דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא נכנעים לאלימות - ממשיכים להפגין!

האלימות שהופעלה כנגד מפגינים בשבת בצומת שער הנגב וברמת גן, וביום שלישי בתל אביב, לא תרתיע אותנו מלממש את זכותנו הדמוקרטית. התשובה שלנו בסוף השבוע הקרוב תהיה ברורה וחדה: אנחנו לא מפחדים! יחד עם כל המדינה, הקיבוצניקים ימשיכו להפגין ולהילחם על הדמוקרטיה ועל הפרנסה - למען העתיד של כולנו
הקיבוצים נלחמים על הדמוקרטיה

במוצאי השבת האחרונה התקיימה הפגנה בצומת שער הנגב, כחלק ממחאת הדגלים השחורים בכל הארץ, בה נכחו כ-30 נשים, גברים, מבוגרים וילדים בעיקר מקיבוצי הסביבה. לקראת סיום ההפגנה הגיעו למקום כ- 15 גברים, צעירים ברובם, עמדו עם הרכבים בצד קיללו את המפגינים ולאחר מכן החלו לתקוף אותם באגרופים ובבעיטות, קרעו את השלטים וניסו לדחוף לכביש. את אחד המפגינים מקיבוץ גבים, ישי לוז, סגרו סביבו במעגל והתנפלו עליו לעיני ילדיו. חברו מילדות בקיבוץ, ניר סער, הגיע על מנת לסייע לו, ספג גם הוא מכות וואף נדקר בצווארו מחפץ חד ונזקק לטיפול רפואי.

מייד לאחר האירוע גינה מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר תקיפת המפגינים בצומת שער הנגב, ואמר כי "דקירת חבר קיבוץ גבים, ניר סער, מעשה חמור. אסור שאזרחים היוצאים למחות ימצאו את עצמם בסכנת חיים, מותקפים לעיניי ילדיהם. קראנו לחברות וחברי הקיבוצים לצאת לצמתים בכל רחבי הארץ ולהפגין בעד הדמוקרטיה, בעד שלטון ובקריאה לממשלה לפעול למען אזרחיה. אני גאה כי אלפים מהם עשו כך. אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהכיוון אליה צועדת המדינה ומן ההסתה נגד המפגינים שאת תוצאותיה ראינו בצומת שער הנגב."

ביום שלישי הותקפו מפגינים שצעדו בתל אביב כחלק מהפגנה שהתקיימה כנגד השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. בתוך שניות ההפגנה החוקית למען הדמוקרטיה הפכה לשדה קרב, שבו בקבוקי זכוכית נופצו על ראשים, כיסאות פלסטיק התעופפו באוויר, אגרופים, בעיטות, ספריי פלפל, הטרוריסטים לא הבחינו בין גברים לנשים ופעלו מתחת לאפם של השוטרים הרבים שהיו באזור – ולמרבה התמיהה לא מנעו את הפיגוע. חמישה מפגינים נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב.

אנחנו קוראים למשטרת ישראל לעשות שימוש בחומרי הווידאו הרבים שתיעדו את האירוע, למפות, לזהות, לאתר ולעצור אותם, עד אחרון הטרוריסטים, כי רצח מפגינים לא סתם נמצא מעבר לפינה – הוא כבר כתוב באותיות קידוש לבנה. אינכם מילציה פרטית של ראש הממשלה או השר לביטחון פנים – התפקיד שלכם הוא לשמור על הביטחון של כולנו.

התנועה הקיבוצית עומדת מאחורי המפגינים וקוראת להם להמשיך לצאת ולממש את זכותכם הדמוקרטית, בכל מקום במדינה, ללא פחד וללא מורא, לא ניתן לטרור לנצח. ואם נצטרך גם נגן על עצמנו.אנחנו לא מפחדים!

צאו בהמוניכם והשתתפו באירועי סוף השבוע הקרוב. שתפו את הפוסט, תייגו חברות וחברים, קחו אתכם עוד חבר ועוד בן משפחה וצאו להפגין. יש לנו רק ישראל אחת!

לרשימה מתעדכנת של כל ההפגנות והמחאות הקרובותלחצו כאן או כאן

מעוניינים/ות לקיים הפגנה או פעילות מחאה בקיבוצכם/ן או באזור - הירשמו כאן

 

הוספת תגובה חדשה