דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

כשהדמוקרטיה נלחמת בחזרה. נותנים את הדם לחברה הישראלית. יוצרים שגרה חינוכית-קהילתית חדשה ומה פשר התאורה הוורודה בקיבוצים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שיירת המחאה. צילום מתוך העמוד הפייסבוק "הצוללות - חקירה עכשיו"
 16/10/2020
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

מפגן הצוללות הגדול הגיע אל בלפור
מצפון ומדרום

אלפי מפגינים מכל הארץ השתתפו ביום רביעי בשיירות מחאה שיצאו השכם בבוקר מקרית שמונה בצפון ומבאר שבע בדרום והגיעו בערב אל בית המשפט העליון ובית ראש הממשלה. על עשרות כלי רכב, הותקנו מיצגים בדמות צוללות והם לוו במכוניות, אופנועים, מטוסים קלים וטרקטורונים מעופפים. במקביל, התקיים גם משט מחאה בירדן משדה נחמיה לכפר בלום. בין המארגנים והמשתתפים בלטה מאוד הנציגות הקיבוצית

את השיירות, שעשו את דרכן למעון ראש הממשלה, יזמו ארגוני מחאה הדורשים להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות. השיירה המרכזית יצאה לדרכה ב-6 בבוקר מכפר בלום דרך מספנות חיל הים בחיפה, ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, הקריה ורחבת המוזיאון בת"א ומשם אל בית המשפט העליון בירושלים והמעון הרשמי של ראש הממשלה. השיירה השניה יצאה לדרכה ב-12 בצהריים מבאר שבע דרך נתיבות, סעד, מפלסים, שדרות, אשקלון, בסיס חיל הים באשדוד ומשם עלתה ללטרון וחברה לשיירה הצפונית בדרך לירושלים. השיירה השלישית אורגנה על ידי קבוצת "בידיים נקיות" המורכבת מקצינים ומפקדים יוצאי חיל הים, וקיימה הפגנה קצרה סמוך לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, לפני שהמשיכה להתכנסות בקיסריה. לאורך נתיב השיירות הפגינו איתם עוד מאות בני אדם לאות סולידריות. השיירות יצאו לאחר שבלילה שלפני פקעו ההגבלות שהטילה הממשלה על קיום הפגנות עד למרחק קילומטר מהבית.

במקביל התקיים משט בירדן משדה נחמיה לכפר בלום בארגונה של נגה רונן משדה נחמיה, מראשונות המוחים ומארגנת "הדגלים השחורים" באזור הגליל העליון.

המהלך של בניית מיצגי הצוללות והשיירה החל כאשר עטר שנפלד ועטר גבע מעין שמר חברו אל רועי פלג (בן גבעת חיים מאוחד), מראשי תנועת "חקירה עכשיו" ומייסד ומנכ"ל של עמותת "המסלול" – לקידום נוער לשירות צבאי משמעותי, שהחליטו להכין דגמים של צוללות ופתחו "מפעל" בקיבוצם. לאחר מכן הצטרף גם אוהד בן יצחק מרמת הכובש שפתח מפעל משלו בקיבוצו וביחד הם ייצרו עשרות צוללות שפוזרו ברחבי הארץ, כאשר עוד ועוד קיבוצניקים מצטרפים אליהם ופותחים "סניפים מקומיים" של ייצור הצוללות. יורי קנדל, מהמחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית פנה אל מפעלים קיבוציים וגד"שים לתרומה של מיכלי דישון וחומרים נוספים הדרושים להכנת הצוללות. לאחר שהצטבר מספר לא מבוטל של דגמי צוללות, שי חזן מהזורע הציע לארגן שיירה מהצפון עד לבלפור של מאות צוללות ואלפי מכוניות ולקח על עצמו את ההפקה ביחד עם עשרות קיבוצניקים נוספים מכל הארץ שנטלו חלק בארגון השיירה, וביניהם יוסי סולומין משער העמקים. 


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

כך זה נראה כשהדמוקרטיה נלחמת בחזרה! ממשיכים להפגין בכל מקום!

אלפי קיבוצניקים וקיבוצניקיות - מהוותיקים ביותר ועד הצעירים ביותר, מקיבוצי הערבה והנגב, העוטף, עמק האלה, המרכז, עמק חפר, עמק הירדן ועד הגבול הצפוני - יצאו להפגין בשבועיים האחרונים בסביבת הקיבוץ, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות והקפדה על התקנות המורות על יציאה למרחק של עד קילומטר מהבית, כדי לומר עד כאן!
גפן, ישי ולין מעין השופט מניפים בגאווה את דגלי ישראל במחאת הקלנועיות השבוע. צילום: אלכס פינדלינד
גפן, ישי ולין מעין השופט מניפים בגאווה את דגלי ישראל במחאת הקלנועיות השבוע. צילום: אלכס פינדלינד

אין מילים. מה שקורה ברחבי המדינה פשוט מרגש ומדהים. ערים וקיבוצים, צמתים ומחלפים, גשרים ופינות רחוב - מי שרצה להשתיק את ההפגנות קיבל אותן בכל מקום ברחבי הארץ - והכל בשל ניהול פוליטי וניסיון מושחת של ראש הממשלה וחייליו במפלגה לנצח את המחאה במקום את המגפה, על חשבון הבריאות והפרנסה של כולנו. הקיבוצניקים יצאו בהמוניהם להפגין, בשער הקיבוץ, בצמתים ובמחלפים הקרובים, בצעדה רגלית או בשיירת מחאה של עשרות קלנועיות.

יצאנו להפגין נגד ראש ממשלה, שהאסון הבריאותי והכלכלי הנורא הזה שמכרסם לדור שלם את התקווה, נמצא במקרה הטוב במקום השלישי בסדר העדיפויות שלו. האמון בהנהגה הוא כה רופף, עד שאפילו שרי הממשלה אינם עומדים בהנחיות אותן הנחיתו. אותה הנהגה שהביאה את המדינה לצמרת ההידבקות והתמותה העולמיים. המסקנה ברורה וחד משמעית: אסור שבנימין נתניהו יישאר ראש ממשלה, אפילו לא יום אחד נוסף.

די לספינים ולשקרים, די למסכי העשן, די לפילוג ולשנאה. מגיעה לנו תקווה. מגיעה לנו מנהיגות ישרה. מנהיגות שנלחמת במגפה ולא מפלגת ומסיתה. 

לקריאת הפוסט שכתב מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בתשובה לראש הממשלה נתניהו שהתייחס השבוע להפגנות ברחבי הארץ במהלך ישיבת סיעת הליכוד, ואמר כי "אלה ההפגנות הספונטניות הכי מאורגנות שראיתי בחיים שלי": לחצו כאן

לצפייה בתמונות מהמוקדים הרבים מאוד שבהם הפגינו חברי וחברות הקיבוצים, ותיקים, צעירים וצעירים מאוד - לחצו כאן

מעוניינים/ות לקיים הפגנה או פעילות מחאה בקיבוצכם/ן או באזור - הירשמו כאן


באנר כנס חברה וקהילה ה-2

יוצרים שגרה חינוכית-קהילתית חדשה וחוסן קהילתי לימי הקורונה ובכלל

"שבילים", מחלקת החינוך החברתי-קהילתי של התנועה הקיבוצית, מקיימת קשר מתמשך עם מערכות החינוך החברתי בקיבוצים, ומתוך למידת האתגרים וזיהוי הזדמנויות, קיימו לאחרונה שלושה מפגשי זום לאנשי חינוך אשר עסקו באופן בו קהילה יכולה לתת מענה לילדים, לבני הנוער, להורים ולקהילה עצמה, מתוך רצון וכוונה ליצור שגרה חינוכית קהילתית חדשה, לחזק את החוסן הקהילתי ולצמצם התנהגויות סיכוניות
צילום מסך מתוך המפגש השלישי "דרושים חולמות/חולמים"
צילום מסך מתוך המפגש השלישי "דרושים חולמות/חולמים"

גל הקורונה הראשון היה שיעור מערכתי וקהילתי, ומאז התבססה בנו ההבנה שההתמודדות עם נגיף הקורונה תימשך לפרק זמן לא ידוע. בחודשים האחרונים נדרשו הקהילות לבצע התאמות במענה החינוך החברתי-קהילתי. השגרה הנוכחית מביאה עמה אתגרים נוספים ושונים בהשוואה לסגר הקודם, וביניהם: חוסר ביטחון לגבי היכולת שלנו לשלוט בהתפרצות הנגיף, תחושת חוסר וודאות מתעצמת ומתמשכת, תחושת ייאוש, חרדות, דאגות, בידודים שחוזרים על עצמם, ילדים מבודדים, חולים בקהילה, ריחוק פיזי, התמודדות אינטנסיבית של ההורים עם הילדים ועתיד כלכלי לא ברור.

המפגש הראשון היה וובינר משותף ל"שבילים" ו"פרדס-מרכז לחינוך ערכי" ועסק בתפקיד אנשי החינוך ביצירת חוסן חינוכי-קהילתי, תוך יצירה של קרקע יציבה עבור בני ובנות הנוער, בחינת האופן המיטבי להגדיל את מעגל השותפים של אנשי החינוך בקהילה ואיך רותמים אנשים נוספים לטובת הילדים ובני הנוער על ידי יצירת רשתות חברתיות חדשות בקיבוץ. 

המפגש השני היה בנושא "בית הספר של החיים" - מענה חינוכי של הקהילה ועל ידי הקהילה, אשר מקדם את הלמידה של בני הנוער והילדים בקיבוץ בעזרת אנשי הקהילה. במפגש הוצגו שני מודלים חדשים שפותחו בקיבוץ חצור ובקיבוץ עין שמר. מנהלות החינוך של הקיבוצים, שירה רום מחצור ועידית יוקר קמיניר מעין שמר, הסבירו את היוזמה הקיבוצית והרחיבו על אופן ההפעלה וכיצד גויסה הקהילה לטובת המענה החינוכי.

המפגש השלישי עסק ב"דרושים חולמות/חולמים" - תוכנית חברתית-ערכית שהיא תוצר של שיתוף פעולה בין "שבילים", מחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה הקיבוצית. מטרת התוכנית היא להכין את בני הנוער לשנת השירות ולשירות משמעותי ומיטבי בצבא. בהמשך למפגש זה, הוקם צוות המשלב מדריכי נעורים, נציגי מועצות, מנהלי חינוך וצוות "שבילים" אשר יעסוק בהתאמת התכנים לשכבות י'-י"ב בזמני קורונה או שגרה אחרת. הצוות כבר החל להיפגש ולעבוד, ובקרוב יתקיים מפגש זום נוסף להצגת תוצרי הצוות. 

חשוב להדגיש כי במציאות בה אנו נמצאים, כאשר השגרה הכי ודאית שיש היא חוסר הוודאות, כאשר התוכנית החינוכיות מתבססת בעיקר על עוגנים חדשים שנבנים תוך כדי תנועה, וצוותי החינוך מתמודדים עם מציאות מורכבת וחדשה שאין לה תקדים במדינה, אנו עוסקים ביצירת פתרונות למען מערכות החינוך - הגדלת מעגל השותפים בקהילה, בחינת המשאבים השונים אשר עומדים לרשות הקהילה, מיפוי צרכים של ההורים, הילדים ובני הנוער ועוד ועוד.


באנר קמפיין קליטה

נותנים מעצמנו עד טיפת הדם האחרונה (שמותר) - מבצע התרמות דם בקיבוצים

על רקע מגפת הקורונה והשלכותיה, נוצר צורך משמעותי במנות דם בשירותי הדם של מד"א. שיתוף פעולה ייחודי בין התנועה הקיבוצית למד"א הוביל למבצע התרמות דם רחב היקף בקיבוצים ברחבי הארץ
התרמת דם בקיבוצים
התרמת דם בקיבוצים

תקופת הקורונה המתמשכת מציבה בפנינו אתגרים חדשות לבקרים. התמשכות המשבר הבריאותי והצרכים ההולכים וגדלים, הביאו את שירותי הדם של מד"א למצב של מחסור משמעותי במנות דם. מקומות עבודה שבעבר ערכו התרמות דם נמנעים מכך בימים אלו (וגם מרביתם סגורים או שמגיעים אליהם רק מקצת מהעובדים), וגם האפשרות של בנק הדם לקיים מבצעי התרמה במקומות ציבוריים השתנתה בהתאם למגבלות הקורונה.

מאז ומתמיד נהגו רבים מהקיבוצים לבצע אצלם ימי התרמה, אולם שעת משבר זו מחייבת הערכות ומאמץ נוספים להרחבת מעגל התרומה. שיתוף פעולה שנוצר בין שירותי הדם של מד"א, אגף צעירים ומעורבות בחברה ומחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית, הוביל למבצע התרמה נרחב הקורא לקיבוצניקים לבוא ולתרום מנות דם ככל הניתן לשם הצלת חיים. המבצע יצר מוטיבציה גבוהה בקרב קיבוצים ששנים לא תרמו דם, והוביל גם להתרמות נוספות בטווח זמן מיידי גם בקיבוצים שתרמו רק 3 חודשים קודם לכן. בעקבות המבצע נרשמו מעל 40 קיבוצים להתרמה והיד עוד נטויה!

עדי רמות, ממחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית, ציינה: "אני גאה בקיבוצים הרבים שנענו לקריאת המצוקה של שרותי הדם ובטוחה שעוד רבים יעשו כן בעקבותם."

"בעקבות המחסור והירידה המשמעותית במלאי הדם עם פרוץ הגל השני של התפשטות נגיף הקורונה, קיבלתי פניה מעדי רמות שמסרה לי שבתנועה הקיבוצית ערים למצב הדם וברצונם להרים את הכפפה ולתרום", מספר ליאור אלטמן, מנהל מערך התרמות הדם הארצי של מגן דוד אדום. "שיתוף הפעולה הייחודי עודד עשרות קיבוצים, שחלקם תורמים באופן קבוע וחלקם האחר הצטרף למעגל בעקבות המבצע. אני מברך על שיתוף הפעולה עם התנועה הקיבוצית - הערבות ההדדית היא נר לרגלינו, כעם וכארגון, ועל כך נתונה תודתנו."

בנק הדם כשמו כן הוא, אולם אורך חייה של מנת דם הוא 35 יום בלבד ולכן יש צורך להתרים כל השנה, ובתקופת הקורונה הצורך רק הולך וגובר. חשוב לזכור שפעילות בנק הדם מותרת לפי הכללים וההנחיות בתקופת הקורונה. כל אדם בריא מגיל 18 (או מגיל 17 באישור הורים) ועד 60 יכול לתרום, וכל תרומה מסייעת ל- 3 אנשים. מערכת ייצור הדם באנשים בריאים משלימה את החוסר שנוצר בעקבות התרומה בתוך יממה, ותרומת הדם מעניקה סיפוק אדיר לתורם.


באנר משקארד חדש

כנס חברה וקהילה ה-2, מפגש III: סוד הפשטות

כנס חברה וקהילה 2 מפגש 3

גם המפגש השלישי בכנס יתקיים ב"זום", בהשתתפות שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים - ח"כ איציק שמולי (העבודה) וראש אגף חברה וקהילה - ד"ר אילת גלס.

בתוכנית:

ההרצאה המרכזית: מנכ"ל "גבים" - עמרי גפן, על השתתפות קהילתית כתנאי חשוב ליצירת אמון וחוסן.

שידורים מהשטח – שלושה קיבוצים מספרים על תהליכים השתתפותיים מוצלחים.

20.10.20, בין השעות 19:00 - 17:00

להרשמה - לחצו כאן


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: הולכות להיבדק. היום.

תמונת השבוע: הולכות להבדק. היום.

בקיבוץ אורים בנגב המערבי החליטו להגדיל את המודעות למלחמה בסרטן השד, ולהאיר את הדקלים המפורסמים בדשא המרכזי בתאורה ורודה. 
מי שיזמה את הפרויקט בקיבוץ הדרומי היתה יעל מלכיור, מנהלת התרבות, בסיוע של צוות האחזקה המסור של הקיבוץ. בקיבוצים רבים כבר הצטרפו לפרויקט חובק העולם של הארת מבנים ואיזורים מרכזיים בקיבוץ בוורוד. נוסף על כך קיימות יוזמות מקומיות נוספות להגברת המודעות, וביניהן ניתן לציין את היוזמה של מועצה האזורית עמק הירדן ל"צביעת" שערי ישובי המועצה בוורוד, הקמת דוכן הסברה "ורוד" מחוץ לכלבו בכפר מסריק, חלוקת מחזיקי מפתחות ועוד.

מדי שנה בחודש אוקטובר מוארים בניינים מפורסמים בעולם ובהם בניין המרגנית במחנה רבין (הקריה) בתל אביב, בניין האמפייר סטייט בניו יורק, מרכז רוקפלר בניו יורק, מגדל אייפל בפריז, הסיטאדל במילנו, בית האופרה סידני אוסטרליה, מגדל טוקיו ביפן, טירת שונבורן ועוד כ- 200 אתרים ברחבי העולם. מדובר בקמפיין עולמי המתקיים כבר 28 שנה והוקם על ידי הגברת אוולין ה. לאודר ז"ל, שהייתה שותפה גם ביצירת הסרט הוורוד המזוהה עם החודש וגם עם הקמת קרן לחקר סרטן השד. הסיסמה המלווה את הקמפיין השנה: "זה הזמן לסיים עם סרטן השד".

מנתוני הרישום הלאומי לסרטן של משרד הבריאות, עולה כי כיום חיות בישראל 23,583 נשים שאובחנו עם סרטן השד בשנים 2013-2017 ושהחלימו או שעדיין מתמודדות עם המחלה, מהן 20,825  שאובחנו עם מחלה חודרנית ו-2,758 נשים שאובחנו עם מחלה ממוקדת.

לכו להיבדק. שמרו על בריאותכן. 


פייסבוק התנועה

פורום הקיבוצים למעורבות חברתית נערך לשנת 2021 ומזמין את
הקיבוצים לחבור לעשייה

קיבוצי הפורום החליטו לאגם משאבים - כספיים וגם אנושיים - כדי לתמוך בפרויקטים לטיפוח מנהיגות ברוח ערכי התנועה. בשנת 2021 מכוון הפורום לתמוך גם בפרויקט ׳ראידאת׳ - "פורצות דרך", פרויקט להעצמה ועידוד מנהיגות נשית בחברה הבדואית, ובתוכנית להכשרה ועידוד השתתפות בניהול בכיר במועצות האזוריות, בדגש על העלאת השתתפות נשים 
פרויקט ׳ראידאת׳ - "פורצות דרך" בחברה הבדואית
התמנוה מתוך פרויקט ׳ראידאת׳ - "פורצות דרך" בחברה הבדואית

דניאלה לבנסארט, מרכזת הפורום פונה לקיבוצים: "העשייה של הפורום לא באה להחליף את העשייה של כל קיבוץ וקיבוץ באזור שלו. מדובר ברובד נוסף המאפשר לנו להשתמש בכוח המשותף שלנו כדי לייצר שינוי ולהניע תהליכים. אנחנו רוצים אתכם איתנו, וקוראים בזאת למנהלים ולמנהלות- צרפו את הקיבוצים שאתם עומדים בראשם, ולחברות ולחברים - בקשו מהקיבוצים שלכם להצטרף לפורום. היכולת לשתף פעולה הופכת את השלם לגדול בהרבה מסך חלקיו. העשייה הזו הפכה רלבנטית יותר מתמיד על רקע משבר הקורונה, שברור לכל, שמעבר למשבר בריאותי וכלכלי, חשף והציף משבר מנהיגותי חריף".

כך למשל בזכות הפורום קמה המכינה הקדם צבאית הראשונה של התנועה הקיבוצית. מכינת רעות, שבראשה עומד דן ורדי. 60% מהחניכים במכינה הם מהפריפריה, מרקעים מגוונים, וכולם עוברים חוויה מעצבת, והכנה לשירות משמעותי וחיים אזרחיים תורמים. השלוחה הראשונה של המכינה פועלת בקיבוץ יחיעם, והשנה, על אף כל הקשיים והאתגרים, קמה שלוחה שניה של המכינה בראש הנקרה.

לבנסארט מוסיפה: "השנה, כנגד כל הסיכויים, הפורום הצליח לעמוד בכמעט 100 אחוז מיעדי הגיוס, זאת בזכות היותו רשת המורכבת מחברים רבים, ולא גוף אחד או קרן. על אף הזמנים הקשים הקיבוצים עמדו בהתחייבותם לפורום, נתנו כל אחד את חלקו וביטאו את הכוח הגלום בשיתוף פעולה. חלק מקסמו של הפורום הוא בכך שאין ארגון, אין מנגנון ואין תקורות. 

כדי להצטרף, קיבוץ נדרש רק לקבל החלטה על הצטרפות, ולאשר בתקציבו תמיכה בגובה 10,000 ש"ח (יש קיבוצים שמעבירים סכומים גדולים יותר, וזה מבורך) – המועברת ישירות לפרויקט שהפורום - באמצעות האסיפה - החליט לתמוך בו".

בשיטה הפשוטה והרזה הזו, הצליח הפורום לגייס עד כה 600,000 ₪, והשאיפה היא - אפילו בצל משבר הקורונה להגיע למיליון ש"ח. 


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

זכייה קיבוצית בפסטיבל הסרטים בחיפה

הסרט "לעזוב את גן עדן" של היוצר עופר פריימן מקיבוץ כפר סאלד הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר
בפסטיבל חיפה ה-36
"לעזוב את גן עדן"צילום: משפחת ברגה בזרה, וילה ברולו
"לעזוב את גן עדן". בתמונה: משפחת ברגה בזרה, וילה ברולו

עופר, שיצר וביים את הסרט, זכה בפרס הגדול בסך 40,000 ₪ ולמחמאות רבות מהשופטים שנימקו את זכייתו: "אפוס תיעודי רחב יריעה שמשרטט באנושיות ובמבט אוהב וסקרן את היווצרותו והתפוררותו של חלום אוטופי, פראי ושנוי במחלוקת - קומונה משפחתית בלב יער ברזילאי מרהיב ביופיו. סרט נפלא שצולם, נערך ובוים בכישרון רב אשר אינו מפסיק להפתיע, לרגש ולהאיר שאלות..."

בשיחה בין פריימן לבמאית והמפיקה טל ברדה, חברת הנהלת הפורום הדוקומנטרי בישראל, באתר האינטרנט של הפסטיבל, הוא אמר: "לפני שש שנים כשהתחלתי לצלם את הסרט בברזיל הרחוקה לא העלתי בדעתי שההקרנה שלו תהיה באון ליין, אבל זה מאפשר ליותר אנשים לצפות בו, ויש בזה גם משהו טוב."

"הסרט נקרא לעזוב את גן עדן לא סתם, יש לזה משמעות מאד עמוקה. יש מחיר שמשלמים על מגורים בצורה כזאת של קומונה, ואנחנו מכירים את הקיבוצים כאן, וגם על זה מדובר בסרט. בכל סרט בוחרים במה מתמקדים וכאן היה 15 ילדים ועוד הרבה דמויות וכל אחד הוא עולם ומלואו, וזה היה לא פשוט.
האמנתי בסרט הזה מההתחלה, עוד לפני שהיה לי כל מימון. שמעתי את הסיפור והחלטתי שאני פשוט עושה את זה".

על מה הסיפור ועל מה הסרט – צפו ותדעו.


באנר קמפיין קליטה 2

לקבוצת חבצלת דרוש/ה מנהל/ת
לגבעת חביבה

אחריות כוללת לניהול והובלת כלל פעילויות גבעת חביבה, הובלת חזון ומטרות גבעת חביבה, כולל ליווי והנחית מנהלי המרכזים והפעילויות השונות בגבעה (המרכז היהודי ערבי לשלום והמכון ללימודי ערבית, המרכז המשותף לאמנות, תכניות לשוויון והעצמה של החברה הערבית, המרכז הבינלאומי ובית הספר הבינלאומי, גיוס משאבים), קביעת סדרי עדיפויות, בקרה על תכני הפעילות ומעקב ביצוע תוכניות עבודה על פי התכנון השנתי
גבעת חביבה

דרישות התפקיד:

  • חיבור לשליחות ולערכים של חברה משותפת.
  • כישורי מנהיגות והובלה חברתית.
  • ניסיון בניהול מערכות מורכבות ויכולת ליצירת שיתופי פעולה.
  • יחסי אנוש טובים ויכולת מוכחת בהעצמת עובדים.
  • ייצוגיות ציבורית בארץ ובחו"ל (כישורי נאום, שכנוע ותקשורת בן אישית).
  • חיבור לבעלות של הארגון – התנועה הקיבוצית, חבצלת והשומר הצעיר.
  • יכולת פעולה בזירה רב תרבותית
  • חבר/ת קיבוץ, איש/ת תנועה – יתרון.
  • רקע וניסיון בפעילות ציבורית.
  • יכולת להוביל תהליכים אסטרטגיים וניסיון מוכח בבניה של תהליכים ארגוניים.
  • ידע וניסיון בניהול תקציבים גיוס כספים ועבודה עם תמיכות ממשלתיות וקרנות.
  • כושר הבעה בכתב ובעל פה בעברית ובאנגלית – חובה, ערבית – יתרון.

משרה מלאה (100% משרה), כניסה לתפקיד ברבעון הראשון של 2021, הרואים את עצמם מתאימים לתפקיד מוזמנים להציע את מועמדותם.המשרה פתוחה לנשים וגברים כאחד. המתאימים/ות בלבד יקבלו פנייה חוזרת.

נא לשלוח קו"ח עד ליום 12/11/20, למייל:  kerens@givathaviva.org.il  

למען הסר ספק אין לראות בפרסום זה מכרז, הפרסום והליך הבחירה אינם כפופים לדיני מכרזים.


באנר כנס חברה וקהילה ה-2

תרבות במוזיאון בית שטורמן: שיחה ומפגש (בזום) עם רינו צרור על התערוכה והספר "אני אדם-מיטה"

שיחה ומפגש (בזום) עם רינו צרור על התערוכה והספר "אני אדם-מיטה"

תשעה עשר סיפורים קצרים כתב אדם ברוך על עצמו בבית החולים. רינו צרור אסף את פיסות הקיום האלה והפגיש אותם עם עשרים וארבעה יוצרים מובילים. כל אחד מהיוצרים בחר סיפור ויצר יצירה נוספת. תכנים אלו מתארים ומשקפים בצורה מדויקת ואקטואלית את ימינו אנו. התערוכה נערכה במוזיאון לפני כשנתיים כמחווה לאדם ברוך ז"ל במלאת עשור למותו.

יום חמישי הבא, 22.10.20, בשעה 20:30.

יש צורך ברישום מראש / המפגש בזום. 

הרשמה בקישור:  https://www.eventer.co.il/xz1j3

הקישור לזום ישלח אליכם לאחר השלמת הליך הרישום, ישירות לדוא"ל. מומלץ להתחבר כמה דקות קודם לכן. במהלך האירוע המיקרופונים של המאזינים יושתקו, על מנת למנוע הפרעות, ובסופה תינתן אפשרות לשאול שאלות.


באנר קמפיין קליטה 3

הגלריה בבארי תיפתח בתום הסגר עם תערוכת היחיד של תערוכת היחיד של אליקו נר גאון "רחוב הנביאים"

התערוכה תיפתח לקהל לביקורים מתואמים מראש, מייד לאחר הסגר ובהתאם להנחיות. בינתיים היא עומדת בגלריה ומחכה בסבלנות
תערוכת היחיד של תערוכת היחיד של אליקו נר גאון "רחוב הנביאים"

" שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל-לִבֶּךָ, כַּחוֹתָם עַל-זְרוֹעֶךָ כִּי-עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה, קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה: רְשָׁפֶיהָ רִשְׁפֵּי, אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָה."

שיר השירים, פרק ח' פסוק ו'

מרכז "שלהבתיה". ירושלים של שנות ה-50. משנת 1956 עד שנת 1967, המכון הפיני הפעיל במיסיון בית-ספר ופנימייה לילדים יהודים. המתחם שנמצא עדיין ברחוב שבטי ישראל, כלל בזמנו גם את בית הבישופ ברחוב הנביאים 25. בין קירות האבן הירושלמית, תחת חלונות מקושתים ואיקונוגרפיה נוצרית אוונגליסטית, נפתח ונסגר פרק בסיפור החיים של אמו של אליקו, יחד עם אחיו ואחותו הגדולים. מלווים בנזירה הם הלכו יחד את רחוב הנביאים, אמא ושני ילדיה הקטנים, עד למיסיון שם הילדים העבירו שנים מילדותם.

בית השיטה. כעבור חמישים שנים ויותר. במבנה נטוש ומיועד להריסה, לאורך חודשים של עבודה ועם צוות של אנשים וילדים, מוקם סט צילום. דלתות נבנות, ציורים נתלים, קירות נצבעים, עד לשחזור לא בהכרח נאמן למציאות, של המיסיון בו קורות משפחתו התגלמו לפני כל כך הרבה שנים. שמיכת החום הכבדה של העמק מתפוגגת בכניסה לחלל, אל תוך קרירות ירוקה ולא אישית של הקירות וצלחות הפלסטיק. העמל הרב מתכנס למוזיאון הזיכרון של משפחתו בירושלים.

כל תמונה שצולמה בסט היא פנטזיה חולמנית של דבר שהיה, גם אם לא בדיוק כך. זיכרון או פצע שאליקו חובש ברחמנות. תהליכי חשיפה, גילוי והסתרה בנופים נורדיים. צילום אחרי צילום נערמים לתל של אירועים מורכבים, שחזורים לא מדויקים, שבילים מתפתלים בין חדרי זיכרון מעומעמים של אמו, אחיו ואחותו.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2020 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
 
 

הוספת תגובה חדשה