דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה אישרה את תוצאות הבחירות למזכ"ל התנועה ואת בחירתו של ניר מאיר לקדנציה נוספת

מועצה חגיגית לאישור כניסתו לתפקיד של מזכ"ל התנועה הנבחר התקיימה ביום שלישי באפעל, בה גם סיכמה את תהליך הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית יו"ר ועדת הבחירות, שיבולת שופט אדלמן
מזכ"ל התנועה הנבחר, ניר מאיר, נושא דברים במועצת התנועה לאחר שאישרה את תוצאות הבחירות
מזכ"ל התנועה הנבחר, ניר מאיר, נושא דברים במועצת התנועה לאחר שאישרה את תוצאות הבחירות

לאחר שהמועצה אישרה את פרוטוקול ישיבת המועצה הקודמת, עלתה יו"ר ועדת הבחירות למזכ"ל התנועה, שיבולת שופט אדלמן (ראש הנקרה), כדי לסכם בקצרה את הליך הבחירות:

"ועדת הבחירות מתכבדת להכריז כי המזכ"ל הנבחר הוא ניר מאיר מקבוצת שילר", אמרה שיבולת והוסיפה: "תודה לחברי ועדת הבחירות, תודה לעובדי מטה התנועה, רכזי האזור ופעילי התנועה שעבדו ביום הבחירות, ובכל ההליך של לפני, תחת התקפות וללא יכולת להגיב. תודה לקיבוצי התנועה שהעמידו קלפי וביצעו את המהלך הדמוקרטי הנדרש. ועדת הבחירות תסכם את עבודתה ותגיש את מסקנותיה, כולל לגבי הטעויות שביצעה. הפעם, גיליתי שהתנועה אינה הומוגנית וגם בה קיימים זרמים שונים המושפעים ממגמות רווחות בארץ ובעולם.

בהצלחה רבה לניר מאיר ולכולם."

לאחר מכן הצביעה המועצה ואישרה דו"ח ועדת הבחירות והתוצאה שהתקבלה.

בתום ההצבעה קיבל את רשות הדיבור המזכ"ל הנבחר, ניר מאיר: "בפתח דברי אני מבקש להתייחד עם זכרם של שלושה חברי קיבוץ שהלכו לעולמם בימים האחרונים: מנו ברק מעין גדי, אחד מחלוצי יחידות החילוץ בישראל שהקים את יחידת החילוץ בעין גדי, תיאו קמינר מצרעה, מזכ"ל תנועת הצופים בעבר שסייע רבות בהסדרת קליטת גרעיני צבר בקיבוצים, ואפרים (פרוייקה) רוזן משריד. שכיהן בשנות ה-80 בתפקיד מזכיר הקיבוץ הארצי.

לדבר מן הפודיום הזה במועצת תנועה אינו מעמד חדש עבורי. ובכל זאת, הפעם, זהו מעמד מרגש מאוד.  עברתי, באופן אישי, ועברנו כתנועה, חוויה לא פשוטה. למרות הניצחון בבחירות והתפקיד בו אמשיך לשאת, ולמרות אין ספור תיאורים פלסטיים של אישיותי, באמת  איני מחפש שררה, כיבודים ומנעמי שלטון.

הבטחתי גם במערכת הבחירות הזו כי אני רואה את תפקידי כמשרת חברות וחברי התנועה וכך  בכוונתי להמשיך ולעשות. אני מתחייב כי גם בארבע השנים הבאות אמשיך לפעול במסירות, בנאמנות וביושר. מצבנו האובייקטיבי טוב מאוד, לכאורה, אך משימות ואתגרים רבים לפנינו: אף כי נמצאה הדרך לחידוש הבניה בכל הקיבוצים, תהליך שיוך הדירות הקיבוצים תקוע. עלינו לקדם  את שיוך הדירות בכל המסלולים, ולאפשר לכל קיבוץ להשלים החלטות שקיבל לפני שנים רבות. עלינו למצוא פתרון לדילמת האפליה הכלכלית שאינה מאפשרת לבני קיבוצי המרכז לשוב לביתם, להקים בו את משפחתם ולגדל בו את ילדיהם.

עלינו לפעול לחיזוק החקלאות הקיבוצית הנמצאת בימים אלה במשבר מתמשך. אל לנו להסתכל על החקלאות רק דרך משקפיים כלכליות. החקלאות הקיבוצית הינה חלק בלתי נפרד מהזהות שלנו ומה-DNA הקיבוצי.

עלינו להמשיך ולחזק את ערכי המותג הקיבוצי, לחזור אל מוקדי העשייה החברתית במרחב הלאומי ולהשפיע על הנעשה במדינת ישראל. יש לנו הרבה מאוד מה לתרום במרחב הלאומי ולא מעט גם מה להרוויח. ההסתגרות וההתבדלות הסבו לנו נזק גדול. כעת עלינו לשנות זאת.

עלינו להמשיך ולקדם  את הלגיטימציה לשיטה הקואופרטיבית, כחלופה בת קיימא לשיטה הניאו-ליברלית שהעמיקה את הפערים החברתיים בחברה הישראלית, שפגעה פגיעה אנושה בחלוקת העושר והרחיבה את המעמדות.

עלינו להתמיד ולחזק את שיתוף הפעולה במרחב הכפרי בכלל ובמרחב הקיבוצי, בפרט.

עלינו להשלים את הקמת "חבצלת החדשה" – כך שתהפוך לזרוע הפעילות המשותפת של התנועה הקיבוצית ברחבי החברה הישראלית.

תודה ליו"ר ועדת הבחירות שיבולת שופט אידלמן ולחברי ועדת הבחירות על עבודתם המסורה ועל המאמץ הגדול שהשקיעו בשמירה על טוהר הבחירות בתנאים לא פשוטים.

תודה להדס ילין ולאנשי מטה התנועה אשר הכינו את הבחירות האלה והבטיחו את קיומן התקין.

תודה להנהלות כל הקיבוצים אשר ניהלו את הבחירות, כל אחת בקיבוצה.

תודה לחברי, מאות התומכות והתומכים, הפעילות והפעילים, חברי המטה המסורים, רכזי האזורים והקיבוצים בכל רחבי הארץ.

וכמובן לאשתי , לילדיי ולאימי שתמיד תומכים ומהווים עבורי משענת ומצפן.

מערכת הבחירות תמה ועמה תמו ימי הפלגנות. עכשיו הזמן לאחות את הקרעים ולאחד את הכוחות.

בימים הקרובים אקבע פגישה עם ליאור שמחה בכדי לבחון אם ואיך נוכל לשתף פעולה בהתמודדויות הגדולות הצפויות לתנועה הקיבוצית."

אחריי ניר עלה לדבר מי שהתמודד מולו בבחירות, יו"ר נצר סרני, ליאור שמחה:  "הבחירות מאחורינו ויש שאומרים לי שהבאתי הישג, אך אני לא מרגיש כך. ההתמודדות שלי לא הייתה רק רצוני האישי להיות מזכ"ל התנועה. 9000 חברים וחברות נתנו לי את קולם כדי שאוכל להגשים את הרעיונות שלי שבשמם התמודדתי. כעת, כדאי לשים את הכל מאחור ולהסתכל קדימה. אני מתנגד לאמירות שמסמנות את תנועות הנוער כאויב של התנועה הקיבוצית. בואו נפסיק את הפילוג בתוכנו ואת ההדרה של חלק מהאנשים שלנו. רק בכוחות משותפים נוכל להציב אופק חדש ולהציג חברה נכונה ורלוונטית.

 אני מברך את ניר מאיר על ניצחונו ואומר לו שכוחנו באחדותנו. בואו נלמד אחד מהשני ונדגול בפתיחות והקשבה. זו העת לשלב ידיים ולתת ביטוי לכל חלקי התנועה. היד מושטת ואנחנו כאן בשביל להישאר ביחד מאוחדים."

בשלב הבא נפתחה ישיבת המועצה לדיון ומספר חברים וחברות נשאו דברים בקשר למערכת הבחירות, תוצאותיה והעתיד לקרות.

בסוף המועצה הציג רו"ח אלי בירנבוים מברית פיקוח דו"ח כספי לשנת 2018 של חברת האחזקות שבמסגרתה מנוהלים כספי התנועה הקיבוצית, והמועצה אישרה אותו.

הוספת תגובה חדשה