דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לראשונה – התר עסקה מרמ"י ליישום חלופת האגודה

אחרי ארבע שנים ואין ספור מכשולים, חלקם מלאכותיים, קיבל קיבוץ רעים את האישור הסופי ליישום חלופת האגודה. ראשון ולא אחרון.
ניר מאיר: "חשיבותו של הרגע היא בהוכחה כי חלופת האגודה היא אפשרית ומעשית. זהו רגע משמעותי מאוד לעשרות קיבוצים, למאות העוסקים במלאכה ולאלפי חברי קיבוצים אשר המתינו בדריכות להוכחה הזאת!"
אישור חתימת הסכם חכירה
אישור חתימת הסכם חכירה

ארבע שנים לאחר שאושרה חלופת האגודה, השלים השבוע הקיבוץ הראשון – קיבוץ רעים, את האישור הסופי ליישום החלופה. 62 קיבוצים אימצו עד היום את חלופת האגודה. מרביתם כבר החלו בתהליכי יישום מול רשות מקרקעי ישראל.

כידוע, העיכוב הגדול נוצר בעקבות גרירת רגליים והעמסת ביורוקרטיה מיותרת לכאורה של פקידי הרשות, זאת בניגוד לאישור שניתן לחלופה משופטי בג"צ.
לפני מספר חודשים עתר הקיבוץ, על-ידי עו"ד חגי שבתאי, נגד מנהל מקרקעי ישראל בטענה שלמרות האישור המשפטי שזכה לתמיכת המדינה, עדיין יש מי שמונע מהם לקבל אישור לחלופה חרף עמידתם בכל התנאים לחלופה זו.

כזכור, לפני פחות מחודש הגיע שר האוצר משה כחלון לקיבוץ להב שבדרום הארץ, על מנת להבין מקרוב את מה שמעסיק יותר מכל את הקהילה הקיבוצית, ולבחון כיצד ניתן לקדם את הנושא. שר האוצר אמר לאנשי התנועה והקיבוץ: "אני לא חושב שרמ"י צריכה לקבוע את ערכי הקיבוץ. תפקידה לשמור על הקרקע של מדינת ישראל וכך היא עושה. השקפתי, שהמדינה לא צריכה להתערב בחיי הקיבוץ. יש עוגן שמקובל כאן על כולם - קבלת חלופת האגודה. אני מאמין שצריך לכסח בגרזן את הביורוקרטיה בכל נושא, ובמיוחד במה שפוגע בהתיישבות העובדת, כל שכן למי ששומר על גבולות המדינה ועל החקלאות הישראלית".

הממונה על תחום הקרקעות והבניה בתנועה הקיבוצית, דגן יראל: "כמי שעוסק באופן יומיומי בשיוך הדירות בכלל ובחלופת האגודה בפרט, השלמת העסקה לקיבוץ רעים היא אכן בשורה משמחת הן לקיבוץ והן למאבק הכולל ליישום חלופת האגודה.
אני תקווה שהשלמת המהלך ברעים ובמעלה גלבוע יחד עם הצהרותיו ופועלו של שר האוצר יובילו לפריצת החסמים וליישום מהיר ויעיל גם לשאר הקיבוצים המבקשים לשייך על פי חלופת האגודה ובשיוך דירות בכלל".

עו"ד חגי שבתאי: "זה יום חג לתנועה הקיבוצית. חלופת האגודה היא חלופה שמקנה לקיבוצים רבים כלי נכון לאיזון החברתי בין החברים ובין מוסדות האגודה וככזו יש לשמר אותה ולהיאבק נגד הניסיון הפקידותי לבטל אותה. מקרה קיבוץ רעים מוכיח שהנהגה נחושה של קיבוץ בגיבוי משפטי נכון ובגיבוי התנועה, יכולה להזיז הרים ולזכות את הקיבוץ בנכס לדורות הבאים".

תגובות

משתתף בצערכם
קולוסוס
חלופת האגודה משאירה את החבר עני וחסר רכוש,
חלופת האגודה
גיל
לא להאמין שיש קיבוצים שנפלו לפח הזה.
גם אצלנו זה עבר ואז בוטל ועבר לחלופה הקניינית.
כמה טיפש צריך להיות כדי להשקיע מליונים בבית שיושב על קרקע לא שלך ???

כמשתתף בצערם של כל החברים שנפלו לפח הזה.
הם עוד יבכו דורות קדימה.
איזו שטות.
חלופת האגודה
מיכה
החלופה הגרועה ביותר מבין כל החלופות,שמחטיאה את מטרת שיוך הדירות - ביטחון כלכלי לחברים.

הוספת תגובה חדשה