דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התיירות הקיבוצית מככבת ברשימת היעדים הטרנדיים של קיץ 2020

הקורונה שינתה את פני העולם בכלל ואת עולם התיירות בפרט וכאשר נסגרו השמיים בחודשים יוני-אוגוסט 2020, נוצר ביקוש אדיר לתיירות פנים, חופשת קיץ בישראל. בין היעדים הישראליים שזכו לסך הזמנות גדול יותר באופן יחסי מככבים כפר הנופש עין גב, כפר בלום ועין גדי
חוף עין גב וכפר הנופש. צילום רחפן: אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר
חוף עין גב וכפר הנופש. צילום רחפן: אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

נתונים מאתר האינטרנט Booking.com חושפים, כי תכניות החופשה של ישראלים רבים השתנו דרמטית בקיץ 2020, אך נוצרה הזדמנות להכיר ולבלות ביעדי נופש תיירותיים בתוך מדינת ישראל. על פי הנתונים נפשו הקיץ בישראל שני שליש מהישראלים, ומדובר בגידול חד לעומת שנת 2019, אז רק 3% מהישראלים בחרו בתיירות פנים. המגמה הבולטת של הקיץ הייתה חופשה בטבע. ישובים וכפרי נופש סמוכים לחוף ואתרי טבע כפריים, כיכבו בראש רשימת היעדים שהוזמנו על ידי מטיילים ישראלים באופן יחסי לעומת השנה שעברה, מה שהפך את סוגי האתרים האלה לטרנדיים ביותר השנה.

בין היעדים הישראליים שזכו לסך הזמנות גדול יותר באופן יחסי מככבים כפר הנופש עין גב, כפר בלום, עין גדי ומגדל. בין היעדים הנוספים לחופשה בישראל נמצאת העיר אילת, אשר בהיעדר טיסות לחו"ל, זכתה בקיץ לביקוש גבוה אף יותר. אחריה, על פי אתר בוקינג, נמצאות תל אביב, ירושלים וטבריה.

 

אירועי השנה הובילו לשינויים משמעותיים באופי הנסיעות ובחירות היעדים של הישראלים. בסוף 2019 ישראלים חלמו לנפוש בחופים יפים (38%) בשנת 2020 ולערוך טיולים עירוניים שוקקים חיים (58%). חלק (18%) תכננו לטוס לבקר משפחה וחברים לפני שידעו שהקשר איתם יהיה מוגבל השנה. 

בבחירת מקום אירוח, הלינה באתר קמפינג עלתה לעומת השנה שעברה ואחריה נרשמה עלייה גם בקרב לינה באכסניות ובצימרים. שלושת סוגי אירוח אלו עמדו בראש דירוג אתרי הלינה הטרנדיים ביותר בקרב ישראלים הקיץ. בסוף 2019, רק 13% מהמטיילים הישראלים התכוונו לשהות באתרי קמפינג, בעוד שכ- 81% תכננו לשהות במלונות המסורתיים.

 

אריאן דיג'ק (Arjan Dijk), סגן נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי באתר בוקינג: "בזמנים חסרי תקדים אלה, זה מרגיע לראות שלמרות שהתוכניות וסדרי העדיפויות שלנו אולי השתנו, התשוקה שלנו לנסיעות נותרה על כנה. בין אם מדובר בצבירת חוויות וזיכרונות או חיזוק קשרים בינאישיים, קיץ 2020 הוכיח שהסיפוק וההנאה מטיולים לא נמדדים בקילומטרים, כאשר יש שפע של מקומות והרפתקאות לגלות בסמוך לבית".

 

חיים סתתיהו, מנכ"ל כפר הנופש עין גב: "בחודשי הקיץ כפר הנופש שלנו מלא תמיד, גם בשגרה, אך הביקוש הקיץ היה עצום. לכן, הוספנו כוח אדם למחלקת ההזמנות בכדי שנוכל לתת מענה לכל הפונים, למרות שהחדרים כבר היו מלאים. כפר הנופש עין גב עבד בתפוסה מלאה על פי הנחיות התו הסגול לתיירות והאורחים שיתפו פעולה ונהנו עד מאוד מהכנרת המלאה. צר לי שממשלת ישראל החליטה על סגר שני, כולל התיירות הכפרית, אשר ממילא ממוקמת במרחבים גדולים, עם אוויר נקי ובריא. לטעמי היה צריך להחריג את התיירות הכפרית מהתיירות העירונית, לפחות בשלב זה ולאפשר לאנשים להתאוורר מהסגר הקשה".

הוספת תגובה חדשה