דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל הפרטים על הפגנות נגד השחיתות ברחבי הארץ. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי

כל הפרטים על ההפגנות נגד השחיתות ברחבי הארץ. התמונות והקולות מכנס י"ב וכמה כסף מכניסה התעשייה הקיבוצית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
מחאה
מחאה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים: "אנחנו לא עומדים מנגד, צאו יחד אתנו להפגין נגד השחיתות"

"ראש ממשלה שאחראי על כל מערכות השלטון משתלח בנציגי רשויות האכיפה במשטרה ובפרקליטות ונציגי תקשורת". מאיר חזר על קריאת התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים לצאת להפגין נגד השחיתות בתל-אביב ובכל מקום בהן מתקיימות הפגנות - "עלינו לגבות את משטרת ישראל והפרקליטות בכדי להוכיח שבישראל כולם שווים בפני החוק".
כל הפרטים על מיקום ההפגנות ברחבי הארץ - בכתבה
"אנחנו לא עומדים מנגד, צאו יחד אתנו להפגין נגד השחיתות"
צאו להפגין נגד השחיתות

פחות מחצי יממה לאחר נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בכנס התעשייה הקיבוצית (ראו כתבה נפרדת), שהתקיים גם הוא בכפר המכביה: "אני לא יכול לסיים את דבריי בלי להתייחס אל האכסניה. לפני כמה שעות במקום הזה על הבמה הזאת עמד ראש ממשלת ישראל ונשא נאום שבהרבה מובנים היה שיא שלילי בתולדות מדינת ישראל. ראש ממשלה שאחראי על כל מערכות השלטון משתלח בנציגי רשויות האכיפה במשטרה ובפרקליטות ולועג לנציגי התקשורת. נתניהו החליט מזמן לבחור באסטרטגיה של - לרמות חלק מהציבור כל הזמן".

מאיר חזר על קריאת התנועה הקיבוצית לחברי הקיבוצים לא לעמוד מנגד ולצאת להפגנה נגד השחיתות בתל-אביב ובכל מקום בהן מתקיימות הפגנות - "עלינו לגבות את משטרת ישראל והפרקליטות  בכדי להוכיח שבישראל כולם שווים בפני החוק". 

עוד לפני דברים אלו התייחס ניר מאיר אל התעשייה הקיבוצית והתעשייה הישראלית: "ממשלת ישראל, הגיבה על מחאות 2011 בדרך מקורית משלה. היא הפכה את מנהלי ויזמי המגזר העסקי, לאויבי העם. כך באווירה הציבורית  וכך ברגולציה. זו התנהלות פופוליסטית קצרת ראות הזורעת זרעים של פורענות למשק הישראלי. 

מזכ"ל התנועה חזר ודיבר גם על השינוי בחוק המיסוי על הקיבוצים: "אני רואה, כיצד מעאכרים מסתובבים בין קיבוצים ומנסים לייצר פאניקה כדי למכור את שירותיהם. וכי אם רק ייקחו אותם, ורק אותם, יפתרו כל הבעיות. בכל מקצוע אנשים הגונים ויש מעאכרים. יש אנשים ישרים ויש תאווי בצע. אני יודע לומר, כי לעיתים, גם אם אתה משלם קצת יותר מס, אתה מרוויח משהו אחר בשל כך. לעיתים הרווח הינו כלכלי, לעיתים ערכי, לעיתים חברתי. רק כך נוכל לשמור ולהגן על אורח החיים המיוחד שלנו. כי יש לו מחיר. אבל זהו מחיר ששווה לשלם אותו". 


מג"ד בבה"ד 1 לנערי י"ב: "אם אתם לא תהיו בבה"ד 1, ציבורים אחרים יהיו שם"

בהד 1
נערי ונערות מעגן מיכאל בשיחה עם קציני צה"ל הקיבוצניקים

אתמול (יום ד') התקיים יומו המסכם והמיוחד של מסע י"ב הנערך, כבר באופן מסורתי, בבסיס בה"ד 1 (ביה"ס להכשרת קצינים), שנמצא סמוך למצפה רמון. במסגרת היום הזה פוגשים בני הנוער, לאחר שלושה ימים אינטנסיביים של רכיבה ושיחות משמעותיות על לקיחת אחריות בחברה, קצינים וקצינות מבני הקיבוצים, המשרתים במגוון תפקידים, שהחליטו לבחור בדרך זו כדרך שלהם להשפיע על החברה ולעשות תפקיד משמעותי.
הקצינים והקצינות סיפרו על אופי התפקידים שהם עושים, על הסיבות בגללן בחרו במסלולים אלו, על ההתלבטויות, האתגרים והתמודדויות שהם חווים בתפקיד, הן כחלק מהמערכת הצבאית והן כלפי חוץ ובשאלות הנוגעות במגורים בקיבוץ, לימודים וכו'. סגן תומר זוהר רר, מקיבוץ שובל, קצינת הדרכה בבה"ד 1 עצמו, סיפרה במפגשה עם בני הנוער ממועצה אזורית בני שמעון: "הסיבות שבגללן יצאתי לקצונה היו כי הרגשתי שאני רוצה להתפתח ולאתגר את עצמי. הרגשתי שיש לי מסוגלות לפקד על חיילים. להיות קצינה זה מקצוע לכל דבר והרגשתי שיש לי מה לתרום". זוהר-רר היא נכדתה של מירי פירסטנברג, הניצולה היחידה מהפיגוע במעלה עקרבים בשנת 1954, אותה פגשו בני הנוער בערב היום השני, מה שהיווה סוג של סגירת מעגל עבורם. החניכים והחניכות שזוהי שנתם האחרונה בביה"ס ושאלות אלו נוגעות להם באופן ישיר, הראו התלהבות רבה, שאלו שאלות רבות והמפגשים סוכמו כמוצלחים ביותר.
לאחר מכן, פגשו החניכים את סא"ל יוסי קורן מפקד גדוד "ארז" בבה"ד 1 שסיים את דבריו באמירה חשובה ביותר שמתמצתת אולי את הסיבות המרכזיות לפיהן על בני הנוער הקיבוצניקים להתאמץ ולבחור בקצונה בצה"ל: "אני מלווה את התנועה הקיבוצית כבר שנה רביעית. זה אירוע מופלא לסיים את המסע כאן. זה אחד המקומות החשובים בישראל. כל החברה הישראלית פרוסה כאן. אני מקווה לראות את רובכם על רחבת המסדרים. אתם מייצגים משהו שקצת איבד מהצבע שלו. לפני עשרים שנה בין 20 ל-40 אחוזים מסיימי קורס קצינים היו בני הקיבוצים. אתם לא שם היום, ותדעו לכם שאם אתם לא תהיו על מגרש המסדרים יהיו אנשים אחרים, אין ואקום. יש לכם דגל לשאת בקיבוצים, תניפו את הדגל למעלה ותגיעו לכאן".
בסיום היום התקיים טקס הדלקת נרות אחרון למסע ובו בירכו נציגים של החניכים שהשתתפו במסע, מקיבוץ מעגן מיכאל ומקבוצה של נערים בדואים שהשתתפו אף הם במסע, נציגי הש"ש ופרקי המשימה של הנח"ל, נציג המדריכים שליוו את החניכים לאורך המסע, אלון שוסטר ראש המועצה האזורית שער הנגב, נציגת הקצינים שדיברו עם בני הנוער סא"ל א' מקיבוץ ניר אליהו ודניאלה לבנסארט כנציגת פורום קיבוצים משפיעים בחברה.
ריגש מאד את הנוכחים, נדין, נציג הקבוצה הבדואית שבירך ואמר: "אני מתחיל את דבריי במילה "תודה". תודה על ההזדמנות שניתנה לנו להשתתף במסע זה, תודה על הנתינה, על האחווה, על העזרה, על החברות והאהבה שקיבלנו במסע הזה. במסע שעברנו השבוע למדתי מה זה לשאת בנטל, למדתי לחלוק עם חבריי בכל דבר- אוכל לינה וכו'. אני רוצה להודות לכל אחד מכם, כולכם היום חברים שלי ושל כל הקבוצה שלנו".



מכירות המפעלים הקיבוציים הגיעו לשיא של כל הזמנים: 44.5 מיליארד שקל

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין, הציג את הנתונים בכנס השנתי של האיגוד. בכנס הוכרזו שני המפעלים הזוכים באות המעורבות החברתית- 'מגן אקו אנרג'י' מקיבוץ מגן וחברת 'עמיעד מערכות מים' מהקיבוצים עמיעד ובית זרע
מכירות המפעלים הקיבוציים הגיעו לשיא של כל הזמנים: 44.5 מיליארד שקל

בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית נערך השבוע בכפר המכביה אמר מנכ"ל האיגוד כי "את הגידול במכירות הובילה פעילות היצור של המפעלים הקיבוציים הנערכת מחוץ לגבולות ישראל והיא הסתכמה אף היא בשיא של 9.7 מיליארד שקל, גידול של 8.6% בשנה. היצוא הישיר מפעילות היצור בישראל גדל ב-1% ל-14.2 מיליארד שקל ואילו במכירות בשוק הישראלי חלה ירידה של 3.6% ל-12.3 מיליארד שקל. יצור המפעלים האזוריים קטן בכ-1% ל-8.3 מיליארד שקל".

ליבשטיין אמר עוד כי "לאורך שני העשורים האחרונים עיקר הצמיחה של המפעלים הקיבוציים הוא בחו"ל והיא הוכפלה פי 10 בתקופה זו. מבחינת המפעלים זהו ביטוי לגלובליזציה ולמגמות חיוביות של התקרבות לשווקי יעד, יעול היצור ופיזור סיכונים, אולם מבחינת האינטרס הלאומי יש לשאוף להחזיר את הצמיחה לארץ כדי שהמשק יהנה מתוספת מקומות עבודה".

ליבשטיין ציין ש"בשנה הנוכחית חל גידול דרמטי בהשקעות הקיבוצים בסטרטאפים והוא הסתכם ב-76 מיליון שקל, גידול של 46% לעומת השקעות של 52 מיליון שקל בשנת 2016. בהשקעות בטכנולוגיה חדישה נטלו חלק 24 קיבוצים שהשקיעו ב-19 חברות הזנק. המגמה צפויה להתחזק בשנים הבאות ולשמש אחד ממנועי הצמיחה העתידיים החשובים של הקיבוצים".

אחד ממוקדי הכנס היה "שדירת הסטרטאפים" שבה השתתפו 8 חברות טכנולוגיה מתקדמות שהדגימו מוצרים ופיתוחים בכוונה למצוא שותפים ולקוחות חדשים.

בכנס השנתי הוכרזו שני המפעלים הזוכים באות המעורבות החברתית-  'מגן אקו אנרג'י' מקיבוץ מגן וחברת 'עמיעד מערכות מים' מהקיבוצים עמיעד ובית זרע.

האות הוענק לזוכים על-ידי אופיר ליבשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, וגברי ברגיל, יו"ר "קיבוצניקים עם החברה" והינו יוזמת "קיבוצניקים עם החברה" ואיגוד התעשייה הקיבוצית, מוענק זו השנה השלישית ברציפות והפך כבר למסורת.



תמונת השבוע- מטה אשר עלו לשמינית גמר גביע אירופה

מטה אשר

המעופפים מהצפון ניצחו 3:1 את אלופת צ'כיה במשחק חוץ, ועשו היסטוריה כקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב זה. במשחק הראשון הפסידה הקבוצה באולמה הביתי 3:2. המאמן נעם כץ: "מגיע למשחק הזה את הכינוי נס בודוביצה"


ראשי רשויות בעוטף עזה לשר הביטחון: "אתה אומר שלא תאפשרו טפטוף רקטות - אבל הטפטוף נמשך"

שר הבטחון סייר באזור המתחמם, נפגש עם ראשי המועצות ואמר: "אנחנו לא נסבול שום טפטוף. בשנה וחצי האחרונות צה"ל פעל בעוצמה, בנחישות ובתדירות גם בדרום וגם בצפון כמו שלא היה אף פעם"
שר הבטחון בעוטף: באתי לכאן כדי להתחזק. מעריץ את התושבים באזור
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הבטחון, אביגדור ליברמן, סייר השבוע בעוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות באזור. השר ליברמן אמר לנוכחים: "אני רוצה להביע הערכה והערצה לתושבי עוטף עזה, לראשי ישובים, לראשי העיר שדרות, אשקלון. כששואלים אותי 'למה באת', אני אומר שקודם כל באתי להתחזק. אני שמעתי את כולם ואני פשוט חייב להגיד - אני נדהם מהאופטימיות, ממצב הרוח. אי אפשר שלא לחייך אחרי שאתה נפגש פה עם התושבים, ואתה מבין עד כמה כושר העמידה, עד כמה ההבנה, הגיבוי שהם נותנים למערכת ביטחון ומבינים את מכלול השיקולים. אנחנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ובעיקר מתי לעשות. אנחנו לא נסבול שום טפטוף. בשנה וחצי האחרונות צה"ל פעל בעוצמה, בנחישות ובתדירות גם בדרום וגם בצפון כמו שלא היה אף פעם. אני חושב שגם הפעילות שלנו בנושא המנהרות, גם הפעילות שלנו בטרור, המכות שספג חמאס זה מסר ברור וחשוב לכולם, ולכן אני שמחתי לראות פה אנשים רגועים. אנשים דיברו איתי כמה שזה לא מפתיע בעיקר על מכסות המים, על מס רכוש ועל החקלאים שעובדים עד המילימטר האחרון של הגדר, דיברו על המכינה הקדם צבאית וזה נראה פשוט עולם אחר. ראיתי הרבה פאניקה הרבה היסטריה בעיקר בכנסת, בעיקר באופוזיציה הרבה פאניקה והיסטריה בתקשורת ראיתי פה רוגע, ביטחון, הבנה וגיבוי וזה מה שחשוב.

אחד הנוכחים אמר לשר: "אתה אומר שלא תאפשר מציאות של טפטוף אבל בפועל הטפטוף נמשך". 

ליברמן ענה: "הטפטוף לא נמשך. כמו ששמת לב עברנו יממה פשוט רגועה לחלוטין והיה לנו ברור עם ההכרזה של נשיא ארה"ב שיהיה לזה מחיר. אני חוזר ואומר אנו מוכנים לשלם את כל המחיר. מדינת ישראל ערוכה ומוכנה כמו שלא הייתה ערוכה אי פעם ומה שראינו גם ביומיים האחרונים, גם חמאס הפנים את זה ומבין ולכן ראינו עשרות פעילים סלפים שנעצרו על ידי חמאס, ולהערכתי אחרי חקירות שהם עוברים במעצר של חמאס, אף אחד שם לא חוזר לסורו לא חוזר בכלל".


רוכבים עם ערכים

יותר מ1,000 בנות ובני י"ב מהקיבוצים, רכבו השבוע בדרום במסע חנוכה המסורתי
רוכבים בכל הכח. צילום: עופר רימון

בתחילת השבוע החל מסע האופניים המסורתי של בני ובנות י"ב מהקיבוצים ברחבי הארץ. בני ובנות הנוער החלו את המסע בירוחם במפגש עם גופי החברה האזרחית מכל קשת הדעות, התפיסות והעשייה. בתום המפגש הזה נערך טקס רשמי לפתיחת המסע, בו דיברו בין היתר – ראש המועצה המקומית ירוחם, מיכאל ביטון וראשת אגף החינוך, ד"ר גבי אסם.

לאחר מכן, עלו הנערים על האופניים והחלו ברכיבה לכיוון המכתש והגיעו לחניון עין יורקעם שם פגשו במגוון גופים ופעילים חברתיים שסיפרו להם על פעילותם. לאחר מכן, נערך טקס הדלקת נרות חנוכה בשיתוף עם חניכי כפר הנוער "נירים". 

בערב היום הראשון דיברו עם בני הנוער מזכ"ל התנועה ניר מאיר ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, אבי גבאי. גבאי אמר: "שמחתי להשתתף במסע של תלמידי י"ב מקיבוצים, מושבים ויישובים בדואים. מסע שמכין ומעודד אותם לשירות משמעותי בצבא, לשנות שירות ולמכינות. פגשתי צעירים מעוררי אופטימיות שממחישים את הפוטנציאל שלנו להיות המדינה הטובה ביותר בעולם. האמונה שלי בחזון הזה נשענת על האיכות של תושבי המדינה והצעירים עוד טובים יותר ממה שהיינו".

במרכזו של היום השני היו צריכים הנערות והנערים להיפגש עם נציגים של יחידות צה"ל השונות, אך בשל המצב הביטחוני בעוטף עזה בוטלו רוב המפגשים. אורי אופיר רכז המסע וחבר קיבוץ זיקים: "נפילות הרקטות השפיעו על המסע לא רק בגלל ביטול התחנות, אנחנו מרגישים את זה היטב במצב הרוח של הנוער מהאזור שמרגישים לא פשוט להיות כאן בזמן שבבית שלהם המצב הולך ומסלים. החלטנו לשנות את התוכניות ולהקדיש את הזמן לשיחה עם בני ובנות הנוער מכל הקיבוצים על המצב והשפעתו על כל אחד ואחת מאתנו. יחד עם זאת, היה לנו חשוב לחזק את הנוער שהגיע מהעוטף ולהעביר להם מסר חד משמעי שכולנו איתם". בערבו של היום השני דיבר עם בני הנוער שר הביטחון ורמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

היום השלישי של הרכיבה התרכז במפגש עם קומונות שנת השירות ובמפגש עם מזכ"ל תנועת המושבים ותושב האזור, מאיר צור ועם ח"כ איתן ברושי.
היום האחרון של המסע נערך כולו במפגש המסורתי בבית הספר לקצינים בבה"ד 1 ובמפגש עם מפקד בית הספר אל"מ גור שרייבמן, עד לאחרונה מפקד שייטת 13.



כנס החינוך ה-3 של התנועה הקיבוצית

כנס החינוך ה-3
ההרשמה באתר התנועה הקיבוצית החלה! הבטיחו מקומכם!
לשאלות ופרטים נוספים: רויטל- 03-6925396 / revital@tkz.co.il

התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה מציגה: עולמו הקסום של מאסטרו אלבז

לראשונה ובבכורה עולמית אנסמבל גלעד אפרת יחד עם תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בניצוחו של שמואל אלבז במופע חדש ברחבי הארץ
תזמורת

במסגרת קונצרט מספר 3 של העונה 47 של תזמורת נתניה הקמרית הקיבוצית, ייערך מפגש מרתק עם אנסמבל גלעד אפרת וביחד עם התזמורת יבוצעו יצירות קלאסיות עם נגיעות של מוזיקת עולם וג'ז. מאסטרו אלבז שגם ינצח על הקונצרט הינו חבר באנסמבל, וזה כבר הופך את המפגש למרתק במיוחד.

גלעד אפרת הינו יוצר ונגן קונטרבס שבשנת 2012 הקים את הרכב המיתרים הייחודי שלו "אנסמבל גלעד אפרת" ולפני כשנתיים יצא הדיסק הראשון שלו בשם הזה.

סגנון המוסיקה של גלעד הוא ייחודי ומתאפיין בשילוב כל תחומי המוסיקה שנגעו בחייו (ג'אז , מוסיקה קלאסית, מוסיקה אתנית ומוסיקה ישראליתׂ).
שמואל אלבז, יליד באר שבע, בוגר הקונסרבטוריון בבאר שבע, האקדמיה למוסיקה בירושלים בפקולטות לביצוע וניצוח, והאקדמיה למוסיקה באמסטרדם. השתלם אצל המנצחים פרופ' מנדי רודן, סטנלי ספרבר, פטר אטווש, דויד פורסליין, רולנד קיפט וליאור שמבדל. החל משנת 2016 משמש כמנצח הבית בתזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית.

לראשונה השילוב של השניים על הבמה!

מוזמנים בחום לרכוש כרטיסים: 

 26.12.17 נתניה     | 27.12.17  גבעת ברנר  | 28.12.17 מזרע  | 2.1.18 עין החורש

30.12.17 תל אביב  |    31.12.17 דורות        |  3.1.18 נהריה

 
 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה