דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ירידה במוטיבציה? לא אצלי. אחרי לקרבי!

בני נוער מהקיבוצים ברחבי הארץ קראו הבוקר את הנתונים על ירידה בגיוס לקרבי, וביחד עם התנועה הקיבוצית החלו בקמפיין - ירידה במוטיבציה? לא אצלי. אחרי לקרבי!
קולאז' קרבי

בפוסט שעלה בדף הפייסבוק של התנועה הקיבוצית בו מצולמים בני הנוער עם שלט עליו כתוב - ירידה במוטיבציה? לא אצלי. #אחרילקרבי! נכתב בין היתר: "הבוקר פרסם צה"ל נתונים המעידים על ירידה במוטיבציה של בני נוער להתגייס ולשרת ביחידות הקרביות בצה"ל. חלק מהירידה נובעת מהעדפה של בני הנוער להתגייס ליחידות העורף הטכנולוגיות ובתוך כך לקבל "מקצוע לעתיד". הנתונים שפרסם צה"ל מדאיגים, אבל אנחנו גאים בבנות ובני הקיבוצים ובוגרי בתי הספר הקיבוציים שממשיכים ומתגייסים בשיעור של כמעט 100% לשירות קרבי ומשמעותי". 
בפוסט מבקשים בני הנוער המועמדים לגיוס להצטלם עם שלט דומה ולפרסמו בתגובות.
מתן שטוסר מקיבוץ קבוצת שילר, הלומד בבית הספר ברנר בקיבוץ גבעת ברנר, ממארגני הקמפיין: "קראנו את הנתונים הבוקר בעיתונים, והיה לנו חשוב להבהיר שאצלנו אין שום שינוי. החברים שלי מהקיבוצים ומהיישובים האחרים בבית הספר האזורי ברנר רוצים להתגייס לקרבי! אני רוצה להתגייס לסיירת מטכ"ל וככה כמה מחבריי. אחרים רוצים להגיע לטייס וליחידות מובחרות נוספות. חשוב לנו שעוד ועוד בני נוער יצטרפו אלינו ואולי זה גם ישנה משהו אצל מי שיכול להיות קרבי ומעדיף שלא".

ראש אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית, אסיף איזק, בעצמו סרן ביחידה קרבית: "שירות המדינה דרך התיישבות ודרך תרומה לחברה הייתה ותמיד תהיה חלק מהחינוך הקיבוצי שעליו גדלנו. מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית בראשות נוקי גולדפישר פועלת ומבקשת לעשות כל מאמץ למצוא לכל נערה ונער מהתנועה את המקום הנכון בשבילם ובשביל צה"ל לשירות קרבי, ואם זה לא אפשרי, אז לשירות משמעותי למען המדינה והחברה בישראל. אנחנו שמחים שהקיבוצניקים והקיבוצניקיות מתגייסים בשיעור הגבוה ביותר בישראל".

הוספת תגובה חדשה