דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הצטרף לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה הקוראת לו להגיש בהקדם את עמדת המדינה באשר להליך המשפטי המתקיים מול יוצר הסרט "ג'נין ג'נין"

בעקבות בקשתם של חברי נציגות הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין, שמובילים מאז 2002 את המאבק כנגד הדיבה הקשה עליהם בסרט, החליט ניר מאיר להצטרף לפנייתם לאחר שמצא כי בינואר 2013 אישרה כבר מזכירות התנועה בקשה דומה שהופנתה למזכ"ל דאז, זאב (ולוולה) שור. מאיר הודיע על כך למזכירות התנועה בישיבה שהתקיימה ב-1 במרץ
מתוך חדשות 12
מתוך כתבה ששודרה בחדשות 12

ג'נין ג'נין הוא סרט דוקומנטרי שנוי במחלוקת של הבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי, משנת 2002. הסרט הוכן בעקבות הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן". הסרט מומן בחלקו על ידי הרשות הפלסטינית. הסרט מביא עדויות לכאורה על פשעי מלחמה שביצע צה"ל בג'נין. בעקבות הקרנת הסרט הגישו חמישה חיילי מילואים שהשתתפו בלחימה תביעת דיבה נגד בכרי, בטענה שהוא מציג אותם כפושעי מלחמה. בית המשפט המחוזי קבע כי מכיוון שלא היה "חייל ספציפי" בסרט שנמצא כי בכרי הוציא את דיבתו, אין "לשון הרע על ציבור" ולפיכך תביעת הלוחמים נדחית. התביעה נדחתה גם בבג"ץ, אף כי נקבע שוב שמדובר בסרט רצוף שקרים. לפני כשלוש שנים הוגשה שוב תביעה נגד בכרי, והפעם על ידי סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י שנראה בסרט. לתביעה זו החליט להצטרף גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפני למעלה משנתיים, אולם, חברי נציגות הלוחמים והמשפחות השכולות טוענים כי נציגי המדינה בדיונים יושבים בצד ואינם מתערבים במקום להוביל את המשפט.

מזכ"ל התנועה, קיבל פנייה לצרף את חתימתו בנוסף לממלאי תפקידים ציבוריים מרכזיים אחרים. 

בעקבות פנייתו של עו"ד ישראל כספי, שלחם כאיש מילואים בקרב בג'נין וממובילי המאבק, אל ולוולה שכיהן אז בתור מזכ"ל התנועה, דנה מזכירות התנועה הקיבוצית בתאריך 13.1.13 בבקשתו להצטרף לפנייה ליועץ המשפטי שיצטרף לתביעה (בקרב בג'נין נהרגו 3 קיבוצניקים), וכך נכתב בפרוטוקול הישיבה: "הדיון בפניית עו"ד כספי הסתכם בהסכמה כללית עם דברי מזכיר התנועה באמרו כי אין התנועה הקיבוצית יכולה שלא להביע עמדה בנושא הפגיעה בשמם הטוב ובכבודם של  חיילי צה"ל, אשר יצאו לפעולה בהתאם לפקודת הצבא, ופעלו כנדרש תוך שמירת נורמות הלחימה המקובלות בצה"ל ועומדות בכל מבחן מוסרי. יש צורך, אכן, לפנות ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שהוא יפעל לטיהור שמם של החיילים, אשר סרטו של בכרי פגע בהם ללא כל הצדקה. הנוסח המדויק של הפניה ייקבע בישיבה מיוחדת של צוות, אשר יעבוד על כך תוך בחינת כל ההיבטים ההכרחיים - ציבוריים ומשפטיים כאחד".

לקריאת הפנייה עליה חתם מזכ"ל התנועה: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה