דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מועדון השרשרת" זכה למשכן חדש ומכובד

"מועדון השרשרת", חבורת טרקטוריסטים ומוסכניקים, משוגעים לדבר, הפועל שנים רבות בגבעת ברנר ומשמר בכושר נסיעה את הכלים החקלאיים ההיסטוריים, זכה ביום ו' האחרון למעון מפואר משלו
סככת הטרקטורים
בתמונה: חיים ברסלאור, חבר גבעת ברנר, מסביר לאבי בלין (מזכיר גבעת ברנר) לניר מאיר ולמאיר צור, את סוד השיקום והשימור של טרקטורים עם נשמה

לאחר שנים ארוכות של תכנון, בשותפות פעילה כספית ומוסרית, של המועצה האזורית ברנר, והעומד בראשה – דורון שידלוב, ושל משרד החקלאות, נחנך ביום ו' האחרון בטקס צנוע ומרגש, מעונם החדש של הטרקטורים ההיסטוריים.סככת הטרקטורים

בטקס לקחו חלק דורון שידלוב- ראש המועצה, מאיר צור – יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ניר מאיר- מזכ"ל התנועה הקיבוצית, צפניה שאוקלר- ממשרד החקלאות, ואבי בלין מזכיר גבעת ברנר. לטקס הוזמנו גם ממלאי תפקידים בעבר במועצה ובקיבוץ גבעת ברנר והוא לווה בנגינה ובדברים נרגשים על סיפורם של הטרקטורים הראשונים וחלקם המכריע בהפרחת שממות ישראל.

שלמה ויטנברג, חבר גבעת ברנר ויוזם הרעיון מספר כיצד הלכה והתפתחה "סככת הטרקטורים" לאורך שנים רבות. "חברי הגרעין המייסד בגבעת ברנר מוצאם מגרמניה, וככאלה, נושא הארכיון והשמירה לדורות הבאים היה מפותח ביותר, וכבר בשנים הראשונות אספו ושמרו הכל בצורה מאד מסודרת. עם זאת, כל הצד הויזואלי היה חסר מאד ולא היה שום דבר מסודר אז החלטתי "להרים את הכפפה" ולעשות גם בתחום הזה.

ויטנברג שימש בתור קצין הביטחון של המועצה 34 שנים, כמו גם בקיבוץ, במהלכן בסיורים שנסע ברחבי הארץ מצא פעמים רבות כל מיני טרקטורים שהיו פעם ברשות גבעת ברנר ונעלמו עם השנים. "חוץ מטרקטור אחד מ48 שנשאר בקיבוץ, כל השאר נעלמו. מרגע שהתחלתי לחפש מצאתי כל מיני סוגים של טרקטורים שלנו, על שרשראות או על גלגלים ומצאתי אותם הפוכים, גמורים וחלודים, אלמלא הייתי אוסף אותם ומחזיר אותם "לחיים" הם היו מסיימים בערימת הגרוטאות. לאחר כמה שנים הגענו לאוסף צנוע אך מרשים של כ25 טרקטורים, קומביינים ומכונות חקלאיות".

ואיך נולד רעיון "סככת הטרקטורים?"סככת הטרקטורים
"לפני כמה שנים סיפרו לי במועצה האזורית שלנו שמשרד החקלאות מסייע בתקציבים ליוזמות שמייצרות תיירות פנים המשלבות חקלאות ותחומים דומים ובאמת קיבלנו תקציב ראשוני אבל לקח כמה שנים עד שהצלחנו להביא למימוש היוזמה, ודווקא כשנכנס לראשות המועצה אצלנו דורון שידלוב, הוא החליט שהוא לוקח את זה כפרויקט אישי, הביא ממשרד החקלאות מימון נוסף והצלחנו סוף סוף לאחר עשרות שנים של איסוף טרקטורים למיניהם להקים להם מושב קבע בדמות מוזיאון "סככת הטרקטורים". 25 טרקטורים, כולם משופצים, כולם נוסעים, כשה"קשיש" ביותר משנת 1930.

ביום שישי שעבר פתחנו בפתיחה חגיגית את המוזיאון, הגיעו כל הגורמים שעזרו להקמת הפרויקט, חבר משק כתב פיליטון נהדר על כל הטרקטוריסטים וחברים רבים באו לחזות באוצר הבלום.
אני מזמין את כל מי שמתעניין לבוא לבקר ולהתרשם, בתיאום מראש, מוזמנים בשמחה ליצור קשר:
שלמה ויטנברג -
053-7410949".

הוספת תגובה חדשה