דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לנשים יש הרבה סיבות טובות 'למה לא' לשבת ליד השולחן. כאן קיבלנו הרבה 'למה כן' וזה מחזק"

הסתיים קורס 'מנהיגות את המחר' במועצה האזורית מגידו
כנס במגידו

כמעט שנה לקח להילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי לפתוח את הקורס במ.א מגידו, היו חששות, בעיות תקציב הסתייגויות אבל שבוע שעבר בעודה משוחחת עם ראש המועצה הוא אמר: "תודה הילית תודה שלא ויתרת לי".

ביום זה התכנסה קבוצת נשים סביב לשולחן המועצה, ובראשו ישבו המוזמנים: ראש המועצה, איציק חולבסקי, המנכ"ל אברהם אזולאי, ויו"ר עמותת כ"ן- כח נשים, מיכל יודין.

הנשים הציגו למכובדים את תכנית העבודה שגיבשו לאחר חצי שנה של קורס למנהיגות נשים במרחב הציבורי, בהנחיית שני אלדן-חיימי מעמותת כ"ן (בעצמה חברת קיבוץ גן-שמואל). יועצת ראש המועצה לקידום נשים מזה שש שנים, שרית תאנה, העוסקת בעניין לצד היותה מנהלת מחלקת הרווחה במועצה – פתחה ובירכה על המעמד, ציינה את התרשמותה מקבוצת הנשים היחודיות והמשקיעות הללו והבטיחה לאנשי הרשות 'תכנית לשיויון מגדרי שהיא מהפכה', משהו שעוד לא נראה כאן.

לפני הצגת התכנית, התבקשו הנשים לתאר משהו מהחוויה ומהתהליך שעברו בקורס:
"כמנהלת הכספים בקיבוצי, לא הייתי מודעת שלמספרים יש פן מגדרי! הקורס פתח בפני התבוננות שונה ומרתקת על עוד משמעויות במציאות".
"לא ידעתי על עצמי הרבה דברים... הבנתי את התופעות במגדר שהם מעבר לי, היום אני קופצת למים ולומדת תוך כדי ריצה. לאחרונה מוניתי לחברת דירקטוריון בעמותה של המועצה".
"הקורס הוא קרש קפיצה לעשייה משותפת – היום חשוב לי לקדם את הקול של נשים, תוך פיתוח מודעות גם בקרב גברים".
"הקורס עזר לי לצאת מאזור הנוחות ולהשפיע בגדול".
"יש לנו אתגר גדול בהרבה ממה שידעתי, אבל חשוב להעביר את ההבנות שלנו הלאה".
"קיבלתי בקורס כלים מעשיים. אחד מהם הוא לא להניח שכולם רואים את המציאות כמוני וכמה חשוב לומר את הדברים, לשקף את עמדתי בלי לוותר עליה. אני מודה לראש המועצה שנתן לי גיבוי בישיבת הועד המקומי לומר את עמדתי".
"כחברה בועד המקומי בישוב שלי, יישמתי בפועל את הלמידה – בפגישת חשובה של הועד אצל רשם האגודות השיתופיות, ישבתי ליד השולחן ואמרתי את עמדתי!"
"קיבלתי כאן חיזוק ליכולת לשאול שאלות ולהיות פתוחה לתשובות גם כשהן קשות. בעקבות זאת זזתי, עשיתי שינוי אישי".
"כיו"ר איגוד הפרקליטים הארצי, אני יודעת שנשים הן כח אדיר. הקבוצה הזו הוכיחה את זה גם במרחב הציבורי-התנדבותי. אמשיך ואקדם עניינים של חקיקה לטובת נשים".
"כמי שיזמה וקידמה את הקורס במועצה, אני 'אקטיביסטית ממסדית'. מאוד מאמינה בעבודה מתוך הממסד כדי להשפיע על שינוי חברתי. ג'נדר מיינסטרימינג זו המשימה המשותפת שלקחנו על עצמנו, גאה בנו וגם במועצה שהולכת איתנו על האתגר הזה".
"לנשים יש הרבה סיבות טובות 'למה לא' לשבת ליד השולחן. בקורס קיבלנו הרבה 'למה כן' וזה מחזק".

התכנית לשוויון מגדרי במוא"ז מגידו, שגובשה ע"י קבוצת נשות הקורס, מתבססת על נתוני המגדר של האזור ולפיהן יש ייצוג חסר של נשים במליאה, בועדות, ובדירקטוריונים, מכילה ארבעה יעדים עיקריים:
הקמת ועדה לשוויון מגדרי – שתהיה אחת מועדות המועצה ותקדם באופן מערכתי ומובנה את הנושא.
הגדלת ייצוג נשים במוקדי קבלת החלטות – ברמת הישובים והמועצה.
חינוך ותרבות מודעי מגדר – הכנסת תכניות לשני המינים בבי"ס וכן תכנים מגדריים כחלק מהתרבות.
ספורט בראיה מגדרית – במטרה להשוות את ההזדמנויות של שני המינים בכל הגילאים ליהנות ממשאבי הספורט שמספקת הרשות.

ראש המועצה הגיב למוצג: "שמעתי בעניין ובהערכה גדולה את מה שהצגתן כאן. אני מודה על החשיבה ביזום הקורס ולכן, על השעות הרבות שהקדשתן לנושא. אני שמח על כך שבחרתן נושאים שבלב העיסוק שלנו במועצה ומהווים את הנשמה היתרה של האזור – חינוך תרבות וספורט. בעניין הייצוג - אתן מתפרצות לדלת פתוחה, שכן אני מודע ורב ניסיון עם נשים 'סביב לשולחן' ומכיר בערך הרב שהן מביאות. נשמח לכל עזרה מצידכן בקידום הנושא, זה מהלך שיחזק הן את הישובים והן את המועצה.

נשות הקורס מתכננות להמשיך ולקדם באופן פעיל את הנושא, במסגרת ועדה לשוויון מגדרי שתרכז את הנושא, בה יהיו נציגות לכלל הישובים. נשים נוספות הרואות את עצמן מתחברות ליוזמה ולעשייה מוזמנות לפנות לשרית תאנה. מובטחת חוויה של עשייה חשובה, לצד היכרות עם נשים מיוחדות במינן והרבה אנרגיה של 'טוב משותף'. אשרי האזור שאלו נשותיו!

קורס זה נעשה בשיתוף פעולה של עמותת כ"ן – כח נשים, והיחידה לשוויון מגדרי במרחב הכפרי, שמנוהלת ע"י הילית בן-צבי. מוא"זיות נוספות המעוניינות בתכנית זו או בעבודה כלשהי על נושא ייצוג הנשים במליאה לקראת בחירות 2018, מוזמנות לפנות להילית.

הוספת תגובה חדשה