דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 6.7.2017

לוגו תנועה
 
HEADER
6.7.2017
 
 
____________...
למצולמים אין קשר לכתבה. אבל הם חמודים. 

"כהערכות לשנת הלימודים הקרובה, אני נשאלת לגבי זכאותם של חברי קיבוצים לסיוע אגף מעונות היום ולפניכם התשובה עם דוגמא. חשוב להדגיש שהמערכת הרגולטורית טרם הפנימה את כל השינויים של חוק המס החדש, החישובים יהיו דומים מאד לשנה הקודמת ובשנה הבאה צפויים שינויים נוספים. חברי קיבוצים נבחנים בהתאם לדירוג המשפחתי אותו הם מקבלים על בסיס ההכנסה הממוצעת לחבר כפי שהיא מופיעה בשומת המס הקיבוצית", כך אמרה השבוע חלי זלינגר, מנהלת "הגן הקיבוצי" בתנועה הקיבוצית. זלינגר מדגישה כי חשוב לה שהקיבוצים ובכלל זה ההורים יהיו מודעים לזכויותיהם, ומדגימה - נניח שבקיבוץ שהכנסתו הממוצעת לחבר (כפי שהיא מופיעה בשומת המס- בהנהלת החשבונות) עומדת על 10 אש"ח, יש 4 משפחות עם ילד בגיל משרד הרווחה תמ"ת:
משפחה אחת עם ילד אחד עד גיל 18 (ילד המעון לצורך העניין)
משפחה אחת עם שני ילדים עד גיל 18 (אחד במעון ואחר כבר לא)
משפחה אחת עם 3 ילדים עד גיל 18 (אחד במעון ו-2 האחרים כבר לא)
משפחה אחת עם 4 ילדים עד גיל 18 (אחד במעון וה-3 האחרים כבר לא) 
על פי הנוסחא: הכנסה ממוצעת לחבר * זוג הורים חברים/ מספר הנפשות במשפחה- (הורים+ילדים עד גיל 18)= הכנסה לנפש בתוך המשפחה
 
בדוגמא מעלה יימצאו המשפחות (כולן באותו הקיבוץ שהכנסתו לחבר 10 אש"ח) זכאיות באופן הבא:
משפחה עם ילד אחד עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 6,666 ₪. לא תמצא זכאית.
משפחה עם שני ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 5,000 ₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 311 ₪ לפעוט ואם מדובר בתינוק (עד גיל 15 חוד') אז ב-417 ₪ כל חודש!
משפחה עם 3 ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 4,000 ₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 641 ₪ לפעוט וב-807 ₪ לתינוק כל חודש!
משפחה עם 4 ילדים עד גיל 18: הכנסה לנפש במשפחה עומדת על 3,333₪. המשפחה תמצא זכאית בכ- 791 ₪ לפעוט וב- 1,037₪ לתינוק כל חודש! 
זלינגר מדגישה: "הנתונים הללו הם על בסיס מעונות שהם מלכ"ר- אם אתם אינם מלכ"ר וגובים מע"מ- הסכומים המוחזרים להורים גבוהים יותר! בעלי תפקידים, אני פונה אליכם שתבדקו איך המעונות שלכם מופיעים באתר אגף מעונות היום ומי שצריך לשנות מוזמן לפנות באמצעותנו לאגף. בנוסף, כל ילד שרשום במערכת המקוונת של אגף מעונות היום (בין אם ביקש את התמיכה ובין אם ויתר עליה) מזכה את מערכת הגיל הרך בתשלומים החד פעמיים המועברים מפעם לפעם לטובת שיפור תנאי הבטיחות ושכר מטפלות. כך שנושא הרישום המקוון הוא העסק גם של ההורים באופן פרטני וגם של הקיבוץ...כן, גם אם הקיבוץ נדרש להעמיד אדם (מטפלת בקיאה/מזכירה/ אשת הנהח"ש) בשכר יום שלם לצורך סריקות טפסים/ תלושי שכר והזנות למערכת המקוונת. לזה קוראים מיצוי זכויות אזרחיות. אל תוותרו עליהם!"
_____13
____________...
,בתמונה: המנטורים מתכוננים לפעולה

בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר נערך ב"גרנות" קורס מנטורים ראשון מסוגו מטעם התנועה הקיבוצית. הקורס הוא תולדה של הדוח שהפיקה קבוצת הדור החדש של המנהלים בקיבוצים- "הטורקים הצעירים". הדוח כלל מחקר על הצרכים של המנהלים הצעירים בקיבוצים ברחבי הארץ, וממנו עלה כי יש רצון בתהליך מוסדר ומקצועי של "העברת מקל" בין דור הניהול הוותיק לדור הניהול הצעיר זאת תוך רתימת המנהלים הוותיקים למהלך זה.
מתוך כך, אחת המשימות הראשונות שלקח על עצמו ראש אגף הצעירים החדש שזה עתה הוקם בתנועה, אסיף איזק (שהיה מראשי "הטורקים הצעירים"), היתה לבנות קורס מטעם התנועה להכשרת אותם מנהלים וותיקים ל"מנטורים" שיחנכו מנהלים צעירים.
כאמור, קורס המנטורים הראשון נערך ב"גרנות", אזור המרכז סביבו יותר מארבעים קיבוצים. מתוך הבנה בצורך לקורס מעין זה, נרתמו ב"גרנות" למתן חסות מלאה של הקורס שנבנה והועבר על ידי רותם יצחק ויפעת ברכמן ממעגן מיכאל, שהקימו לפני 4 שנים את חברת "מעגן ייעוץ".
איזק: "יחד עם המנהלים הוותיקים בנינו תהליך של חשיבה משותפת להגדרת התפקיד ולבניית ארגז הכלים שיכול לשמש אותם להעברת הידע לדור הניהול הבא. ברור לנו שגם הם צריכים לעבור "מהפך" - ממקום שבו הם מקבלי ההחלטות ומובילי המהלכים בקיבוץ, למקום שבו הם מלווים מישהו אחר ומאפשרים לו לקבל החלטות. תוך כדי הכנת הקורס וכמובן בקורס עצמו שמחתי מאד לראות כיצד אותם מנהלים וותיקים מתחברים לתהליך הזה: פעם היה צורך להילחם על כך ועכשיו יש הבשלה של התהליך. יותר מכך, היום כבר אין התנגדות אלא להפך: ברור שזה צריך לקרות וזה מעודד גם את החבר'ה הצעירים, שמבינים שיש נכונות. בנוסף לכל, גם למנהלים הוותיקים וגם לצעירים חשובה האמירה של התנועה שהתהליך הזה חשוב". הקורסים הללו ייצרו הלכה למעשה רשת ארצית של מנטורים וותיקים שילוו, יחנכו ויעצימו את המנהלים הצעירים בקיבוצים ובתנועה".
לצד רותם יצחק ויפעת ברכמן הרצו בקורס המשנה לראש המוסד לשעבר רם בן-ברק, שדיבר על חניכה בארגוני הביטחון, וישראל עוז שדיבר על הרצף בין ניהול משבר לניהול שגרה ועל הפיכת משברים להזדמנויות, וכן מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.
  
טובה פוזנר חנקין (מעגן מיכאל) שהיתה מנכ"לית פלסאון וכיום יו"ר המפעל ואחת מהמנטורים שלקחו חלק בקורס: "הרעיון לעשות דבר כזה במשותף הוא רעיון נכון, זאת אמנם התחלה וזה בקטן אבל זה בהחלט חשוב. מניסיוני, יש מי שמחפש מנטור ויש מי שיכול להיות כזה ונדרש חיבור בין השניים, ולכן נכון היה להרים פרויקט כזה וחובת ההוכחה היא על כל השותפים". פוזנר-חנקין מוסיפה: "שימוש בידע אנושי למטרות העשרה זה הכרח, יש בתנועה אנשים שחשוב לרתום אותם לכך. אישית הייתי רוצה לראות יותר אנשים מהתחום הכלכלי מתנדבים לכך".
_____13
מספר בני נוער בלהבות חביבה החליטו לשבור את הרייטינג של הקיץ והקימו בקיבוץ אולפן שלם בסגנון התוכנית "הכל הולך"
________28
איתי שטרן, עמית וסרמן, גאיה חן, עומר דורפמן, ילי נוסן, רועי ביכלר, גיא עינת ואורי ליין אושרוב, כולם בני נוער מקיבוץ להבות חביבה החליטו להקים בקיבוץ אולפן טלוויזיה בסגנון התוכנית מרובת הרייטינג בערוץ 2 - "הכל הולך", המפורסמת בזכות המשימות שמטיל דביר בנדק על המשתתפים, המבוצעות על במה משופעת.
בני הנוער עבדו לילות וימים על מנת להקים את מתקני התוכנית הכוללים, כאמור, במה בשיפוע של יותר מעשרים מעלות, מצלמות טלוויזיה בתקרה שישדרו למסך על הקיר את המשימות ועוד. אחרי המאמץ האדיר הם שידרו את התוכנית בשידור חי מול קהל לכל שכבות חינוך בקיבוץ, לכלל הקהילה וגם לשני קיבוצים שהתארחו ב"אולפן". בני כל הגילאים נהנו מפעילות חברתית ולא פחות מכך מהפרויקט המדהים של הנוער הנפלא. 
כל הכבוד לנערות ונערי להבות חביבה, למדריכי הנעורים והילדים ולעדי מידה-גל שעומדת בראש מערכת חינוך מופלאה. 

 
מוזמנות ומוזמנים ליהנות מהוידאו
 
 
0
_____13
"קיבוץ אולפן" – תופעה ישנה חדשה
"קיבוץ אולפן" הייתה ועודנה אחת מאבני היסוד של התכניות בישראל. היא אחת התכניות המוכרות, אם לא המוכרת שבהן, אז מה כל כך חדש ומעניין בתכנית בימינו?
____________62
 
תוכנית "קיבוץ-אולפן" בצורתה הישנה, אורגנה במלואה ע"י הסוכנות היהודית, וקהל היעד היה בעיקר עולים חדשים. כיום, מנוהלת התכנית במשותף עם התנועה הקיבוצית.
בנוסף, ניתנת לתוכנית חסות על ידי פרויקט 'מסע', פרויקט משותף של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל לעידוד עליה לצעירי העם היהודי. משמעות החסות הנה כי צעירים בגילאי 18-30  (זכאים לחוק השבות- המוכרים ע"י המדינה כעולים עתידיים) יכולים להצטרף לתכנית זו של חמישה חודשים, כתיירים (בודקי עלייה הוא מונח נכון יותר) ולקבל מענק או מלגה נדיבים (עד 4,750$), המאפשרים כיסוי חלק ניכר מעלות התכנית.
מאיר זרעיה, מנהל אולפן אקדמי "עציון - צובה" ויו"ר ועד ההנהלה: "התכניות פועלות ב-9 קיבוצים, ולאחרונה הוספנו אפשרות חדשה בה מועמדים יוכלו להגיש מועמדות לתכנית 'אולפן - התמחות'. אופציה חדשה זו מאפשרת למשתתף ליהנות משני העולמות: לימוד עברית ברמות שונות ומגורים בקיבוץ,  יחד עם התמחות בתחום המקצועי שלו/ה בעיר קרובה. תכנית ההתמחות היא צעד נוסף בתנועה הקיבוצית המשתנה והמסתגלת, כאשר אנו מזהים את הצרכים החדשים של הדורות הבאים ומבקשים להתאים את התכנית על פי צרכים אלו". 
נוסף על כך, 'אולפן קיבוץ' היא אחת התכניות הגדולות בישראל, המציעה את מגוון האפשרויות הרב ביותר, החל מקיבוצים בכל רחבי הארץ, אפשרות להתנדבות בקיבוצים דתיים או חילוניים, מבחר תאריכי פתיחה במהלך השנה, תכניות התמחות ועוד".
 
מלווין ראך, מנהל התוכנית 'אולפן קיבוץ' בתנועה הקיבוצית מוסיף: "אנו מניחים שלמרבית חברי הקיבוץ יש משפחות, חברים ומכרים בחו"ל בטווחי הגילאים המתאימים לתכנית קיבוץ אולפן, כך שנשמח להציע אפשרות זו לכל צעיר מתאים שירצה ללמוד או לשפר את העברית שלו/ה, לחוות את חיי הקיבוץ והעבודה ולהכיר את התרבות, ההיסטוריה והגיאוגרפיה הישראלית. בנוסף, זוהי דרך מצוינת להכיר צעירים יהודיים מכל העולם: מחזור אולפן מס' 119 במעגן מיכאל, לדוגמא, נפתח עם 85 צעירים מ-25 מדינות! לבסוף, לאלו אשר לא יכולים להעדר לחמישה חודשים, אנו מציעים תכנית קיץ קצרה בת חודש אחד (15.7-15.8.2017) ויש לנו גם אפשרויות מיוחדות למועמדים המעוניינים לבלות שנה שלמה בישראל!" 
 
_____13
_______8
אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית פועל בחודשים האחרונים על מנת לנסות ולייצר אפיקי הגשמה עבור בוגרי מסגרות התנועה הקיבוצית השונות בדרך לקידום החברה הישראלית. אחד האפיקים הללו, אשר התיישב כמו כפפה ליד עם ערכי התנועה הקיבוצית, הינו קהילות הצעירים של "תוצרת הארץ", עמותה אשר הוקמה על ידי התאחדות הסטודנטים בישראל מיד בסיומה של המחאה החברתית, ומזמינה צעירים לבוא ולהתיישב במתווה של קהילות צעירות בלב ערי הפריפריה הגיאורפית והחברתית של ישראל.
התנועה הקיבוצית הייתה תמיד חוד החנית של קידום החברה בישראל ועמותת "תוצרת הארץ" מהווה, במידה רבה, הגשמה מעשית של שליחות חברתית, חיי קהילה ענפים, תרומה משמעותית לחברה הישראלית והשפעה אמיתית על צמצום פערים ויצירת צדק חברתי.
 
אנחנו מזמינים אתכם לקחת את סל הערכים עליו התחנכתם במסגרות השונות, להצטרף לקהילות השונות, ליהנות ממלגת לימודים וסיוע בשכר דירה ולייצר עם חבורת חברים קהילה שלא רק מדברת אלא גם עושה ופועלת לשינוי.
_____13
חברי מפלגת העבודה, כמו הציבור כולו, ידעו את העולים לסיבוב השני בפריימריז שעה קלה אחרי סיום ההצבעה. זאת בזכות מערכת הבחירות הממוחשבת שהופעלה על-ידי הקיבוצניקים מעין השופט
_______9
הסופר והעיתונאי ניר ברעם, בנו של ח"כ הכנסת והשר לשעבר עוזי ברעם, צייץ בטוויטר ביום הבחירות לפריימריז לראשות מפלגת העבודה כי הוא "מתגעגע לימים בהם התוצאות היו מגיעות אחרי שעות רבות". אבל כולם, ובעיקר המתמודדים, ממש לא מתגעגעים לימים הללו, ושמחו (או התעצבו) לשמוע את התוצאות תוך זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות. זה קרה דבר זה התאפשר בזכות העובדה שהבחירות לא רק היו ממוחשבות, אלא שבניגוד לפעמים קודמות - המערכת תפקדה בצורה מושלמת. (טפו, טפו... יש עוד סיבוב)
תהליך ההצבעה הממוחשב נעשה על בסיס תוכנה שנקראת "סכהקול", אשר פותחה על ידי בית התוכנה "איניגו" (Eanygo), שבבעלות קיבוץ עין השופט. זוהי מערכת שעובדת מזה שלוש שנים ומפעילה מערכות בחירות בארגונים ובוועדי עובדים שונים בארץ. בין היתר, היא ניהלה את מערכת הבחירות של המרכז הרפואי שערי צדק, ועד עובדי סלקום-נטוויז'ן ושורה של קיבוצים.
_____13
תורמים למיזוג בית ההנצחה לנופלים בלבנון 

 ב"בית אייל" באשדות יעקב מאוחד הקימה אורנה שמעוני את "ארזי הלבנון" בו מונצחים כל נופלי מלחמות לבנון והנרצחים בפעולות האיבה של מחבלים שחדרו מלבנון. המקום פועל ללא מיזוג אוויר
 
 
 
 
 
____________...

בבית איל בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד הוקם מוזיאון מיוחד הנקרא "ארזי הלבנון" בו מונצחים כל נופלי מלחמות לבנון: 1358 חללי צה"ל משנת 1941 ועד האחרונים שנפלו בגזרת לבנון בינואר 2015. 
לצידם מונצחים 212 נרצחי פעולות האיבה, מיחידים ועד למשפחות שלמות, אשר נרצחו על ידי מחבלים שחדרו מלבנון במשך השנים. ההנצחה מלווה בכל שמות הנופלים והנרצחים, תמונותיהם, סרטונים ואירועים מתקופת מלחמת לבנון הארוכה.

מקימת בית אייל, אורנה שמעוני: "ייעודו של בית איל הוא שילוב בעלי צרכים מיוחדים עם כל גווני הקהילה בתרבות, חינוך, בריאות, ספורט והנצחה. בבית איל 4 בריכות שחייה: קהילתית, טיפולית, בריכת תינוקות ובריכה לימודית; ספא מפנק ומטפל, שייחודו בתפיסה לפיה גם לקשיש ולנכה מגיעה הזכות להתפנקות ושחרור; מכון כושר, אולם התעמלות הכולל חוגים שונים וספינינג, אודיטוריום וקפיטריה.
לבית איל באים לפעילות מכל רחבי הצפון והבית משקף את המשפחה הישראלית השלמה: צעירים עם מבוגרים, בעלי צרכים מיוחדים עם רגילים, נוער בסיכון ונוער רגיל, חיילי צה"ל ואלה שלא חזרו".

בית איל היא עמותה ללא כוונות רווח והבית כולו נבנה מתרומות, במשך 17 שנים. 

גם כל פעילות הבית ממומנת באמצעות תשלומי המשתמשים, המכסים "את כל ההוצאות ללא אף ספונסר או משרד ממשלתי שמשתתף במימון", אומרת שמעוני ומוסיפה: "המשתמשים הרגילים מממנים גם 50 אחוזים מעלות בעלי הצרכים המיוחדים. אנו רואים בכך את החלק המוסרי ביותר בפעילות של בית איל".

המוזיאון נפתח לפני שלוש שנים וכל הפעילות המבורכת נעשית בעמק הירדן ללא מיזוג! כעת מבקשת שמעוני לסייע למקום ולמשתמשים הרבים בו ולתרום לקירור המקום, בעלות של 100,000 ש"ח. 
הירתמו ובואו לתרום ל'בית איל'!
 
 
 
 
_____13
בואו ליהנות בצוותא!
הצגת ילדים מקסימה וקבלת שבת עם ספרו של עמוס עוז
כל מה שחדש בצוותא
____________...
 
 קבלת שבת המוקדשת לספרו החדש של עמוס עוז "שלום לקנאים"
שישי 14/7 בשעה 10:30
משתתפים: עמוס עוז, פרופ' נילי כהן, פרופ' שלמה אבינרי, פרופ' אביעד קליינברג, פרופ' דן לאור, ד"ר שירה חדד, מירון איזקסון.
שירה: רז שמואלי 
מנחה: ליאת רגב / מנהל מוסיקלי: רמי הראל
 
גונבי הנשיקות
הפקה חדשה מבית צוותא לגילאי 4 ומעלה 
שבת 22/7 בשעה 11:30
לגילאי 4 ומעלה בהשתתפות: מיי פיינגולד, אורי בנאי ומקהלת הילדים "מורן" במופע מוסיקלי חדש, המעלה שאלות שכולנו שואלים על העולם המוזר והמופלא.
שירים: נאוה סמל, מוזיקה: משה זורמן, בימוי: עודד קוטלר
----------------------------------------------------------
קוד 2016 לכרטיסים מוזלים בקופות צוותא טל. 03-6950156 
 
 
 
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה