דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"יציאת חירום" - המלצות וכלים להיערכות הקיבוצים לשגרת הקורונה המתמשכת

בשבועות האחרונים נקלעו הקיבוצים, יחד עם העולם כולו, למערבולת משבר הקורונה. לנוכח זאת החלטנו לקיים המשך תהליך חשיבה שמטרתו גיבוש כיווני פעולה שיתוו את הדרך להיערכות הקיבוצית לחודשים הקרובים. אנו מביאים לפניכם מסמך שהוא תוצר חשיבה משותפת של כ-120 חברים מכל רחבי התנועה הקיבוצית.
מהשרדות להתחדשות
סיכום מאויר של היצירה המשותפת של משתתפי כנס ההנהגות

בכנס הנהגות הקיבוצים בפברואר יצרנו במהלך של שיח רבים, תמונה משותפת לה קראנו תנועה מחוללת תנועה. המהות של התנועה המבקשת להיווצר במארג של קיבוצים המאורגנים יחד בתנועה, נוסחה במשפט: "מהישרדות להתחדשות ויצירה משותפת".

לצורך כך הזמנו ממלאי תפקידים מהקיבוצים ומהתנועה לקבוצות עבודה מגוונות, חוצות תפקידים וגיאוגרפיה לדיונים (בזום) באמצעות כלי של תרחישים עתידיים. הקבוצות התכנסו סביב הנושאים המרכזיים המעסיקים את הקיבוצים בשגרה ובחירום וגיבשו המלצות בתחומים השונים. מקווים שיוכל להוות עבורכם מפתח להתייחסות בניהול המעבר לשגרת קורונה.

תמונת מצב

כחלק מתהליך החשיבה המשותף ערכנו מיפוי בקיבוצים באמצעות שאלון שנועד לתת תמונת מצב עדכנית ורחבה על האופן שבו השפיעה הקורונה על הקיבוצים בהיבטים רבים ושונים.

בחנו את התחום הכלכלי (בעסקים ובקהילה), את מערך הערבות ההדדית, תחום ניהול הקיבוץ, ההיבטים החברתיים והמערכת החינוכית.

השאלון הופץ ב-19 באפריל, והשיבו עליו כ-150 ממלאי תפקידים מרכזיים ביותר מ-100 קיבוצים.

לממצאים העיקריים של השאלון

לתוצאות המלאות של השאלון
 

אילו חוזקות גילינו בקהילות שלנו?

כל מי שחווה את משבר הקורונה כחבר קיבוץ - הבין שזכה. העוצמה הגלומה בצורת החיים הייחודית שלנו השרתה ביטחון בריאותי, כלכלי, חברתי וחינוכי.

הנקודות שזכו להבלטה מיוחדת
 

המלצות וכלים להיערכות הקיבוצים לשגרת הקורונה המתמשכת

באמצעות התבוננות בתרחישים שונים יצרו קבוצות החשיבה רשימה של פעולות אותן נכון ורצוי לקדם בשגרת הקורונה המתמשכת.

היו פעולות משמעותיות שחזרו ועלו בהמלצות של כמה מהצוותים. את אלו כדאי להפוך לעקרונות פעולה בעבודה בעת הזו, עת של אי ודאות מתמשכת.

בהמשך תמצאו המלצות לפי התחומים השונים וגם הפניות לתיעוד של העבודה המלאה של קבוצות החשיבה. 

ההמלצות לפעולות משמעותיות - באופן כללי 

ההמלצות המשמעותיות לפי תחומים 


לסיכום

כל מי שחווה את משבר הקורונה כחבר קיבוץ - הבין שזכה. העוצמה הגלומה בצורת החיים הייחודית שלנו השרתה ביטחון בריאותי, כלכלי, חברתי וחינוכי. במהלך המשבר נחשפו ונוצרו דברים נפלאים בקיבוצים. אנו פעילי התנועה רואים את ההזדמנות ונחושים לנצל אותה, לחזק את מה שנוצר, לפתח עבורכם וביחד אתכם כלים למנף את שקרה בחרום הקורונה גם לשגרה בעתיד הקרוב והרחוק.

להורדת מסמך מעוצב של "יציאת חירום" כקובץ PDF - לחצו כאן

נספחים

הוספת תגובה חדשה