפונית. זלץ סיפר כי שותפות זו הצליחה אף היא לעזור לקיבוצים באיזור לצאת מהמשבר, לגדול ולהתפתח.

בסיכום דבריו הציג מזכ"ל התנועה את עיקרי המשימות לשנת 2019, ובהן: הבחירות לכנסת ומיסוד העבודה עם ממלאי התפקידים ברמה הלאומית. אתגרי מטה התנועה יהיו השלמת איחוד התנועה, הקמת "חבצלת החדשה", תוך מיסוד מערכת התמיכה בפעילות החינוכית, החברתית והתרבותית, שיפור שליטת התנועה במוסדותיה ונכסיה, ובסוף השנה – הבחירות למזכ"ל".

הוספת תגובה חדשה