דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השינשינים ומורשת הנופלים

מפגש ש"ש ב"גן של פז" בקיבוץ עברון בשנה שעברה, צילום: עופר רימון

מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית תקיים יום מיוחד למתנדבי שנת השירות של התנועה שמטרתו חשיפה למורשת שהשאירו הנופלים במערכות ישראל בכלל ומהתנועה הקיבוצית בפרט.
300 השינשינים שייקחו חלק ביום זה יתחילו אותו ב"גן של פז" בקיבוץ עברון וב"גבעת תום ותומר" סמוך לקיבוץ נגבה.
בגן של פז הם ייפגשו עם הוריו ומשפחתו של סגן פז אליהו ז"ל אשר נהרג בלחימה במבצע "צוק איתן" וישמעו על מורשתו. פז שירת בשנת שירות בכפר הילדים "נרדים" בערד, בסיום שנת השירות התגייס לצנחנים ושירת כמפקד מחלקה בפלחה"ן. חבר הכנסת עופר שלח, שבנו שירת בצוות של פז, יישא דברים וינתח את המצב המדיני- פוליטי בעידן טראמפ, אשר צפוי להגיע באותו יום לישראל.
בגבעת תום ותומר ייפגשו השינשינים עם נציגי המשפחות של תום כיתאין ותומר קידר ז"ל, שנהרגו באסון המסוקים ב-1997 וייחשפו לסיפורם האישי.
תום ותומר היו חברים עוד בתקופת התיכון ב"צפית" שבכפר מנחם. שניהם היו חיילים בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל והגן לזכרם ולזכר יתר חללי האסון נבנה על בסיס ערכי הציונות, החינוך ואקולוגיה.
נציב קבילות החיילים, האלוף (במיל') יצחק בריק, ישוחח עמם על מנהיגות ומצוינות. האלוף בריק, שעוטר בעיטור העוז במלחמת יום הכיפורים כיהן, בין היתר, כמפקד הגיס הדרומי של השיריון ויתייחס בין היתר לסוגית המוטיבציה לשירות דווקא בחיל זה.
בתום הפעילות בגני הזיכרון ימשיכו השינשינים לאנדרטת הקיבוצים הסמוכה לקיבוץ עין השופט ויקחו חלק בטקס האזכרה השנתי לחללי התנועה הקיבוצית.

הוספת תגובה חדשה