דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ממשיכים להכשיר את הצעירים לכניסה לשירות הציבורי. גרעיני החורף של צבר כבר כאן וקשת מרהיבה מעל לוחמי הגטאות. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
עין גדי
עין גדי על הגובה. תמונה באדיבות נערי עין גדי
 02/01/2020

ממשיכים לייצר עתודות לשירות הציבורי בישראל

אתמול (רביעי) נפתח המחזור השני של "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות ייחודית להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ובשיתוף אגף 'עתודות לישראל' במשרד ראש הממשלה. 22 צעירים וצעירות המגיעים מהגליל העליון ועד הערבה הגיעו אמש למפגש הפתיחה. במהלך התוכנית יחשפו המשתתפים והמשתתפות למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי ויבחנו האם הם מעוניינים לנסות ולהיכנס אליו
ניר מאיר משוחח עם משתתפי תוכנית "אפיקים לשירות הציבורי" במפגש הפתיחה
ניר מאיר משוחח עם משתתפי תוכנית "אפיקים לשירות הציבורי" במפגש הפתיחה

מדובר באחת מתוכניות המנהיגות אותן מפעילה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית. מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התוכנית יחשפו המשתתפים והמשתתפות למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי וינסו להבין האם הם רוצים לממש את הזכות להיות משרתי ציבור ולהשפיע על החברה הישראלית ולהוביל שינוי שיוביל לחברה צודקת ושוויונית יותר.

בין הנושאים השונים שיילמדו בתוכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, השלטון המקומי, השלטון המרכזי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה ועתיד, אתגרי התנועה הקיבוצית, מפגש חשיפה לתוכניות הצוערים ודרכי כניסה לשירות הציבורי, כלים לשינוי מדיניות וכלים לפיתוח אישי. בסיום התוכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים וידע שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי.

את הקבוצה ינחה במהלך התוכנית רגב אבנר, חבר ברשת הצעירים ובעצמו בוגר תואר שני של תוכנית "צוערים לשלטון המקומי" אשר עובד כיום בחברה הכלכלית כפר קאסם בתור מנהל מחלקת פיתוח עסקי. הרכב הקבוצה מגוון, וגם בקרב הקיבוצניקים יש משתתפים אשר מגיעים מקיבוצי הגליל העליון לצד קיבוצניק מגרופית שבערבה.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית פתחה את המפגש: "לפני שמונה חודשים פתחנו את המחזור הראשון של התוכנית עם הרבה חששות ותהיות, אבל הנה אנחנו כאן איתכם פותחים כבר את השני. מטרה מרכזית שהצבנו במסגרת הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה, היא השתלבותם של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהוא מאפשר התברגות בעמדות מפתח להובלה והשפעה על החברה הישראלית. אתם היום מצטרפים לעוד צעירות וצעירים שבחרו לא לשבת בבית, באזור הנוחות ולחכות שיהיה שינוי במדינה, אלא לקחת אחריות, ללמוד ולרכוש כלים שיסייעו לכם ולנו להוביל שינוי. כולי תקווה שהתוכנית תפתח בפניכם רצון ועניין להשתלב בשירות הציבורי מתוך תפיסת אחריות ומנהיגות כלפי מדינה. וכמובן שתראו בתנועה הקיבוצית בית ופלטפורמה למימוש רעיונות ויוזמות."

לאחר מכן בירכו את קבוצה מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מנהלת אגף בכיר 'עתודות לישראל' במשרד רוה"מ, עו"ד תמר פלד-אמיר וראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב.

בתום שלב הברכות, ולאחר שכל אחד הציג את עצמו, התחלקו המשתתפים לקבוצות קטנות לצורך היכרות מעמיקה יותר אחד עם השנייה בפעילות בסגנון "ספיד דייט". בחלק האחרון הגיע לשיחה חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) מגבעת חיים איחוד, וסיפר על הדרך שלו אל החיים הציבוריים והחשיבות שהוא רואה בכניסה לשירות הציבורי ובפעילות בו.


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

"מחויבים לקליטת עלייה. מחויבים לתת בית חם ואהבה לחיילים הבודדים"

בהתרגשות ובשמחה ציינו בשבוע שעבר את הגעתם של גרעיני החורף מתוכנית גרעיני צבר של הצופים. שמונים עולים חדשים מצפון אמריקה, אוסטרליה, דרום אפריקה ואירופה התקבצו לשני גרעינים, האחד לקיבוץ שדה אליהו והשני לרעננה, שם פועל מרכז הקליטה "כפר צבר " ובו חיים חניכי צבר רבים. לפירגון מיוחד זכתה התנועה הקיבוצית על שותפות נפלאה וארוכת שנים
(כבר 28 שנים!)
טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר

באי הטקס הזכירו בגעגוע את תרומתו של תיאו קמינר ז"ל מקיבוץ צרעה שהלך לעולמו בשבוע שעבר, איש צופים בנפשו, ופעיל התנועה הקיבוצית שהיה אחראי על התחום בעבר.

בדברים שנשאה יעל אייזנר – רכזת תחום חיילים בודדים וגרעיני צבר בתנועה הקיבוצית, היא הדגישה את מחויבותה העמוקה של התנועה הקיבוצית לקליטת עליה ולמתן בית חם דואג ואוהב למאות חניכי צבר בכל שנה המשרתים כחיילים בודדים בצה"ל.

להורים הנרגשים והסבים שהגיעו לטקס הבטיחה אייזנר לעשות הכל על מנת להוות עבור הצעירים שזה מקרוב הגיעו, לעטפם בחום, באהבה ,בתחושת משפחה ובית בקיבוץ וללוותם במסע המאתגר שלהם הכולל עלייה לארץ, גיוס לצבא וחיים בגרעין, בקיבוץ, רחוקים מכל מה שמוכר וידוע."

אייזנר מציינת כי העובדה שבמחזור זה יש גרעין אחד בלבד מיועד לקיבוצים, משמעו שבקיץ מאות חניכים צפויים להגיע, ומדגישה: "זו הזדמנות לפנות גם מכאן לקיבוצים המעוניינים לשמוע על האפשרות להיכנס למעגל הנתינה המרגש הזה, ליצור קשר ואנו נבוא בשמחה להציג את העשייה הציונית הזו, שאנו גאים בה מאוד, ולצרף קיבוצים נוספים למעגל המתרחב של תרומה גדולה לחברה הישראלית".


ביטוח חקלאי

יום עיון "שיווקיבוץ" למובילי הצמיחה והקליטה בקיבוצים - החלה ההרשמה

איך משווקים קליטה לחברות מלאה? מי קהל היעד שלי ואיך לדבר איתו? איך ממתגים את הקיבוץ? איך מתגברים על חסמים פנימיים וחיצוניים? ומה זה בכלל טרגטינג???
יום העיון "שיווקיבוץ" יתקיים בסוף החודש (31.1.20) יעסוק באתגרים אלה מזוויות שונות ויבקש לתת בידי מובילי הצמיחה והקליטה בקיבוצים ידע וכלים בתחום
יום עיון "שיווקיבוץ" למובילי הצמיחה והקליטה בקיבוצים - החלה ההרשמה

כחלק מתהליך הובלת פרוייקט קליטה לקיבוץ, נדרשים מובילי הצמיחה לעסוק גם בנושא השיווק, שמהווה אתגר מורכב ודורש הבנה וכלים מקצועיים. לא פשוט וקל לשווק קליטה לחברות מלאה – חבילה שכוללת זהות, ערכים וקהילה, שינוי אישי ומשפחתי גדול, משמעויות כלכליות ולעתים רבות חסמים אחרים כמו ריחוק גאוגרפי, קשיי תעסוקה ותחבורה, קושי בטחוני ועוד. יום העיון "שיווקיבוץ" יעסוק באתגרים אלה מזוויות שונות ויבקש לתת בידי מובילי הצמיחה והקליטה בקיבוצים ידע וכלים בתחום. באמצעות הרצאות, שיח עמיתים ומפגש עם השטח נדבר על הגדרת קהל היעד ואיך מגיעים אליו ומשוחחים איתו, תדמית היישוב ומיתוגו, אמצעים לשיווק (דיגיטליים ואחרים), התגברות על חסמים ומשאבים ושותפים לשיווק.

היום מיועד למובילות ומובילי הצמיחה והקליטה בקיבוצים – רכזי/ות צמ"ד וקליטה, חברי/ות ועדות וצוותים וממלאי/ות תפקידים בקיבוץ

בואו לדבר על זה, להכיר עמיתים ולקבל כלים, רעיונות והשראה

עלות למשתתף: 100 ₪

להרשמה: לחצן כאן


באנר משקארד 1

תמונת השבוע – הקשת שאחרי הסערה

קשת בלוחמי הגטאותץ צילום: אמיר ירחי

בשבוע שעבר חווינו סוף סוף מערכה חורפית משמעותית ראשונה בחורף הזה, וגשמים רבים שטפו את הארץ מצפונה ועד דרומה. היממה שבין רביעי בבוקר לחמישי בבוקר בשבוע שעבר, היתה אחת מהגשומות ביותר מתחילת המדידות בצפון הארץ - כך לפי נתוני השירות המטאורולוגי, וכמויות המשקעים הגדולות מחקו את הגרעון במאזן המשקעים בחלק מאזורי הארץ. לפני תחילת הסערה, הגיעו כמויות הגשם המצטברות לכמחצית מהממוצע לתקופה המקבילה. כעת, הכמויות קרובות לממוצע - ובחלק מהמקומות אף עוברות אותו.

בנוסף לגשמים הברוכים, זכינו לצפות גם באחד מהמראות המלבבים בטבע - קשת בענן. אחת מרשימה במיוחד הופיעה ביום חמישי שעבר מעל למוזיאון בית לוחמי הגטאות, כפי שניתן להתרשם מהתמונה ששלח אלינו אמיר ירחי, מנהל השיווק של המוזיאון.  


פייסבוק התנועה

ממשיכה את התל"מ

בזמן האחרון הצטרפו לכח התנועתי מספר פעילים, בתקופה הקרובה נציג אותן ואותם לפניכם. מוזמנים ומוזמנות להכיר את אילת ארנוני (גבעת ברנר), המנהלת החדשה של תחום צעירים בסיכוי ותכנית תל"מ באגף צעירים ומעורבות בחברה
אילת ארנוני
אילת ארנוני

אילת ארנוני, בת קיבוץ שדה בוקר ובשנים האחרונות חיה בגבעת ברנר, אמא של אימרי ובת זוגו של אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית.

לאילת תואר ראשון בלימודי ספרות אנגלית ומגדר, ותואר שני בלימודי מגדר מאונ' בר-אילן.

בעשר השנים האחרונות עבדה אילת במגזר השלישי בישראל בעמותות שונות, כשליבת העשייה שלה התמקדה בפיתוח תכניות תעסוקה לצעירים בני ובנות הפריפריה החברתית בישראל. בעבודתה האחרונה כסגנית מנהלת UP - רשת בוגרי מעשה של עמותת "מרכז מעשה", התמקדה בפיתוח שותפויות, בהטמעת עבודה עם כלים דיגיטליים ובניהול צוות רב תרבותי.

לאורך השנים עבדה אילת גם בארגון בינ"ה כמנחת סדנאות בנושאי יהדות והחברה הישראלית, והקבוצות החביבות עליה ביותר להנחייה היו קבוצות בנות מצווה לאמהות ובנות.

אילת ארנוני: "אני מאמינה שהחברה בישראל צריכה לשאוף ולהיות חברה מלוכדת, חברה שבוחרת ומקדמת סולידריות ופרקטיקות של טוב משותף. חברה שפועלת לשוויון בין המינים, בין מגזרים ובין אנשים".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "מברך על הצטרפותה של אילת, אשר מלאה בידע ויכולות רלוונטיות להצמחה ולחיזוק תכנית תל"מ הוותיקה."


באנר כנס החינוך הקיבוצי ה-5

החנוכיה הגבוהה בעולם

חנוכה חלף עבר לו השבוע, לו לפני שנערי ונערות קיבוץ עין גדי עלו בכל ערב להר צרויה להדליק את
החנוכיה המסורתית
חנוכה חלף עבר לו השבוע, לא לפני שנערי ונערות קיבוץ עין גדי עלו בכל ערב
עין גדי על הגובה. תמונה באדיבות נערי עין גדי

"החנוכיה על ההר". זה שם הקוד בעין גדי למסורת בת כ-40 שנה או יותר של הדלקת חנוכיה באמצע הר צרויה המשקיף על הקיבוץ. 

מדי שנה, עם התקרב חג החנוכה, עולה נוער עין גדי להר, לאותה נקודה שכבר עשרות שנים היא נקודת החנוכיה.
במעלה ההר הם סוחבים  חביות, בדי יוטה וחומר דליקה ומכינים את החנוכיה, כולל השמש שניצב כמה מטרים מעל הנרות 'הרגילים'.
ואז, מתפרסמת תורנות עלייה להר להדלקת החנוכיה. מדי יום במהלך החנוכה, בשעה 15:00, יוצאת קבוצה שתמיד מתלווים אליה עוד נספחים והורים עם ילדיהם - קטנים כגדולים ובכל הגילים. 
עולים
מדליקים
מברכים
יש ששרים שירי חנוכה, יש שמוסיפים ברכות מקוריות, וכמובן, מצטלמים ומנציחים את הנוף והחנוכיה.
וכל שנה, קיבוץ שלם עוצר ועיניו נשואות למעלה כדי לראות "כמה-כמה" היום בחנוכה.
וגם אם יש ימים של אובך ורוחות - תמיד יימצאו החבר'ה שמסרבים להשלים עם כך שהמסורת תקטע.

וכשהחג עובר - עולים, מפנים את השטח, מנקים את האזור ומחכים שיגיע כבר החג בשנה הבאה.


באנר שנת שירות

כנס יזמות קנאביס רפואי 2020

בהמשך לועידה הקודמות שערכה אנרגטי בחודש יולי האחרון, תיערך ב-22.1.20 הוועידה בתחום יזמות קנאביס רפואי בקיבוצים ומושבים בקריית שדה התעופה (אבניו). השוק עובר שינויים רבים לכן חשוב להגיע ולהתעדכן
כנס יזמות קנאביס רפואי

דוברים מרכזיים:

שי באב"ד – מנכ"ל משרד האוצר

פרופ' איתמר גרוטו – משנה למנכ"ל משרד הבריאות
 

מעל 1,000 מגדלים ויזמים כבר הוציאו קודים לגידול קנאביס ועכשיו בדיוק הזמן לבחון את הכדאיות בתנאי השוק המשתנים.

בוועידה השנה יוצגו הכיוונים אליהם הולך השוק מבחינת הרגולטור והפעם נתמקד גם בנושאי הקמת שרשרת הערך הלכה למעשה
 

השנה בוועידה פאנל רגולציה בנושאים הבאים:

  • היבטים סטטוטוריים בהקמת חוות קנאביס
  • מחירי הקאנביס לאן?
  • השפעת פסיקת בג"צ על היזמים והמגדלים
  • ייצוא קנאביס
  • תחזיות לשנת 2020

 הבטיחו את מקומכם - להרשמה:
https://app.icount.co.il/m/3cea5/c9818p11u5e04bdd162


באנר משקארד 2

גופי, נשמתי, כבודי, רכושי - חנאן אבו חוסיין בתערוכת יחיד

גופי, נשמתי, כבודי, רכושי - חנאן אבו חוסיין בתערוכת יחיד

בשבת הראשונה של שנת 2020 תיפתח תערוכת יחיד של חנאן אבו חוסיין, הכי קרוב למשפחתה, לאמה, להיכן שנולדה, אום אל פחם. באותה אום אל פחם, נחסמו הכבישים לא מזמן בהפגנות החברה הערבית (עם קומץ יהודים) כנגד האלימות בחברה הערבית ואזלת ידה של המשטרה.
בהפגנות אלו בלטו נשים, הרבה מהן אפילו מבוגרות, שבחרו לצאת לרחוב כדי להשמיע, בבירור הפעם, את מחאתן על האלימות הזו, אלימות הפוגעת גם בבניהן וגם באחיותיהן, אלימות שנגמרת באופן חד צדדי, בלתי הפיך.

התערוכה מציגה את הפרק השלישי בטרילוגיית התערוכות בגלריה גבעת חביבה לאמנות, בשנה האחרונה, העוסקות במחאה נשית על השלטון הכוח והסמכות של החברה הגברית; בחברה היהודית, בחברה הערבית, בעולם. להמשך קריאה
 

פתיחה: 4.1.20 -  11:00, בפתיחה, קבוצת מחול כרמלה החיפאית תופיע ביצירה אסקלווה מאת הכוראוגרפית דורון רז.

מיקום: גלריה GH גבעת חביבה לאמנות

 

גלריה GH - גבעת חביבה לאמנות  جاليري GH جبعات حبيبة للفن –  The GH Art Gallery 

 

שעות פתיחה - ساعات الافتتاح  Opening Hours 

ראשון - חמישי  الأحد - الخميس   16:00 - 9:00  SUN-THU 

שבת  السبت  14:00-10:00  SAT

לפרטים נוספים: טל': 04-6372824 |   artgvha@givathaviva.org.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה