דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר יד לבנים העניק את מדליית אות הנשיא למתנדב שקיבל לאחות השכולה מניר-יצחק

כחלק מהטקס בחרו כל כל אחת ואחד ממקבלי אות הנשיא להתנדבות את "המתנדב הצעיר", אשר פועל או פועלת בתחום בו הם קיבלו את האות.
איילה מינקר: "אני לא יכולה לתאר במילים את ההתרגשות הגדולה והמבוכה מהמעמד ומהבחירה. תודה ענקית לאלי ולכל יד לבנים בעיקר על זה שהם עוזרים לי להמשיך לחלום ולקיים את החלומות האלה במציאות. ולכל האנשים שהיו שם וריגשו במילים שלהם ובחיבוק!"
יו"ר יד לבנים העניק את מדליית אות הנשיא למתנדב שקיבל לאחות השכולה מניר-יצחק

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין העניק בשבוע שעבר את ״אות הנשיא למתנדב״ לשנת תשע"ח באירוע חגיגי שנערך בבית הנשיא. אות הנשיא למתנדב הוענק על ידי הנשיא, זו השנה ה-44, ל-12 מתנדבים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית. האות הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות ומטרתו לטפח ולקדם את רוח ההתנדבות ולהביע הוקרה למתנדבים. השנה הוקדש האות "לארגונים מעוררי השראה ולמתנדבים וותיקים אשר הוכיחו שנים רבות שההתנדבות עבורם היא דרך חיים", השנה החליטה הועדה לרגל שנת ה70 למדינה לבקש מכל אחד מהמתנדבים המעוטרים להעניק מדליה ייחודית, מטבע "דור בוחר בדור", למתנדב צעיר המהווה בעיניהם את דור ההמשך להתנדבות. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר הוועדה המייעצת פרופ' סוזי נבות, ויו"ר המועצה להתנדבות עו"ד יורם סגי זקס. עוד השתתפו בטקס הזוכים ובני משפחותיהם, חברי הוועדה המייעצת לנשיא, ראשי ארגוני מתנדבים, ראשי רשויות והנהלת המועצה הלאומית להתנדבות.

"כבר למעלה מארבעים שנה שאל הבית הזה נכנסים אחת לשנה גברים ונשים שהם דוגמה ומופת לכל מה שטוב ויפה בחברה הישראלית, יחידים וארגונים שמייצגים את המגוון הישראלי", אמר הנשיא בדבריו והוסיף: "בשנת השבעים למדינת ישראל, אנחנו זוכים להעניק את אות הנשיא למתנדב לשתי אוכלוסיות המתנדבים החשובות ביותר: הראשונה, מתנדבים ומתנדבות ותיקים, שהם ובני דורם הקימו את המדינה שלנו. הקבוצה השנייה שמקבלת השנה באופן מיוחד את מטבע ההתנדבות היא קבוצה של צעירים וצעירות שהם דור העתיד שלנו."

"אני נפעם מתעצומות הנפש שלכם. תעצומות נפש של אלו, שלעיתים עברו את הנורא מכל והחליטו לא רק לבחור בחיים, אלא לבחור בחיים של נתינה ודאגה לאחרים", אמר הנשיא למקבלי האות ופנה למתנדבים הצעירים: "אתם, המתנדבים והמתנדבות הצעירים, ההוכחה הכי טובה לכך שהאכפתיות לא פסה מן העולם. כי התנדבות היא ההיפך מאדישות, היא ההיפך מניכור. התנדבות היא הושטת יד, היא ההרשאה היומיומית שאנחנו נותנים ללב שלנו לצאת אל האחר. התנדבות היא-היא הקשר עם בני אדם ובעלי החיים, היא חיבור לדופק החיים של העולם. אם המתנדבים הוותיקים הם סמל העבר, אתם קריאת הכיוון של ההווה והעתיד ואין מתנה משמחת יותר למדינת ישראל מאשר המתנה שאתם מעניקים לנו. אתם נפלאים."

יו"ר יד-לבנים, אלי בן שם, קיבל מהנשיא את האות "על יוזמה והובלה של פעילות מגוונת לרווחתן של המשפחות השכולות ולהנצחת בניהן שנפלו במערכות ישראל. אלי בן שם נולד ב-1950. שנים רבות היה קבלן, מנכ"ל ובעלים של חברות בנייה. לאחר נפילת בנו קובי ז"ל באסון המסוקים הצטרף לארגון "יד לבנים". משנת 1998 הוא משמש יושב ראש הארגון ופועל בתחומי עשייה שונים לרווחתן של המשפחות השכולות ולהנצחת מורשתם של הבנים והאחים שנפלו".

כחלק מהטקס בחרו כל כל אחת ואחד ממקבלי אות הנשיא להתנדבות את "המתנדב הצעיר", אשר פועל או פועלת בתחום בו הם קיבלו את האות.

בן-שם, בחר להעניק את המדליה אותה קיבל לאיילה מינקר על פעילותה למען האחים השכולים וכן בעיצוב הזכרון. מינקר כתבה לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלה: " אני לא יכולה לתאר במילים את ההתרגשות הגדולה והמבוכה מהמעמד ומהבחירה! תודה ענקית לאלי ולכל יד לבנים בעיקר על זה שהם עוזרים לי להמשיך לחלום ולקיים את החלומות האלה במציאות. ולכל האנשים שהיו שם וריגשו במילים שלהם ובחיבוק!"

 

 

תגובות

(ללא נושא)
ש
בטקס המכובד הזה, קבלה גם חברת קיבוץ גלאון, את אות המתנדב מנשיא המדינה על הקמתה של עמותת אנשים באדום למאבק בתאונות דרכים.

הוספת תגובה חדשה