דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כפר הנוער ימין אורד מחפש תרומות לחדר הטבע החדש שאותו מקים עבור חניכיו

הכפר שוכן במעלה הכרמל, ובו גדלים ומתחנכים כ- 430 בני נוער בגילאי 14-19, עולים וותיקים מהפריפריה החברתית של ישראל, וכן חניכים שעלו לישראל מאתיופיה, מארצות ברה"מ לשעבר, מצרפת ומברזיל. חלקם יתומים, חלקם עלו לארץ בגפם ואחרים הינם ממשפחות חד-הוריות או קשות יום
כפר הנוער ימין אורד במבט מלמעלה. הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של הכפר.
כפר הנוער ימין אורד במבט מלמעלה. הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של הכפר.

הנוער בכפר, המוגדר על ידי השירותים החברתיים כ"נוער בסיכון", נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים בחייו הצעירים. בכפר הם לומדים לקחת אחריות, יוזמה ומודעות על עתידם, ולחולל שינוי משמעותי ומיטבי בחייהם. בשפת הכפר "מהישרדות למנהיגות". לאחר תהליך חינוכי מרשים, החניכים בימין אורד נמצאים מעל הממוצע הארצי בזכאות לתעודת בגרות, בהליכה למכינות קדם צבאיות ובשרות צבאי משמעותי. צוות הכפר מלווה את הבוגריו  גם בהמשך דרכם בצבא, בלימודים גבוהים, בעת משבר ובשמחותיהם.

בכפר קיים משק חי, והצוות החינוכי מעוניין להקים לצדו מרכז טבע לימודי פעיל במטרה לחבר את החניכים לטבע ולארץ ישראל. הכוונה שזה יהיה חדר פעיל עם פעילות ולא מוזיאון. קיים כבר מקום מתאים בכפר והצוות החל לאסוף חומרים. דרושים להם אמצעים מוחשיים: פוחלצים, מאובנים, עתיקות, סוגי סלעים, אוספי טבע שונים וכדומה - כל מה שקשור לטבע ולארץ ישראל. הם ישמחו לקבל או לשאול לטווח ארוך, תוך התחייבות לשמירה מירבית על מה שיתקבל.

קיבוצים או חברים וחברות אשר מעוניינים לתרום חומרים לחדר הטבע של ימין אורד, מוזמנים לפנות אל מרדכי פרינס:

052-6070526, Morprins11@gmail.com

הוספת תגובה חדשה