דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כואבים את מותם של ליהוא ואיתי בתאונת הטיסה

שותפים לאבל הכבד שנפל על המשפחות והקהילות בשובל ושריד שאיבדו את יקיריהן בהתרסקות מטוס הסנונית ליד קיבוץ משמר הנגב, במהלך אימון טיסה ביום שלישי. איתי זיידן משובל וליהוא בן-בסה, נכדם של יעל כנען וגיורא כהנא, מוותיקי שריד, נהרגו באסון
רב"ט ליהוא בן-בסה ורס"ן איתי זיידן זכרם לברכה
רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה זכרם לברכה

רס"ן במיל' איתי זיידן, טייס קרב מנוסה, השתחרר לאחרונה משירות קבע בצה"ל כמוביל רביעיית F-16, ושימש כמדריך בקורס טיס בשירות המילואים. מקיבוץ שובל נמסר: "קהילת קיבוץ שובל כולה משתתפת בצערה הכבד של משפחת זיידן עם מותו הפתאומי של חברנו איתי. איתי, בן 42 בלכתו, חבר אהוב ופעיל בקיבוץ והוא יחסר לכולנו מאוד. ליבנו עם אשתו מיכל, ילדיו יאיר, אוריה, אלונה וליהיא, וכל משפחתו המורחבת."

גם במועצה האזורית ספדו לאיתי. ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון, אמר כי "זה אסון כבד עבור המשפחות, עבור הקהילה ועבור כולנו. אני שולח את תנחומיי בשם כל תושבי המועצה. נלווה את המשפחה לאורך התקופה הקשה הזו ונעמיד לרשותם כל עזרה שיצטרכו. יהי זכרם ברוך".

הלוויתו של איתי תתקיים היום (רביעי) בשעה 13:00 בשובל.

רב"ט ליהוא בן-בסה מראשון לציון התגייס לפני כארבעה חודשים והיה בשלב המכין 4 בחלק הראשון של קורס הטיס. אמו, שבולת, היא בתם הבכורה של יעל כנען וגיורא כהנא, מותיקי שריד ואבל כבד נפל על הקיבוץ. לליהוא היה אח תאום, מאי, חייל בעצמו.

אביו של ליהוא, שלמה, ספד לו בפייסבוק: "בני ליהוא מחמד נפשי נקטל בתאונת אימונים בקורס טיס, במטוס שהתרסק הבוקר ברהט. עולמי חרב עליי". גם שבולת, האם, ספדה לו: "ליהוא שלי, ילד מדהים שאתה, כל כך בשמחה ותקווה הלכת לשירות. התאפקתי לא לדבר איתך על הפחדים שלי, לא רציתי לעצור את התנופה והמחוייבות שלך", כתבה.

"אלוהים - למה? למה אותך? אני לא מבינה. ילד עדין, שקט, אבל יש בך כל כך הרבה כישרונות וחכמה בכל תחום. בשלוש השנים האחרונות לקחת אחריות על עצמך וגם עלינו, עם אבא שלך, עם אחיך התאום ואיתי. אפשר היה תמיד לסמוך עליך, להישען, לדבר. בשיחות, על כל נושא, ידעת תמיד לסדר את הדברים נכון. למדתי ממך כל כך הרבה. מאיפה שאבת את הידע וההיגיון הבריא? כמו מתנה משמים - היה בך שקט מיוחד וביטחון פנימי שאין לי מושג מאיפה השגת. מה נעשה בלעדיך, מתוק שלי?".

הלוויתו של ליהוא תתקיים היום (רביעי) בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

בשל הנסיבות המורכבות, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, מינה ועדת מומחים, בשיתוף חברת אלביט שאחראית על תחזוקת מטוסי הסנונית, שתחקור את נסיבות האירוע ותגלה מה גרם לתאונת האימונים הקטלנית. את צוות המומחים יוביל אלוף משנה א', טייס קרב בהכשרתו. ועדת המומחים תבדוק שורה ארוכה של נושאים, הן בעניין הדרג הפיקודי ומסלול הטיסה, והן במסגרת אחזקת המטוסים. בהתאם, הוועדה תתחקר את מפקדי בית הספר על התהליך שקדם לאימון, מתווה האימון, שלבי הבטיחות והתחקיר שבוצע לפני הטיסה ומסלול הטיסה.

התנועה הקיבוצית מבקשת להשתתף בצערן של המשפחות וקהילות שובל ושריד, ושולחת ניחומים וחיזוקים. 

הוספת תגובה חדשה