דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדברים פריפריה

בתחילת השבוע נפגשו בשדרות פעילי מטה התנועה הקיבוצית עם חברי "תנועת הפריפריות" בשיח על חיים משותפים בפריפריה – הסכמות לצד מחלוקות

תנועת הפריפריות

מטרת המפגש בו לקחו חלק מארגן המפגש אבי דבוש, סגן ראש עיריית שדרות אלעד קלימי, ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, ח"כ יוסי יונה, ניבה ראם מנכ"לית עמותת קולות בנגב, אסתר עקיבא מקיבוץ סעד בעוטף עזה החברה בתנועת הפריפריות, וכמובן פעילי ופעילות התנועה, הוא שיח על החיים המשותפים בפריפריה הגאוגרפית וחלוקת ההכנסות בין הרשויות מתוך שיח והסכמה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "75% מהקיבוצים ממוקמים בפריפריה. למרות שאנחנו תנועה ארצית בה חברים קיבוצים מכל רחבי הארץ וגם מן המרכז, אי אפשר להתעלם מן הפער, ההזנחה והשרותים הירודים להם זוכים תושבי הפריפריה. תושבי ערי השדה, המושבניקים והקיבוצניקים, כאחד. אנו סבורים כי חייבת להימצא הדרך לאפליה מתקנת שתצמצם את הפער בין מרכז הארץ לפריפריה ונשתף פעולה עם כל גורם שיבחר להתמודד עם האתגר הזה. מן הטעם הזה לקחנו חלק בצעדתו של מיכאל ביטון ונשמח להסכים על דרכי מאבק משותפות".

אבי דבוש: "למי שחי בעיר פיתוח, קשה לפספס את המתח עד כדי עוינות כנגד "הקיבוצניקים" והייצוגים שלהם. לעוינות הזו סיבות רבות, והויכוח עדיין חי. אבל, יש לנו הזדמנות אדירה לבצע תיקון. ביחד. תיקון אחד הוא ברמה האזורית. המודל של הסכם שדרות- שער הנגב הוא כזה. חלוקת הכנסות וקרקעות, על בסיס הבנת חשיבות השגשוג המשותף.
תיקון נוסף הוא בחיבור כח לכח על מנת לחולל שינוי מערכתי ועמוק בחלוקת המשאבים בישראל. מקור מרכזי לאי השוויון הוא תקציבי הרשויות. התיקון חייב להעשות באופן רחב ולגעת בכספי ארנונה ותקציבים מיוחדים אדירים של הממשלה, המחולקים באופן מעוות. רוצים פרקטיקה? ביטול המצ'ינג לרשויות המוחלשות. תקציב חינוך עודף לילדי הפריפריות. קרן ארנונה ממשלתית מורחבת".

סגן ראש עיריית שדרות, אלעד קלימי: "שמחתי שתנועת הפריפריות הגיעו להתארח בשדרות ולדון בהסכמי הגבולות בין ערי הפריפריה למועצות האזוריות. הדגשתי את חשיבות שיטת העבודה זה לצד זה, מועצה איזורית לצד עיר, והגעה להסכמות המולידות שיתוף פעולה רחב, לעומת שיטת ההתנגחות בין העיר למועצה. דוגמה טובה לשיתוף פעולה שהטיב עם שני הצדדים היה ההסכם שנחתם בין שדרות לשער הנגב. אלון דוידי ראש עיריית שדרות ואלון שוסטר ראש מועצת שער הנגב מלמדים את שאר הארץ מהי עבודה משותפת המולידה שותפות אסטרטגית בפיתוח ומינוף האיזור".

אלון שוסטר, ראש המועצה שער הנגב: "שיתוף הפעולה בין שדרות לשער הנגב מבוסס על הכרה הדדית בצרכי השכנים, על כבוד בין שותפים ועל אחריות משותפת לחוסן כלל מרכיבי המרחב בצפון הנגב, לצד רצועת עזה. אני שמח על השיח המשותף שנוצר ומאחל שנמשיך להעמיק בו ולקרב בין האוכלוסיות השכנות".

תגובות

שתוף בין ערי הפריפריה לקיבוצים השכנים
ג'וחא
אם התנועה רוצה להיות רלוונטית ולתקן עוול ארוך שנים, צריך להתחיל בנושא החינוך. לחבר את מערכות החינוך ולהסיר חומות שמפרידות בין ילדי הקיבוצים לילדי הערים. עד היום רק מדברים שצריך לעשות מעשים אך לא קורה כלום והפער מתבטא בשנאה הולכת וגוברת כלפי חברי ותושבי הקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה