דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יש עורף קיבוצי

דרגת אלוף הוענקה בשבוע שעבר למפקד פיקוד העורף הנכנס ובן קיבוץ יטבתה, אלוף אורי גורדין. טקס ההענקה נערך בבית בן גוריון בקריה בראשות שר הביטחון, ח"כ נפתלי בנט, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים
אורי גורדין מקבל את דרגות האלוף מרעייתו, מירי, ומהרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל
אורי גורדין מקבל את דרגות האלוף מרעייתו, מירי, ומהרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל

גורדין, שקיבל דרגות תא"ל בשנת 2015, שירת בשנתיים האחרונות כראש מטה מפקד זרוע היבשה.

הוא נולד בסן דייגו, קליפורניה, בה שהו הוריו בתקופת לימודיהם. בשנת 1971 חזרה משפחתו לישראל והוא גדל והתחנך בקיבוץ יטבתה. לאחר שנת שירות בתנועה הקיבוצית הוא התנדב לסיירת מטכ"ל ועבר ב"יחידה" את כל שרשרת הפיקוד עד למינויו ב-2007 למפקדה. הוא היה המפקד השני בהיסטוריה של היחידה, אחרי משה יעלון, שקיבל דרגת אל"מ במהלך פיקודו עליה כאות הערכה על תפקודה. לאחר מכן פיקד על חטיבה 55 ועל חטיבת הנח"ל.

שר הביטחון בנט כתב: "את אורי אני הכרתי לראשונה בחורף 1991 בסיירת מטכ״ל בגבעות קולה ליד ראש העין.אני מסתכל על משפחת גורדין, ורואה את ארץ ישראל היפה. צפיתי באורי מרחוק בעימותים הגדולים של העשורים האחרונים: לבנון השנייה, צוק איתן — תמיד בחוד החנית של המגע מול האויב, פועל בביטחון ובנחישות. אורי, שיהיה בהצלחה. אני מאמין בך."

הרמטכ"ל כוכבי: "אני מאוד שמח שאתה מצטרף לפורום המכובד הזה - פורום מטכ״ל. אתה קצין מנוסה מאוד, ערכי ואיש מיוחד ואני מחכה לנוכחות שלך ולתרומה שלך למטה הכללי. הרווחת אותה ביושר ובמאמץ גדול, לא רק שלך, אלא של כל המשפחה."

האלוף גורדין: "אני מתרגש ונפעם להיות חלק מהקבוצה המצומצמת הזאת, פורום המטה הכללי - קבוצה שמובילה את הארגון הגדול והמורכב במדינה, אך יותר מזה, גם האיכותי והמחויב במדינה. קבוצה של אלופים, שרובכם הייתם מפקדיי לאורך השנים ומכם שאבתי דוגמא. אומרים ש"האדם תבנית נוף מולדתו". אני מאמין שהאדם הוא גם בבואה של כל אלה שצעד איתם ביחד. ולכן, ההקלה שאני חש במעמד הזה, היא שאני לא עומד כאן לבדי במעמד, אלא איתי כל שותפיי לדרך לאורך כל השנים, אלה שאיתנו ואלה שלא, שובם אלה שבגלל מגבלות הקורונה לא יכולתי להזמין. אני שוב מודה על האמון ועל הזכות להיות אלוף בצבא ההגנה לישראל ועל המינוי לפיקוד על פיקוד העורף, שבימים אלה לא צריך להכביר במילים על האתגר ובעיקר על איכותו, חשיבותו ומרכזיותו של הפיקוד". 

בהצלחה!

הוספת תגובה חדשה