דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חניכי כפר הנוער "נירים" רואים עתיד בעזרת אוניברסיטת בן גוריון

בשבוע שעבר התארחו תלמידי י"ב החיים בכפר הנוער "נירים" - פנימייה לנוער בסיכון במושב בוסתן הגליל, ביחד עם חלק ממתנדבי ומתנדבות שנת השירות בכפר, במחלקה למדעי הגיאולוגיה והסביבה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
חניכי כפר הנוער נירים רואים עתיד בעזרת אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' ירון קציר, ראש המחלקה מספר: "במסגרת ביקורם, הרחיבו אופקים והעשירו את הידע בתחום הגיאולוגיה במטרה לבצע 'גיאוטופ' – עבודת מחקר הנדרשת לצורך קבלת בגרות בגיאולוגיה. שישה דוקטורנטים מהמחלקה התנדבו להדריך ולהעניק תמיכה במהלך כתיבת העבודה".

במהלך שלושת ימי הביקור, נחשפו נערי כפר הנוער נירים למגוון שיטות ההוראה והעבודה בתחום הגיאולוגיה. תחילה, הם נחשפו להרצאות מבוא בתחומים גיאולוגיים וסביבתיים מגוונים כגון שיטפונות, רעידות אדמה, מהנדסים קדמונים, התיאוריה של הלוחות הטקטוניים ועוד. הרצאות אלה היוו בסיס לכתיבת עבודות המחקר. בהמשך, הם יצאו לסיורים באתרי מחקר שונים לצורך התנסות בעבודת שטח ולבסוף התנסו גם בעבודת מעבדה. בסיום הביקור ובטקס פנימי, הציגו הילדים את תוצריהם באולם הסמינרים במחלקה.

יולי ערמון, מתנדבת שנת שירות בנירים מקיבוץ גן שמואל שיצאה עם עוד שלושה שינשינים לפרויקט: "יצאנו יחד איתם לסיורים וליווינו את כתיבת העבודה ויצירת הפרזנטציה. אף אחד מאתנו לא התנסה בעבר בתחום הגיאולוגיה ולכן למדנו יחד עם החניכים את "הכל מאפס" החשיפה של הנערים לאוניברסיטה, לתחום המחקר העלתה אצלם הרבה שאלות בנושא- מחשבות על העתיד ועל לימודים ופתחה שיח שלם על האופציה הזאת. הקשר עם הדוקטורנטים שליוו את הקבוצות העשיר את הנערים ויצר שיחות וקשרים מעניינים. מעבר לידע הלימודי שרכשו, הרווח הגדול ביותר של הנערים משלושת הימים האלה הוא ההזדמנות ״להיות סטודנטים״ לשלושה ימים, להיות במגרש של הגדולים והיכולת לראות את עצמם שם בעוד כמה שנים".

קומונת נירים

כפר הנוער נירים הוא מסגרת חינוכית ערכית-טיפולית, הרואה עצמה מחויבת ליצירת תהליכים חינוכיים-טיפוליים משמעותיים שמטרתם להביא את הנערים והנערות לקחת אחריות, מחויבות חברתית, אימוץ ערכים הומניים, ציוניים ויהודיים, לפיתוח עצמי בתחומי עניין מגוונים.

רז ברוד, מרכז האזור מטעם התנועה הקיבוצית מוסיף: " במחלקת שנת השירות שלנו אנחנו רואים בהתנדבות ותרומה לקהילה ערך עליון , כך גם בשיתוף הפעולה ארוך השנים עם כפר הנוער "נירים" בו מתנדבים 18 ש"שנים שעובדים עם חניכי הכפר הן בבית ספר והן בפעילות שטח מאתגרת".

הוספת תגובה חדשה