דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל הנח"לים זורמים לסיום

השבוע התקיים אירוע סיום שנה לגרעיני פרק המשימה של מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות. הגרעינים צוק וסיני התגייסו למסלול בנובמבר 2017, זאת לאחר פרק הכנה וש"ש בתנועה הקיבוצית ובקומונות של מעגל הקבוצות. השבוע הם ציינו את סופו של שירות צבאי משותף ועשייה חינוכית באירוע סיום מרגש
מפגש סיום פרק משימה גרעיני נח"ל

בתחילת המסלול הצבאי שירתו הגרעינים יחד במוקדים השונים: לוחמים ולוחמות בגדוד 50 של הנח"ל ובגדוד ברדלס (גדוד חי״ר מעורב), מדריכות גדנ"ע, תפקידים בחיל חינוך ופקידי מעטפת. כעת, מסיימים הגרעינים את פרק המשימה הלאומי בדימונה ובלוד, בו לקחו חלק בפעילות חינוכית בבתי ספר ובמסגרות חינוכיות נוספות בעיר, כאשר הבנים ממשיכים לעוד 6 חודשי בט"ש בשירות הצבאי. 

השבוע, הם נפגשו לחגוג זאת יחד עם כל הצוות החינוכי באירוע סיום מרגש שהתקיים בפארק צ'ארלס קלור בת"א. במסגרת האירוע נערכה פעילות מסכמת, רחצה בים, אכילת חומוס טוב והופעות של החניכים. התנועה גם העניקה שי קטן לחיילים, הודתה ובירכה אותם על העשייה הרבה שלהם והתרומה לחברה הישראלית.

נויה וליהי, המדריכות המוכשרות, הדריכו באופן צמוד את הגרעינים  בשלוש השנים האחרונות - בסמינרים, ימי קבוצה, שיחות אישיות וכל מענה אשר עלה. הן עשו זאת באופן מקצועי, רגיש, ויצירתי, והיו שותפות מלאות לתהליך החינוכי של הגרעינים ולעשייה הרבה שלהם בשטח. כעת הקבוצות נמצאות בשיחות לגבי המשך דרכן כקבוצה בוגרת לאחר הצבא והשתלבות בקיבוצים השונים בעבודה חקלאית וחינוכית.

שלו מוסל, רכז ההדרכה במסלול נח"ל: "זה מופלא לראות שדווקא בשנת פרק משימה לא רגילה ששובשה לחלוטין על ידי הקורונה, הגרעינים הצליחו לפעול, להתנדב עם ילדי צוותים רפואיים ולהשתלב במערך חלוקת התרופות והמזון האזוריים. זה מראה לנו איך למרות כל השינויים, מסלול הנח"ל רלוונטי היום יותר מתמיד".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "גרעיני הנחל הם "סיירת חברתית" שהרימה תרומה משמעותית לחברה הישראלית בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופת הקורונה. נפעל עכשיו יד ביד עם מעגל הקבוצות כדי לראות אותם ממשיכים כקבוצות".  

 חן זרחיה, רכזת מסלול נח"ל: "כיף לדעת שאחרי 3 שנים של שירות במסגרת מסלול הנח"ל הגרעינים מבקשים להמשיך ולקיים בחייהם הבוגרים חיי יחד ועשייה חברתית. משמח במיוחד שהם יודעים שיש להם שותפים אמיתיים לכך בתנועה הקיבוצית ובמעגל הקבוצות. אני מאחלת להם הרבה הצלחה בהמשך הדרך!"

 

 

הוספת תגובה חדשה