דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מטה התרבות של התנועה מרעים את המוזות בעוטף עזה. מקדמים את הצעירים במגידו וחיסוני השפעת כבר כאן.
כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שוק איכרים בקיבוץ אילות
שוק איכרים בקיבוץ אילות
 21/11/2019

לאחר שהשתתקו התותחים: מטה התרבות מרעים את המוזות בדרום

לאורך כל ימי המבצע הצבאי בדרום, בדקה ריקי רז, מנהלת תרבות, אירועים ותוכן בתנועה הקיבוצית, אתרים להפגה ממרכז הארץ וצפונה במסגרת פעילות מוקד החירום שהפעילה התנועה, ומרגע קבלת ההודעה על הפסקת האש וחזרתם של חלק מהחברים לקיבוצם בעוטף עזה והסביבה, מטה התרבות התגייס על מנת לנסות לארגן פעילויות ומופעים לקיבוצים בעוטף עזה
חברי נחל עוז נהנים מההופעה של אנסמבל סימפוני ממועצה אזורית מגילות
חברי נחל עוז נהנים מההופעה של אנסמבל סימפוני ממועצה אזורית מגילות

בכל סבב הסלמה בעזה שנמשך לפחות מספר ימים, מתקבלת רשימה ארוכה של הצעות הפגה לתושבי האזור, הצעות לאטרקציות שונות וגם הצעות של אמנים שונים, תנועות נוער וארגונים אחרים לבוא ולהפיג את המתח במקלטים. לעיתים הצעות אלו מאפשרות למשפחות רגעי נחת ופעילות נעימה ברחבי הארץ. יחד עם זאת, במקרים רבים אין להם דרך ליהנות מההצעות הנדיבות המגיעות אליהם בזמן עימות. חלק גדול מילדי האזור יוצאים עם הוריהם לאזורים בטוחים יותר, ואלו שנשארים לא רוצים להסתכן בתנועה מיותרת בכבישים.

לאחר שמוכרזת הפסקת אש, רבות מההצעות נמשכות בחזרה, דווקא מתי שניתן לאפשר לאותם תושבים לנוח ולנפוש בלי הדאגה לגבי מה קורה בבית שנשאר מאחור, ובזמן שהם זקוקים באמת להפגה. ההופעות והפעילויות נועדו על מנת לחזק את הקהילה, להשכיח את הימים הלא פשוטים שחוו, ליצור אווירת יחד, להעלות חיוך על השפתיים ולשמח מעט את החברים והילדים.

במוצאי שבת האחרונה הרימו את הכפפה להקת "החברים של נחום", להקה שמבצעת ערבי שירה בציבור וחבריה מהקיבוצים יפעת ורמת דוד, שהופיעו בפני הקהילה בניר-עם וסחפו את הנוכחים לשירה בציבור.  במקביל, הופיעו ביד מרדכי יוסי מאיר ואפי שושני עם מופע נוסטלגי בשם "קול החלומות", המבוסס על שיריו של הזמר אריק לביא. הצמד נענה לפניית מטה התרבות והופיע בהתנדבות.

בערב שלישי נערך בנחל עוז מופע מתנת המועצה האזורית מגילות של "אנסמל סימפוני – Seamphony" - הרכב מוזיקלי היוצר מוזיקה ייחודית בצפון ים המלח. כל חברי ההרכב מתגוררים ביישובי המועצה, ובנוסף לפעילות ההרכב גם מנחים נגנים צעירים באזור. תודה גדולה מגיעה לאורית הרשטיג, מנהלת מחלקת התרבות במגילות.

משלושת הקיבוצים התקבלו דיווחים שהמופעים בהחלט היו מוצלחים והסבו הנאה לחברים. נגה סיהו, רכזת התרבות בניר-עם, אמרה לאחר המופע: "אנחנו מעריכים ומודים מאוד ללהקת החברים של נחום שהגיעו להופיע אצלנו ביוזמת התנועה הקיבוצית. המופע אפשר לחברי הקיבוץ להיפגש לאחר ימים קשים מאוד, ליהנות ולשיר יחד, דבר שאפשר לנו מעט לפרוק את הימים שעברנו."
הגדילה לתאר חברת קיבוץ מנחל עוז שכתבה לריקי רז: "הפעילות המוזיקלית בשלישי בערב גרמה גם לאנשים חולים, כמוני, לצאת מהבית עם כל המשפחה, לכבד את הלהקה שהגיעה אי שם מים המלח בהתנדבות, ולזוז בקור לצלילי שירים נושנים ומוכרים וגם יצירות מקוריות. צוות התרבות שלנו חימם אותנו בפונץ', שתייה חמה ונשנושים, ואת אלו שכבר היו חמים פינקו בבירה. מי שלקח חלק במופע נהנה והרוויח זמן מוזיקלי עם הילדים והפוגה קלה מהיום. מי שלא הגיע - הפסיד!!".
גם נאוה גל, רכזת התרבות ביד מרדכי, כתבה לריקי כי הם נהנו מאוד מההופעה והודתה לה.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

טור מיוחד - חינוך תחת אש

המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין, הגיע ביום חמישי הקודם ביחד עם ראשת אגף החינוך דבי ברא"ס ומנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת לסיור במערכות החינוך באשכול. "אז כן, תושבי העוטף אכן חזקים עם חוסן קהילתי מרשים, אבל האירועים המתמשכים והיעדר הפתרון גובה מחיר כבד. הציבור הישראלי, לצערי, לא מכיר ולא מבין. גם מוסדות המדינה פעמים רבות לא נותנים מענה לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה באזור זה.
מה אנחנו יכולים לעזור? אנחנו שואלים בסיום הביקור. "תתחילו בזה שתעבירו את המסר, שאנשים יידעו. אז הנה אני מנסה... ותעבירו את זה הלאה, שכולם ידעו!".
טור מיוחד - חינוך תחת אש

חינוך תחת אש
איך שהגענו למועצה האזורית אשכול, נשמעה אזעקת צבע אדום. 5 רקטות נורו מעזה לכיוון יישובי המועצה, לשמחתנו אף אחד לא נפגע. מספר דקות לאחר מכן אנחנו מגיעים לקיבוץ מגן. "אנחנו במקלט ליד החדר אוכל, תבואו לשם" אומרת לנו מיטל מנהלת החינוך של הקיבוץ. הגעתי לעוטף יחד עם דבי ברא"ס - ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית ונועה יפת מנהלת הלשכה שלנו. אנחנו חונים ויורדים למקלט, שם מעבירים ילדי הקיבוץ את היום.

המקלט מלא! מלא בילדים, מלא בפעילות, חלק משחקים משחקי שולחן, אחרים מציירים וצובעים, עוד כמה רואים סרטונים במקרן מאולתר ושניים מתחבקים עם כלבים על הריצפה. איך מחזיקים מעמד בתנאים האלה? אנחנו שואלים. "באמת לא קל, אבל יש התגייסות מרשימה של כולם לעזור", הילדים לא משתגעים כל היום במקלט? אנחנו מקשים. "בהתחלה הם חששו לצאת, אז לקחנו אותם החוצה ותרגלנו אותם כמה פעמים, איך להגיע תוך 15 שניות למרחב מוגן, כך הם למדו כמה מותר להם להתרחק. מאז הם מעזים לצאת מדי פעם להתאוורר" היא מסבירה. גם צוות המדריכים שאיתה מדהימים, חלקם סטודנטים שמוותרים על ימי לימודים בשביל המחויבות שלהם לילדים.
אחר כך היא לוקחת אותנו לסיור בבתי החינוך הממוגנים, בדרך אנחנו פוגשים את איסי, ראש צח"י של הקיבוץ. "כנסו תראו את חדר האוכל", מפנה אותנו איסי. "החברים מפעילים אותו בהתנדבות, הוא לא ממוגן ולכן אנחנו רק מכינים אוכל ומי שצריך בא ולוקח לביתו".

משם אנחנו ממשיכים לקיבוץ נירים, שם אנחנו פוגשים את כל הנהלת הקיבוץ, ביניהם גם לילך מנהלת החינוך. אנחנו מתחבקים, אני מסתיר בקושי את הדמעות, שנינו יודעים למה. לנירים יש לי יחס מיוחד, אחרי שאירחנו אותם בקיבוצנו בעופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. הייתי עם חברי נירים וילדיהם בזמן האסון הנורא, ביום האחרון של מבצע צוק איתן, כשהתבשרנו על מותם של זאביק ושחר ועל פציעתו הקשה של גדי. שמעתי את הזעקות, ראיתי את הדמעות, חוויתי את הטראומה. ילדי נירים סוחבים את זה איתם, הם עוברים כל יום ליד מקום האסון ונזכרים. קיבוץ מרשים נירים, בעל חוסן יוצא דופן, אבל בכל סבב לחימה נוסף, הם חווים את ההרגשה מחדש, עוד סדק נוצר, עוד חור בנשמה ולאט לאט הסדקים הופכים לשבר, זה כמעט בלתי נמנע.

אז כן, תושבי העוטף אכן חזקים עם חוסן קהילתי מרשים, אבל האירועים המתמשכים והיעדר הפתרון גובה מחיר כבד. הציבור הישראלי לצערי לא מכיר ולא מבין. גם מוסדות המדינה פעמים רבות לא נותנים מענה לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה באזור זה.
מה אנחנו יכולים לעזור? אנחנו שואלים בסיום הביקור. "תתחילו בזה שתעבירו את המסר, שאנשים יידעו".
אז הנה אני מנסה... ותעבירו את זה הלאה, שכולם ידעו!


ביטוח חקלאי

שמרו את התאריך - מועד חדש לכנס החינוך החמישי של התנועה הקיבוצית

חוזרים ובגדול!
אותם תכנים, אותם מרצים, תאריך חדש
שמרו את התאריך - מועד חדש לכנס החינוך החמישי של התנועה הקיבוצית

לאחר שהוחלט על דחייתו של כנס החינוך הקיבוצי החמישי בעקבות מבצע "חגורה שחורה" והירי על הדרום, נקבע תאריך חדש - 20-21 בינואר בקיבוץ נחשולים.
שמרו ביומנים!

 פרטים נוספים על תהליך הרישום/אישור רישום קודם - בהמשך.


באנר כנס החינוך הקיבוצי ה-5

טור מיוחד - הגיגים על סולידריות, קיבוץ וערבות הדדית אחרי שבוע עמוס באלו ואלו

סבב הלחימה בדרום, שגרם לדחיית כנס החינוך, והמחשבה על קיבוצי העוטף התערבבו לנורית עמית (רמת רחל), עם חנוכת מעין לזכרו של אחיה, סגן אייל יואל וחבריו שנפלו בקרב בג'נין במבצע חומת מגן.
"מקוה שההתרגשות הזו שמלווה אותי היום תישאר בי עוד ימים רבים ותזכיר לי בכל פעם שאצטרך כמה בני ובנות אדם טובים יש מסביבי"
טור מיוחד - הגיגים על סולידריות, קיבוץ וערבות הדדית אחרי שבוע עמוס באלו ואלו
תמונה מתוך הפייסבוק של נורית עמית

אמצע השבוע, אני רגע לפני יציאה לכנס החינוך של התנועה הקיבוצית, לא מודעת כלל למתרחש אצל חברותיי וחבריי לתנועה הקיבוצית ולכל שאר מיני וסוגי היישובים בעוטף עזה, בנגב המערבי ועד מרכז הארץ.
עסוקה בלסיים את ההכנות לקראת היציאה ואת ארוחות הבוקר לגדולים. 
קבוצות הווטצאפ של אגף החינוך של התנועה מתחילות להתעורר, מסתבר שבזמן שאצלי שקט וילדיי מתארגנים לאיטם למסגרות החינוך, במקומות אחרים ילדים והוריהם רועדים מפחד ומדאגה, יושבים בממ"ד ומחכים לשקט.

כעבור כמה דקות יוצאת הודעה רשמית - הכנס שכל כך חיכיתי לו נדחה להודעה חדשה. אגף החינוך קיבל החלטה על אף ימים כלילות של הכנות והיערכויות לדחות את הכנס. החליטו שם שלא ייתכן לקיים כנס של התנועה הקיבוצית בזמן שקיבוצים רבים כל כך תחת ירי טילים ואזעקות, ואני חשה הערכה רבה כל כך למתכננות ולמתכננים ששמו בצד שיקולים רבים משאפשר להעלות על הדעת, וגילו ערבות הדדית וסולידריות ברמות הכי גבוהות שאפשר לבקש.

וחושבת לעצמי שכל כך הרבה דברים יפים יש בסגנון החיים הזה הקרוי קיבוץ ואין זה משנה אם הוא מתחדש או שיתופי, ומצרה על חבריי לקיבוץ שאפילו אינם מוכנים לשמוע כמה דברים טובים ויפים יש גם בקיבוצים המתחדשים וחושבים שאני ושכמותיי רוצים להרוס את הקיבוץ.. כשבדיוק ההיפך הוא הנכון.

והיום, שישי בבוקר הוזמנתי לטקס חניכת "עין המסייעת" ליד מושב בית נקופה, מעין ששוקם ושופץ על ידי חיילי הפלוגה המסייעת של גדוד נחשון 7020 לזכר אחי אייל ו-12 חבריו שסיכנו את חייהם ונהרגו בקרב עקוב מדם בג'נין במבצע חומת מגן.
למעלה מ-17 שנים עברו מאז אבל אותם חיילים לא שוכחים ואף חיילים צעירים שהצטרפו אחרי הקרב הנורא מרגישים חיבור כל כך עמוק לאותם חיילים שאפילו לא הכירו, הם השיגו את כל האישורים שצריך ועמדו בכל הבירוקרטיה הישראלית המתישה, התגייסו לימי עבודה, ניקו, שתלו, סיכלו אבנים, הכינו עליה נוחה ושלט זיכרון מרגש שהעלה דמעות בעיניי.
התרגשתי,מאוד.


באנר משקארד מתנה

מקדמים את הצעירים ועכשיו...במגידו

רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בשיתוף עם מרכז הצעירים במועצה אזורית מגידו ומרכז המועצות האזוריות קיימו השבוע מפגש חשיפה בו נפרשה התשתית לקידום ופיתוח תחום הצעירים ביישובים ובמועצה. זהו עוד שלב במהלך כולל, לו שותפה התנועה הקיבוצית יחד עם המועצות האזוריות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, כחלק מהאסטרטגיה שנקבעה בתכנית העבודה של
התנועה הקיבוצית
מקדמים את הצעירים ועכשיו...במגידו

בשנים האחרונות חוזרים הקיבוצים והיישובים לעסוק באוכלוסיית הצעירים שבקרבם. מציאות זו, מדגישה את הצורך במתן כלים למי  שעובדים עם פלח אוכלוסייה זה. התנועה הקיבוצית יחד עם מרכז המועצות האזוריות ומרכזי הצעירים, שמו לעצמם כמטרה משותפת לעודד ולפתח את הצעירים והצעירות להיות שותפים, לקחת חלק ולהשתלב בהובלת תהליכים קהילתיים ביישובים ובחברה הישראלית בכלל.

במעמד ראש המועצה איציק חולבסקי, מנהלת מרכז הצעירים החדש, שרון אבני כהן ונציגות בכירה של הנהלת התנועה הקיבוצית ואגף צעירים ומעורבות בחברה, התקיים מפגש חשיפה במרכז הצעירים החדש של המועצה ב"מרכז שמחה". למפגש הגיעו נציגי רוב היישובים מוועדות בנים, ועדות צעירים ופעילים המעוניינים לקדם ולפתח את תחום הצעירים בקיבוצים וביישובים.

ראש המועצה, איציק חולבסקי: "המועצה האזורית מגידו רוצה שהצעירים יישארו ביישובי המועצה, לשם כך אנו מקדמים ביישובי המועצה הרחבות לבנים והקמנו את מרכז הצעירים. המפגש עם בעלי התפקידים הוא צעד ראשון במימוש מטרות המרכז. בכוונתנו  לטפל  בצעירים משנת י"ב, שנת השירות, ליווי בשירות הצבאי, בתקופת הלימודים, משפחות צעירות, תעסוקה ועוד. אנו מקבלים סיוע מהמשרד לשוויון חברתי ובימים אלה יצאנו עם קולות קוראים למשרדים נוספים לקבלת תקציבים על מנת לקדם ולמנף את המרכז לטובת הצעירים שלנו במועצה".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית: אנחנו, בתנועה הקיבוצית, ממשיכים להרחיב את שיתופי הפעולה מתוך רצון לתת את המענה האופטימלי לדור הצעיר, ככל ששיתופי הפעולה יהיו טובים יותר כך נצליח לקדם ולחזק את השתלבות הדור הצעיר ברמה המקומית, האזורית והארצית. אני שמחה על הקמת מרכז הצעירים במגידו ועל שיתוף הפעולה עם המועצה ומרכז המועצות האזוריות".

ביום ראשון הקרוב 24.11, בשעה 17:00, יתקיים מפגש חשיפה למובילי תחום הצעירים במועצה האזורית חוף הכרמל - מוזמנים!


באנר שבילים

תמונת השבוע – שוטר ליום אחד: ניידת המשאלות המשטרתית הגשימה לאראל לנג מגבעת חיים איחוד את החלום

ניידת המשאלות המשטרתית הגשימה לאראל לנג מגבעת חיים איחוד את החלום
תמונה וטקסט באדיבות הפייסבוק של מ.א. עמק-חפר

ניידת המשאלות המשטרתית הגיעה בשבוע שעבר לעמק חפר, והגשימה את חלומו של אראל לנג בן ה-14 מקיבוץ גבעת חיים איחוד להיות שוטר ליום אחד. 
ניידת המשאלות היא חלק מפעילות ערכית, חינוכית ומהנה שמופעלת על ידי שוטרי משטרת ישראל, ותוכננה במיוחד עבור עבור ילדים הסובלים מבעיות בריאותיות ומגבלות שונות. 
אראל, מקיבוץ גבעת חיים איחוד, הלוקה בשיתוק מוחין, הוא בנו של רב"ש הקיבוץ דורון לנג. באמצעות השוטר הקהילתי רס"ב מור זרביאן הגיעה הניידת אל העמק, ואספה את אראל בשעת בוקר מוקדמת ליום מלא באטרקציות.
אראל קיבל מדי שוטר, והתחיל את היום בתחנת המשטרה בנתניה, שם עשה סיור מודרך שבו פגש את יחידת החבלנים המקומית, ואת מחלקת הזיהוי הפלילי בתחנה. מנתניה נסע אראל, שלווה במשך היום כולו ע"י רס"ב זרביאן, למרינה בהרצליה שם נפגש עם מפקד השיטור הימי של מחוז תל אביב שלקח אותו להפלגה. משם המשיך לארוחת הצהריים בחדר האוכל בחטמ"ר מג"ב, ולאחריה - מפגש עם כלבן מג"ב וכלבו.  
את היום הבלתי נשכח סיים אראל בפגישה עם ראשת המועצה ד"ר גלית שאול, סגנה חיזקי סיבק ומנהל אגף הביטחון במועצה יהודה בן עזרא. 
ראשת המועצה העניקה לאראל שי צנוע, בירכה אותו על אומץ ליבו ויכולתו ואמרה: "אני מאחלת לך להמשיך להגשים משאלות וחלומות בכל תחנות חייך"


פייסבוק התנועה

תרבות פה ושם - בכל קיבוצי הארץ

במהלך חודש נובמבר קיימה מחלקת התרבות באגף חברה וקהילה של התנועה הקיבוצית, בהובלת ריקי רז ויעל רז לחייני, מפגשים אזוריים לרכזי תרבות מכל הארץ. המפגשים התקיימו בשער הגולן, במצר וברבדים
 
התרבותניקים נפגשים ברבדים
התרבותניקים נפגשים ברבדים

מחלקת התרבות מקיימת שלוש פעמים בשנה מפגשים אזוריים בצפון, דרום ומרכז בנוסף לפעילויות הנוספות, וזאת כדי להקל על הרכזים להגיע ליום של למידה, העשרה, שיתוף עמיתים, וכל זה קרוב לבית (כמה שאפשר).

בסבב זה, זכו רכזי הצפון לצפות בסרט "גבורות" שיצרו יואב ארזי וקיבוץ שער הגולן, סרט המתאר את המהלך, הדילמות וההשלכות להחלטות שנעשו במהלך מלחמת העצמאות בקיבוץ שער הגולן. הסרט נתן זוית מרתקת ושונה להתייחסות לחג משק ולנרטיב הקיבוצי והדרך לעסוק בו בקהילה. יוצר הסרט והמפיקה ליוו אותנו בהקרנה, סיפרו על היצירה הקיבוצית המשותפת וכן על מנעד התגובות שקיבלו במהלך ולאחר עשיית הסרט.

בשער הגולן גם פגשו התרבותיקים את מנהל הקהילה רמי יעקב, שסיפר על שער הגולן ורכזת התרבות אסנת אלה שיתפה בעשייתה הברוכה, האתגרים והתחושות. את היום סיימנו בשיתוף עמיתים מהנעשה בקיבוצם, למידה מאחרים והתייעצות.

בקיבוץ מצר שוחחו רכזי ורכזות התרבות מהקיבוץ במרכז הארץ עם אילה יחיא שהייתה הגננת במצר בזמן הפיגוע ב 2002. אילה ספרה את החוויה האישית, החינוכית והקהילתית באירוע כה מטלטל, וכן סיפרה על המציאות לפני הפיגוע והיום הכולל תפיסת עולם קיבוצית וחינוכית המשתלבות יחד. כך למשל שילוב ילדי הכפרים הערבים בסביבה בגני הילדים של מצר הינו טבעי וחלק משיח מתמשך על חברה ערכית וטובה יותר.

לסיכום היום במצר, שמעו הבאות והבאים מדור בכר, רכזת התרבות בקיבוץ על פעילות התרבות בקיבוץ הכוללת עשייה מגוונת לכל הגילים, והרכזים עצמם סיפרו על הצלחות, אתגרים ורעיונות - אישה ואיש בקיבוצם הם. 

במפגש נוסף, נפגשו אנשי התרבות מהדרום בקיבוץ ברבדים בפאב המקומי המוחזק על ידי רכזת התרבות בשיתוף מלא של צעירי המקום.  מנהל הקהילה ערן ורדון, סיפר על הקהילה והמקום של התרבות, ושל הצעירים במקום. שני מור, רכזת התרבות שיתפה בתפיסת עולמה לגבי תרבות בקהילה ושיתוף כלל האוכלוסייה באירועים, תוך תשומת לב מיוחדת לקשיים ומתן מענה להם בתוך אירועי התרבות. המהלך התרבותי שמובילה שני, לפיו צעירי הקיבוץ מובילים דרך הפאב עשייה תרבותית וקהילתית אחרת, מקיימים מקום מפגש שהוא שלהם אך פתוח לכולם לכל יוזמה ולכל מפגש, מוכיחים עצמם בעצם היכולת והרצון להיפגש ולעשות עוד ועוד. המשכנו את היום בהכרות עם הפעילויות השונות בקיבוצי הדרום והפעילות התרבותית של הרכזים הנוספים שהגיעו לכנס, ואת היום סיימנו עם ההרכב "מספרי השירים" מקיבוץ נען, אשר סיפרו ושרו ממיטב המוזיקה הישראלית, אבל תיבלו את השירים בסיפורים (הדרמטיים לעיתים) העומדים מאחוריהם.

בימים הקרובים מחלקת התרבות יוצאת לדרך עם הקורסים הקבועים אותם היא מקיימת: קורס רכזי תרבות בתנועה הקיבוצית לרכזים בכל שלב בתפקיד וקורס מפעילי מערכות הגברה בקיבוצים.


באנר הגן הקיבוצי

החיילים הבודדים המאומצים בקיבוצים ממשיכים לעשות חיל

בבסיס מחו"ה אלון התקיים השבוע טקס מרגש לסיום קורס "מולדת" המיועד לעולים חדשים עם רמת עברית גבוהה ו/או תושבים חוזרים. שניים מבין החיילים המצטיינים בקורס הם חיילים בודדים המאומצים בקיבוצים. יעל אייזנר הממונה בתנועה הקיבוצית על אימוץ וליווי החיילים הבודדים: "נמשיך ונלווה את החיילים בהמשך דרכם, בהתרגשות, בגאווה ובתפילה לשובם בשלום"
החיילים לאחר טקס סיום קורס "מולדת" במחו"ה אלון
החיילים לאחר טקס סיום קורס "מולדת" במחו"ה אלון. צילום: אוליבר שטוץ, מעגן מיכאל

הקורס אורך כ-5 שבועות וכולל תוכני העשרה בידיעת הארץ, מורשת קרב וציונות, הכנה לשירות סדיר (לחימה ותומכי לחימה) ותכנים הקשורים למנטליות הישראלית . בסיום ההכשרה החיילים והחיילות פוגשים קצין מיון על מנת להשתבץ לתפקידים בהמשך שירותם הצבאי.

בין מאות העולים החדשים, היו גם כ- 30 חיילים בודדים המתגוררים בקיבוצים בכל הארץ, במסגרת תכנית אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים. רובם סיימו תכנית אולפן קיבוץ באחד משבעת הקיבוצים בהם פועלים עדיין אולפנים ללימוד עברית. בקהל הנרגש בלטו משפחות מהקיבוצים המאמצות את החיילים הבודדים.

ויש גם גאווה מקומית: שניים מבין מצטייני הקורס  הם "משלנו" - מלכה בוזאלי שעלתה לבדה ממקסיקו ומצאה בית חם ואוהב בקיבוץ המעפיל, שחלומה להיות לוחמת חילוץ והצלה בפיקוד העורף התגשם, ואחרי התקופה בה הצטיינה ובלטה במהלך הקורס, זכתה לשיבוץ הנכסף. לצידה עמד חייל בודד חדש שלנו, שרק יום קודם עבר לקיבוץ גזר - דויד עבאדי שעלה מוונצואלה בעקבות אחיו, שגם היה מאומץ בקיבוץ, והדבר שהיה לו הכי חשוב הוא לגור בסביבת אחיו המתגורר במרכז הארץ. דויד מצא בית נהדר בקיבוץ גזר, בו נקלט יחד עם חברו הטוב מארגנטינה.

להתרגשות מיוחדת גרם החייל איוון שעלה לבדו מאוקראינה ואין לו אף אחד בארץ מלבד המשפחה המאמצת מניר עם . איוון היה החיל הראשון שנקלט בניר עם וזכה לחיבוק אוהב במיוחד. לשאלה איך הוא עבר את סוף השבוע עם סבב הלחימה בעזה, השיב: "טילים? זה שום דבר, קיבוץ בישראל - הכי טוב!" .

יעל אייזנר הממונה בתנועה הקיבוצית על אימוץ וליווי החיילים הבודדים: "השמועה על הבית החם בקיבוצים עושה לה כנפיים, חלק מהחיילים יוצרים קשר עוד מחו"ל ומגיעים לקיבוצים לפני הגיוס, אחרים מגיעים דרך הרשת, ויש כמובן מסורות משפחתיות כשאח אחד כבר היה חייל בודד בקיבוץ בעבר, וההורים רוצים שקט נפשי וממליצים לחייל/ת לגור בקיבוץ. חלק מהחיילים מגיעים כבר אחרי הגיוס דרך הפנייה של סגלי הת"ש בצבא ועם מחו"ה אלון יש לי קשר מיוחד. אני מרבה לבקר שם, מכירה היטב את כל הסגל, והעבודה מולם נהדרת.  נמשיך ונלווה את החיילים בהמשך  דרכם, בהתרגשות, בגאווה ובתפילה לשובם בשלום."


באנר שנת שירות

מועד חדש לכנס ההשקה החגיגי של 'יסודות' – מכון מחקר חדש לעיצוב מדיניות בתחומי הכלכלה והחברה

לאחר דחיית הכנס בעקבות ההסלמה בדרום, יושק המכון, שהוקם על ידי התנועה הקיבוצית, התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים ,תנועת המושבים, וקרן ברל כצנלסון, בכנס חגיגי שיתקים ביום שני, 9 בדצמבר, בבית האירועים 'קמילו' בסמוך לאוניברסיטת תל אביב
 
כנס השקה חגיגי של 'יסודות' – מכון מחקר חדש לעיצוב מדיניות בתחומי הכלכלה והחברה

יסודות - למדיניות ציבורית ולציונות מעשית הוא מכון מחקר חדש, העוסק בעיצוב מדיניות ובאתגריה של מדינת ישראל בתחומי הכלכלה והחברה. את המכון מנהל עמית בן-צור, לשעבר ראש המטה של הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, מנהל ההקמה של רשות בתי החולים הממשלתיים, ראש המטה של יו"ר האופוזיציה ויועץ בכיר למנכ"ל משרד הבריאות.

מטרתו של מכון  יסודות היא לקדם את עיצוב המדיניות הציבורית בישראל, הן באמצעות בניית כלי מדיניות מעשיים, מבוססי ניתוח והערכה ומכווני יישום בזירות השלטוניות, הציבוריות והתקשורתיות, והן באמצעות הכשרת עובדי ציבור העוסקים במדיניות ציבורית בתחומים הכלכליים והחברתיים.

פעילות יסודות נטועה בציונות המעשית - ההתיישבות החקלאית - והערכים אותם היא משרתת, והיא מבוססת על עקרונות היסוד של הציונות החברתית: סולידריות, מעורבות המדינה במשק מתוך אחריות לרווחה ושגשוג לכלל האזרחים, חיזוק הפעילות הקואופרטיבית, ושאיפה מתמדת להגברת השוויון החברתי והכלכלי.

בכנס ההשקה של המכון, שייערך ב-9.12.19 בתל אביב, תחת הכותרת "בין מעורבות ממשלתית לכלכלת שוק: החקלאות בישראל כמקרה בוחן", צפויים להתקיים שני מושבים, המשיקים לנושאי ליבת הפעילות של המכון. במושב הראשון יעסקו בשוק הגלובלי והייצור המקומי, וינסו להבין לאן חותרת המדיניות הכלכלית של ישראל; במושב השני יעסקו באספקת המזון בישראל, תוך ניתוח יחסי הכוחות בין השחקנים השונים בשוק זה.

בין משתתפי הכנס: יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים בישראל; אבשלום (אבו) וילן אבו וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יאיר ריינמן, יו"ר הוועד המנהל וממייסדי המכון, רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני, קרן ברל כצנלסון, עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר; אורי צוק-בר, סמנכ"ל בכיר למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה.

לתוכנית הכנס והרשמה - לחצו כאן


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

חיסוני השפעת הגיעו באיחור – אבל יהיה מספיק לכולם

עדי רמות, ממחלקת הבריאות בתנועה: "ההנחיה היתה לתת קודם לאוכלוסיות מוגדרות כראשונות לחיסון. בזמן הקרוב יגיעו שאר מלאי החיסונים, ומדגישה - אם יש בעיה נקודתית, אשמח לסייע"
חיסוני השפעת הגיעו באיחור – אבל יהיה מספיק לכולם
התמונה באדיבות המצולמת

עדי רמות ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית, לשעבר האחות הראשית בית החולים "יוספטל" ועוד קודם האחות האזורית של חבל אילות, מסבירה גם היא את הטענות על מחסור בחיסונים בחלק מהקיבוצים: "בתפקידי בתנועה, אני בקשר רציף עם בכירי "כללית". רק לאחרונה התקיימה פגישה בין הנהגת התנועה הקיבוצית למנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון, והסמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה, יורם סגל, שמטרתה היתה לרענן את הקשרים ולחזק את יחסי הגומלין בין קופת חולים 'כללית' לבין התנועה הקיבוצית, לאור הבקשות העולות מה"שטח".

כאמור, החיסונים הגיעו השנה לארץ באיחור, מה שכמובן גרם להתחלה מאוחרת של מבצע החיסונים. יחד עם זאת, הקופה דואגת לשלוח לכל המרפאות, גם בקיבוצים כמובן, מספיק מנות שיספיקו לאוכלוסיה המוגדרת כראשונה להתחסן (חולים כרוניים וכיוצא בזה). אחיות המרפאות בכל הארץ הונחו לוודא כי אוכלוסיות אלו מקבלות את החיסון בפעימת המשלוח הראשונה למרפאה, מתוך הבנה וידיעה כי בהמשך החודש יגיעו יתר החיסונים לכלל המרפאות ברחבי הארץ".

ובכל זאת, יש משהו שאת יכולה לעזור אם יש קיבוץ שנתקבל בבעיה?

כמובן, כאמור, אני בקשר עם אנשי הקופה בשוטף ובשבועות האחרונים בכל הנוגע לחיסונים. אם יש קיבוץ שיש בו כרגע חוסר לאוכלוסיות הראשונות לחיסון, אנא צרו איתי קשר בהקדם למייל - . adiramot@tkz.co.il

אני ממשיכה ופועלת, ביחד עם "הכללית" שהחיסונים יגיעו במהרה לכל קיבוץ וכל ישוב בארץ. שיהיה לכולנו חורף בריא!"


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

החלה חלוקת ההטבה הכספית למחזיקי כרטיס משקארד

משקארד, מועדון הצרכנות המוביל לתושבי הקיבוצים והמושבים מבית משקי הקיבוצים המונה כ- 50,000 חברים, החל ב 1/11/2019 לחלק לראשונה ישירות למחזיקי הכרטיס שהצטרפו למועדון עד 31.10.19, סכום מצטבר של כ- 7.5 מיליון ₪
משקארד החל לחלק כ- 7.5 מיליון שקלים לחברים הזכאים

זו פעם ראשונה שמועדון צרכנות מעניק החזר רווחים בצורה של הטבה כספית ישירות למחזיקי הכרטיס של המועדון. 

ההטבה תגיע לכל מחזיק של כרטיס אשראי משקארד אשר עומד בתנאי הזכאות (מחזיקים בכרטיס פעיל שנעשו בו לפחות 5 רכישות או שנרכשו באמצעותו מוצרים/ שירותים בסכום כולל של לפחות 500 ₪ החל מה- 1.11.2018). חלוקת ההטבה הכספית מתבצעת ישירות באתר המועדון בלבד, ומאפשרת בחירה אחת מבין זיכוי 200 ₪ מזומן ישירות בכרטיס משקארד / 4 סוגי שוברים בשווי של 250-400 ₪ (קבוצת פוקס / קבוצת קסטרו / אופטיקנה / משקשופס) / 9 מתנות בשווי של עד 699 ₪ (מוצרי חשמל, טקסטיל ועוד).

ניר ברקאי, מנכ"ל הסחר במשקי הקיבוצים: "משקי הקיבוצים שמה לה למטרה לחזק ולבסס את הקשר אל מול הפרט הגר בסקטור ההתיישבותי ולהעניק לו את ההטבות הצרכניות המותאמות עבורו. כחלק מאסטרטגיית זו, אנו שמחים לשתף ישירות את מחזיקי משקארד בחלוקת ההטבה הכספית. עד כה מימשו את ההטבה המוצעת כ- 6,000 מחזיקי מקארד, שנכנסו לממש את ההטבה באופן עצמאי באתר המועדון www.meshekard.co.il." עוד ציין ניר, כי "אנחנו נמשיך ונפעל לתת למחזיקי הכרטיס שלנו את ההטבות הטובות ביותר הקיימות בתחום וננסה להתאימן ככל הניתן להרגלי הצריכה של קהל לקוחותינו".  

קבוצת משקי הקיבוצים מהווה ארגון קניות ארצי ותאגיד אחזקות מוביל בתנועה הקיבוצית, המאגד פעילות עסקית בעלת ערך למאות קיבוצים ומושבים. לקבוצה חברות הפעילות בתחומי האנרגיה, תיירות, נדל"ן, לוגיסטיקה, רכב, צרכנות ועוד ושותפויות בתחנות כוח ובחברת ביטוח


באנר משקארד 1

חוזר בועז מקלר ושות': סיווג ישובי עדיפות לאומית – עדכון

בועז מקלר ורו"ח אילן כהן, מנהל מערכות מידע
14/28
**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואינו מטעם התנועה הקיבוצית
לוגו בועז מקלר ושות'

הצעת ההחלטה לשינויים בסיווג ישובי עדיפות לאומית שאמורה הייתה לעלות בישיבת מועצת מקרקעי ישראל בתאריך 13.11.2019 – הורדה מסדר היום.

ראו חוזרנו 37/2019 "הצעה לשינויים בסיווג ישובי עדיפות לאומית"

תמצית ההצעה ביסוסה על החלטת ממשלה 4302:  "קביעת אזורי עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון"

בין שאר הנימוקים הרבים להורדת ההצעה מסדר היום - אי חוקיותה בשל פיזור הכנסת ותקופת ממשלת המעבר עד לכינון ממשלה חדשה.

משמעותה המעשית של הסרתה מסדר היום - המשך ההנחות כפי שהיו קיימות עד כה לרבות כל ישובי מ.א עמק יזרעאל.

יש לציין כי ההצעה ירדה מסדר היום במיוחד הודות לפעילותם של דני עברי ראש מ.א משגב ואייל בצר ראש מ.א עמק יזרעאל, ובמיוחד הודות לשר התחבורה ובטיחות בדרכים מר בצלאל סמוטריץ שנחלץ לעזרת ההתיישבות.


ביטוח חקלאי

טעים להכיר: אילות מרקט – שוק איכרים בקיבוץ אילות

בכל יום שישי (עד לסוף חודש מרץ 2020) יתקיים בקיבוץ אילות, הקיבוץ הדרומי בעולם הנמצא בכניסה לאילת, שוק איכרים מקומי. מבקרי השוק יוכלו ליהנות מתוצרת חקלאית איכותית וטרייה בקנייה ישירה מהחקלאים, לצד דוכני ומוצרי מזון המיוצרים גם הם בערבה
צילום: יוד צילומים
קרדיט צילום: יוד צילומים

המבקרים בשוק האיכרים יוכלו למצוא: פירות וירקות כגון עגבניות, מלפפונים, פלפלים, פומלות, תירס, לימון, פטריות, עשבי תיבול ועוד. אוהבי התמרים יוכלו לבחור בין תמרי מג'הול של קיבוץ אילות לבין תמרי דקל נור של קיבוץ אליפז. המעדיפים תוצרת אורגנית יהנו מהמגוון הרחב של קיבוץ נאות סמדר המציע שמן זית, זיתים, גבינות, ריבות, תמרים, יינות ועוד. שתייני הבירה יוכלו לרכוש בירת בוטיק של המותג "BEERצינות" המיוצרת בקיבוץ קטורה ומגיעה בטעמים מפתיעים בהשראת הערבה: "קול מג'הול", "תמנע", "טל המדבר"  ועוד. חובבי המתוק יוכלו ליהנות מטעמים משובחים של גלידת יטבתה או קפה ומאפה. מי שמתגעגע לטעמים של הבית יוכל להתענג על "סנדוויץ' של שישי" מבית מסעדת כפות תמרים, ולרכוש אוכל מוכן לשבת ביריד האוכל המוכן הגדול ביותר באילת ובערבה. כל זה והפתעות נוספות יחכו לכם בשוק האיכרים של קיבוץ אילות.

לצד השוק מתחם ישיבה על הדשא באווירה קיבוצית פסטורלית ומזמינה, המשדרג את חווית הקנייה בשוק למקום בילוי של שישי בבוקר.

הפרויקט הוקם ביוזמת אנשי התיירות של קיבוץ אילות ובתמיכת החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל אילות וכחלק מ- WINTER SUN FESTIVAL המתקיים באילת.

שוק האיכרים נפתח בתזמון מושלם עם פתיחת עונת התיירות הנכנסת שבמסגרתה ינחתו  כ-50 טיסות בכל שבוע בשדה התעופה הסמוך "רמון". התיירים יוכלו ליהנות מאווירת שישי ייחודית בקיבוץ, ליהנות מכל טעמי הערבה במקום אחד ולפגוש את החקלאים פנים אל פנים.

שוק האיכרים יתקיים ברחבה החיצונית של כפות תמרים קיבוץ אילות בכל יום שישי בין השעות 8:00-14:00 עד לתאריך ה-27/3/2020.  


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה