דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשיה הקיבוצית למען החיילים הבודדים

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה:"פנינו יחד עם מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק אל כלל המפעלים הקיבוציים, שכל מי שמגייס עובדים בעלי מאפיינים של חיילים משוחררים שיפתח את ליבו - ומפעלו לקליטת החיילים הבודדים המשוחררים".
התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשיה הקיבוצית למען החיילים הבודדים

משבר הקורונה נוגע בחברה הישראלית על כל רבדיה. אוכלוסייה יקרה לליבנו שנפגעה במיוחד היא אוכלוסיית החיילים הבודדים המשוחררים. ממדי הפגיעה באלו ששירתו שירות מלא ללא משפחה בין אם עלו ארצה לבדם, ובין אם נולדו בארץ וחסרי עורף משפחתי נחשפו  לאחרונה רבות בתקשורת הארצית. באין גב משפחתי תומך, באין רצף תעסוקתי מתאים, ובסביבה בה גם עובדים קיימים פוטרו או הוצאו לחל"ת, הם מתקשים לעמוד על הרגליים, למצוא עבודה ולהתפרנס בכבוד.

במחלקת חיילים בודדים מגויסים כל ימות הקורונה למצוא פתרונות פרטניים לחיילים שנקלעו לקשיים מיד עם השחרור, ופתרונות מערכתיים עם ארגונים נוספים, עם הצבא ומשרד הביטחון להבטיח שצעירים אמיצים אל, יוכלו להתייצב כלכלית ולהיות אזרחים תורמים לחברה כפי שעשו במהלך השירות, ולא אוכלוסית מצוקה נזקקת.

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה: "בימים אלו אנו יוצאים במיזם משותף עם איגוד התעשייה הקיבוצית להושיט יד לחיילים הבודדים המשוחררים  בדמות 'חכה ולא דגים'. פנינו יחד עם מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק אל כלל המפעלים הקיבוציים, שכל מי שמגייס עובדים בעלי מאפיינים של חיילים משוחררים שיפתח את ליבו - ומפעלו לקליטת החיילים הבודדים המשוחררים. אציין בהערכה רבה קיבוצים רבים המאמצים חיילים בודדים שמאפשרים להם להישאר עם השחרור בקיבוץ ולעבוד בחקלאות או בתעשייה בעבודה מועדפת . דרך זו מאפשרת נחיתה רכה באזרחות, לחסוך כסף ולתכנן את החיים האזרחיים בתחושת ביטחון, ובית .

מרים דרוק, מנכ"לית האיגוד מדגישה כי: "ימי הקורונה מחדדים אף יותר את הצורך לסייע לחיילים בודדים משוחררים אשר נקלעו בתקופה זו למצוקה תעסוקתית. בהמשך לבקשת התנועה הקיבוצית, אנו ממליצים שמפעלים המגייסים עובדים ייקחו חלק ביוזמה ויסייעו לחיילים משוחררים שכל כך זקוקים לכך, ונצא כולנו נשכרים".  

מפעלים המוכנים לקחת חלק מתבקשים להכניס פרטים בלינק המצורף

https://forms.gle/Z5Efvco9zt8riMpM6

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות בשמחה- יעל אייזנר – חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית 0525358793

הוספת תגובה חדשה