דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר מרכז המועצות האזוריות הנבחר: "הוותמ"ל יעבור מהעולם"

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שנחבר בשבוע שעבר, בירך את המשתתפים והמשתתפות בפתיחת כנס הנהגות הקיבוצים
שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות החדש. צילום: דנה בר-און
שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות החדש. צילום: דנה בר-און

יו"ר מרכז המועצות האזוריות החדש, שי חג'ג' ראש מועצת מרחבים, דיבר הבוקר בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית ואמר: "תודה לכם על ההזמנה. זה אך סמלי שזה הנאום הראשון שלי כיו"ר מרכז המועצות, ואני רואה בזה כבוד גדול שהזמנתם אותי. התנועה הקיבוצית וההתיישבות הכפרית עשו פלאי פלאים בישראל. יש לנו נושאים משותפים חשובים לטפל בהם, ונקדם אותם במשותף".
חג'ג' התייחס לותמ"ל ואמר "אנחנו תומכים כמובן בפיתוחן של הערים הסמוכות למועצות, אבל השיטה הקיימת היום אינה מקובלת. לוקחים לקיבוצים ולמושבים אדמות חקלאיות, ללא התייחסות לאלטרנטיבות שמציעות המועצות, ועולם כמנהגו נוהג. הותמ"ל יעבור מהעולם ואנחנו נעשה את זה יחד. נדאג שיתקיימו דיונים מקצועיים ומעמיקים בוועדות לתכנון ובנייה וייבחנו כל האלטרנטיבות".
בנושא החקלאות אמר "10 שנים מנסים לחוקק את חוק החקלאות, ללא הצלחה. אמנם מדובר בחוק דקלרטיבי, הצהרתי, אבל יש לו חשיבות גדולה. ממנו נגזור תקנות שישמשו אותנו בשוטף". חג'ג' סיכם "יש לנו פוטנציאל כח אדיר ולא ממומש. יחד נצליח לשנות".

הוספת תגובה חדשה