דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ח"כ רם שפע בפנייה לשר החינוך לרגל חודש הגאווה: "פרסם חוזר מנכ"ל בנוגע לקהילה הגאה"

חודש יוני מצויין מדי שנה כ"חודש הגאווה". ח"כ רם שפע (כחול לבן) יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט והקיבוצניק שלנו בכנסת, וחבר סיעתו ח"כ איתן גינזבורג פנו לשר החינוך בבקשה לתקן עוול של שנים במערכת החינוך ולפרסם חוזר מנכ״ל עם הנחיות ברורות בכל הקשור להתנהלות מערכת החינוך מול תלמידיה ותלמידותיה הגאים והגאות, כפי שפרסמה באתר YNET הכתבת תמר טרבלסי חדד
תמונה מתוך אתר האינטרנט של איגי - ארגון נוער גאה
תמונה מתוך אתר האינטרנט של איגי - ארגון נוער גאה

איך צוותי החינוך צריכים לפעול כשמציקים לתלמיד בגלל הזהות המינית שלו? מהם הנהלים של מערכת החינוך מול תלמידיה על הרצף המגדרי? אילו כלים עומדים לרשותם של הצוותים כדי לייצר מרחב בטוח בסביבה החינוכית? לכל השאלות האלו אין תשובות מטעם משרד החינוך. 

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשות ח"כ רם שפע, דנה ביום שלישי לבקשתו של יו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, ביחסה של מערכת החינוך לקהילה הגאה, לרגל ציון חודש הגאווה. בתום הדיון פנו חברי הכנסת גינזבורג ורם שפע בפנייה משותפת לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה לפרסם חוזר מנכ"ל בנושא הקהילה הגאה, כדי להעניק לצוותי ההוראה כלים לסייע לתלמידים מהקהילה.

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ רם שפע, אמר בתום הדיון כי "הגיע הזמן לתקן עוול של שנים במערכת החינוך ולפרסם חוזר מנכ"ל הנוגע ליחס המערכת כלפי תלמידיה הגאים. לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים מערכת החינוך תהיה תלויה ברצון הטוב של שר כזה או אחר".

במכתב שהעבירו לשר גלנט, כתבו חברי הכנסת גינזבורג ושפע כי "מדי חודש יוני מצוין ברחבי העולם חודש הגאווה. כידוע, עשרות אלפי תלמידים להט"בים לומדים במערכת החינוך, חלקם מחוץ לארון וחלקם מתמודדים עם הקשיים הכרוכים בכך לבדם. עם זאת, ולמרות שתלמידים להט"בים נמצאים בכל מוסד לימוד בישראל, עד היום, משרד החינוך טרם פרסם חוזר מנכ"ל העוסק בהתאמת מערכת החינוך וסגלי ההוראה למציאות זו".

הוספת תגובה חדשה