דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר חדש לארגונים הכלכליים הקיבוציים

יעקב בכר (מענית) נבחר השבוע ליו"ר להתאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, ויחליף בתפקיד את יאיר ריינמן (לביא) שמסיים קדנציה בת ארבע שנים
יעקב בכר
יעקב בכר

מדובר בתפקיד כלכלי רגיש ומרכזי, המתאם בין הפעילות הפיננסית של הקיבוצים באמצעות שמונת הארגונים האזוריים שלהם (וארגון ארצי אחד), ומרכז בנוסף גם את הפעילות המשותפת של אחזקות הארגונים ברמה הארצית. 

בכר, חבר קיבוץ מענית בן 56, נשוי+4, כיהן בשורה ארוכה של תפקידים - החל מריכוז הרפת בקיבוצו, מזכיר הקיבוץ במשך שלוש קדנציות, מנכ"ל מפעלי גרנות במשך 7 שנים, ראש אגף התיישבות במשרד הביטחון ועוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות בתקופת כהונתו של עמיר פרץ במשרד, כיהן כמנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר במשך 6 שנים ובתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל החברה הממשלתית להגנת המצוק החופי, במקביל להיותו יו"ר גלעם ויו"ר מענית.

יעקב בכר: "אני נכנס לתפקיד זה מתוך תחושת שליחות עמוקה לקידום המערכת הכלכלית הקיבוצית, ואיגום האינטרסים המשותפים בתחומי חקלאות, קרקעות ורגולציה. מודה למנהלי הארגונים הכלכליים על האמון הרב שנתנו בי."

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את בכר על מינויו לתפקיד: "אני מכיר את יעקב בכר שנים ארוכות. לא תמיד הסכמנו בכל נושא, אך אין ספק שמדובר באדם בעל יכולות גבוהות, הניחן בראייה ערכית ותנועתית. יעקב הוביל את מענית להחלטות כלכליות נבונות, הוביל את חוק החלב ואת מתווה לוקר וסייע מאוד בגיוס קיבוצו, מענית, לתרומה (כפולה) לקרן סל"ע (המסייעת לחברי קיבוצים שקיבוצם אינו יכול לשלם להם פנסיה כקבוע בתקנות הערבות ההדדית).
אני בטוח כי נמצא את הדרך לפעול במשותף להעלאת קרנה של התנועה הקיבוצית ולהמשך ביסוסה."

 

הוספת תגובה חדשה