דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית 3.08.2017

מנכ"לית חדשה לתנועה. "השומרים חזק" ב-22 שפות ומצדיעים לרמטכ"ל ברפסודיה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

ניוזלטר 3.8.2017
מנכ"לית חדשה לתנועה הקיבוצית
מנכ"לית חדשה לתנועה הקיבוצית
HEADER
03.08.2017
 
 
____________...
הבוקר (חמישי) קיבלה מועצת התנועה הקיבוצית את המלצת ועדת הגיוס הרחבה של התנועה בראשות שיבולת אדלמן, ואישרה את מינויה של הדס דניאלי-ילין (יגור) למנכ"לית התנועה הקיבוצית הבאה. ילין תחל בתקופה הקרובה חפיפה עם המנכ"לית הנוכחית מיכל וינברג (מסילות).
 
הדס, ברכות על אישור מינוייך. נתחיל מהסוף - למה את בכלל צריכה את זה?
"אם לומר את האמת, לפני כמה שנים חשבתי שהתנועה היא גוף מיותר שאינו רלוונטי יותר לחיינו. אבל בשנים האחרונות מתקיים תהליך חד וברור של הפיכת התנועה לרלוונטית לחברי הקיבוצים ולקיבוצים עצמם. אני חשה שאנחנו, כחברים וכקיבוצים, צריכים מאד את התנועה ואני משוכנעת שמנהלים רבים בקיבוצים מרגישים זאת גם הם.  מתוך הראייה הזאת, אני רואה גם את  האתגרים שעומדים לפנינו ואני חושבת שאנחנו צריכים להתגייס על מנת להמשיך ולהעצים את העשייה של התנועה למען הקיבוצים והחברים. יתר על כן, אנחנו - "דור הביניים" צריכים להיות שותפים לעשייה גם כדי לקיים המשכיות בהנהגה וגם על מנת לבצע את המשימה להעביר הלאה, לדור הבא, את יכולות הניהול. לתפיסתי - גם הנשים בתנועה צריכות להצטרף ככל האפשר להנהגות התנועה והקיבוצים בצורה יותר משמעותית כי הקול שלנו חשוב ואינו בא מספיק לידי ביטוי.  ומכיוון שאצלי אין "צריך לעשות", אלא "עושים"- התגייסתי למשימה החשובה הזו". 

לפני מספר חודשים הצטרפת כנציגת הציבור במזכירות התנועה, יש לך תובנות מהתקופה הזאת?
"אני יושבת במזכירות תקופה קצרה יחסית, וגם שם כמו בכל מקום אליו אני נכנסת - אני משתדלת ללמוד לפני שאני מתחילה להגיד את דעתי. בחודשים הספורים שהייתי במזכירות ישבתי ולמדתי את התחומים השונים שהתנועה עוסקת בהם ומתוך כך הבנתי שיש הרבה דברים בקיבוצים שאנחנו לא מודעים אליהם – לטוב ולרע: דברים שכנראה כבר לא מתאימים לנו בתקופה הזו ודברים מצוינים שאנחנו צריכים להמשיך לחזק. כמובן, יש הרבה עשייה של הפעילים בתנועה למען הקיבוצים והחברים, שאנו לא תמיד מודעים לה. בנוסף, ולא פחות חשוב – אנחנו חייבים להמשיך את התפיסה של ניר מאיר לחזרה לעשייה חברתית למען כלל  אזרחי המדינה. זה צעד מאד משמעותי ונכון, שהודגש ואושר בהחלטות ועידת התנועה ובהקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה- שני מהלכים חשובים שאני מאד מסכימה ומתחברת אליהם". 
 
 
 
 
 
 
_____13
חנאן (18) מדיר אל-אסד: "אחת הקבוצות כתבה על המפרש "אם תרצו, אין זו אגדה".  העבודה של קבוצה יהודית וערבית ביחד היא לא אגדה ולא חלום". 
____________...
רפסודיית התנועה הקיבוצית - אין לנו ארץ אחרת

רפסודיית התנועה הקיבוצית נערכת השנה תחת הנושא המרכזי - "אין לי ארץ אחרת". מלבד בניית הרפסודה ישבו הנערות והנערים במעגלי שיח שעסקו בנושא זה בהשתתפות שלל דוברים מהציבוריות הישראלית.
כמעט מאה רפסודות שטו על מי הכנרת בשלושה מחזורים שונים. מספר רפסודות ביקשו לשדר מסר משלהן לנושא המרכזי. אחת מהרפסודות כללה את נערי קיבוץ גזר שבנו רפסודה ושטו ביחד עם בני ובנות גילם מהכפר הערבי דיר אל-אסאד.
חנאן דאבח, בת 18 מהכפר הסמוך לכרמיאל, השתתפה בשנה שעברה ברפסודיה היהודית-ערבית, מספרת על החוויה השנה בה הם היו הקבוצה היחידה מהמגזר הערבי שהשתתפו ברפסודיה: "בשנה שעברה זו הייתה חוויה ראשונה וגדולה ואחריה שמתי לי למטרה להשתתף כל שנה בפרויקטים כמו זה. כשהתחלנו לצייר את המפרש שלנו, ראיתי מפרש אחר שכתבו עליו את משפטו של הרצל: "אם תרצו אין זו אגדה", ואני מסכימה עם זה וזה בדיוק מה שיישמנו בשטח - אנחנו בעבודה קבוצתית, יהודים וערבים, עשינו משהו שהוא לא אגדה ולא חלום: כולנו עבדנו יחד וכל אחד לקח חלק בדרך שלו. זה צעד ראשון לדו קיום, לחיים משותפים ולהבנה של אחד את השני. חברות שלי אמרו לי שזאת פעם ראשונה שהן פוגשות יהודים וזו הפעם הן הראשונה שהן נמצאות בפעילות אחת עם יהודים. חשוב לי לציין, שהכפר שלנו, ובמיוחד מרכז הנוער שבו, דוחפים כל הזמן לפעילויות של דו קיום. זאת המדינה של כולנו ועל כולנו לדעת איך לחיות יחד. אם כל אחד ואחת יאמינו בדו קיום ושלום- נגיע לזה". 
מפרש אחד תפס במיוחד את עיני המשתתפים, בעיקר בתקופה זו, והוא המפרש, אותו ציירו נערות ונערי קיבוץ עין-חרוד איחוד. על המפרש נראות שתי נשים וביניהן כתוב במשחק מילים על המשפט מהשיר המפורסם – "ארץ שנאהב כי לנו אם ואם".
 
אילת אמיר בת 15 מעין חרוד איחוד מספרת על הרעיון: "ניסינו יחד לחשוב על נושא שבוער כרגע בבמה הדמוקרטית כפי שעשינו בשנים בקודמות כמו מחאת הדייגים ושחרור גלעד שליט. עלו לנו רעיונות ומשפטים רבים לכתיבה על המפרש, רצינו משהו עמוק ומשמעותי. נושא שדובר בינינו היה החוק שאוסר על זוגות חד-מיניים לאמץ ילדים ועל המחאה שנוצרה מצד קהילת הלהטבי"ם ותומכי הקהילה הגאה. לכן, רצינו שהמפרש שלנו יציג מחאה זו. השיר "ארץ שנאהב", המדבר על כך שהארץ הזו היא שלנו בטוב וברע וגם כשקשה - התאים לנו מאד. בשינוי קטן יצרו לנו המילים את המסר שרצינו להעביר, שכולם שווים במדינה הזאת, שכולם אזרחים סוג א', שזו צרה שיש אנשים שחשים בלתי מקובלים ומקופחים במדינה שקמה בכדי ליצור מקום בטוח לעם שלנו, מדינה שאנחנו כל כך אוהבים".
 
קבוצה מיוחדת נוספת הייתה זו המשותפת לנערי המועצה האזורית רמת-נגב ולכבדי ראייה מעמותת "אתגרים" בבאר שבע שכללה בעיקר אנשים מבוגרים. הקבוצות שהגיעו יחד מהדרום עבדו יחד לבניית הרפסודה ועברו כמובן את הפעילויות החינוכיות.
דורית חג'ג' החברה בעמותת אתגרים מספרת: "אנחנו יכולים לעשות הכל, עם קצת הנחיה וקצת הסבר אין כמעט פעולה שהיא מחוץ ליכולותינו. כאן ברפסודיה עם ילדי רמת הנגב אנחנו מקבלים שני דברים: הכנסת אורחים ושוויון מוחלט במשימות, אנחנו עושים ביחד הכל ולנו אין בעיה לחתוך סלט לארוחת ערב גם בלי תאורה".
 
 
 
 
 
 
_____13
פרויקט עשרת הצעירים המבטיחים
מהתנועות הקיבוציות 2017

במסגרת הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית ובשיתוף תנועת הקיבוץ הדתי ייבחרו גם השנה עשרת הצעירים המבטיחים מהתנועות הקיבוציות. עד כה הוגשו לוועדה הבוחרת, בראשות מנכ"לית מועצת החלב, מיכל קראוס מעל מאה המלצות. יחד עם זאת יש עוד צעירות וצעירים רבים ששמם לא הוגש לועדה הבוחרת - זה הזמן לפרגן לצעירים!
____________...
בתמונה: חלק מהצעירים שנבחרו בשנה שעברה. בואו להיות המשפיעים של 2017

אז מי יכולים להיות הצעירים המבטיחים?


1. צעירים שנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגוניים לאומיים ובינלאומיים, בטחון, כלכלה, חינוך, תרבות, הייטק, תעשייה, עולם פיננסי, רפואה, עמותות ועוד).

2. צעירים שנמצאים בהנהגה המקומית- בקיבוצים, בארגונים האזוריים, מועצות אזוריות ועוד.

3. צעירים "רגע לפני פריצה" - צעירים שמעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים כ"הדבר הבא"!
הגשת מועמדות עד ה-13.8!

*הגדרת צעירים:
צעיר/צעירה עד גיל 40. עד וכולל שנת לידה 1977.
חברים, בנים, תושבים ותושבי הרחבה של הקיבוץ.
 
 
 
 
 
 
_____13
תמונת השבוע- רפסודיה 2017-
נערי הקיבוצים מצדיעים לאייזנקוט 
 
____________...
הרפסודיה השנתית של התנועה הקיבוצית מסתיימת ברגעים אלה במשט מרהיב של 41 רפסודות.  המשט היה השלישי והאחרון במפעל הקיץ של התנועה בו השתתפו 3000 נערים ונערות. נערי קיבוץ גן שמואל לא יכלו להתעלם מהקריאות נגד הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט והביעו את תמיכתם בו במפרש עליו כתבו - "מצדיעים לך הרמטכ"ל, כי לא קל לחיות כאן בכלל".
 
 
 
 
 
 
_____13
צפו בכתבה ששודרה בחדשות השבת בערוץ 1
________28
מפעל שנת השירות החל לפני עשרות שנים בתנועה הקיבוצית, ומאז מתרחב לתנועות נוער וגופים נוספים. בשנת השירות בתנועה הקיבוצית מתנדבים חמישים אחוז שאינם קיבוצניקים. כתבי "כאן" - תאגיד השידור החדש, יצאו לבדוק את "התופעה" של הנוער שמבקש לתרום לחברה.
 
 
 
_____13
השומרים חזק! (ב-22 שפות)
הסתיימה הועידה העולמית של השומר הצעיר
 
____________62
 
מליאת ועידת השוה"צ העולמי, קיבוץ משמר העמק, השבוע

ביום חמישי לפנות בוקר ננעלה הוועידה העולמית של השומר הצעיר בקיבוץ משמר העמק. בוועידה השתתפו בני נוער שייצגו 22 מדינות בהן פועלת התנועה ברחבי העולם.
החניכות והחניכים עברו במוסד שומריה ימים מלאים בפעילות רעיונית, ערכית, חינוכית ואידיאולוגית.
 
כהכנה לוועידה בחרה המזכירות העולמית, גוף שהורכב מנציגים מכל היבשות, בשיתוף מזכירים ובוגרים מכל הקנים בנושא מרכזי: הגשמה ואורח חיים שומרי במאה ה-21, ובמהלך השנה קיבלו הקנים תוכנית פעילות לקראת הגעתם לוועידה, חוברות עם חומרים רלוונטיים, מצגות ומאמרים וגיבשו דעתם אודות נושא זה.
 
במהלך הוועידה התקיימו דיונים, סיורים לימודיים, הכרות עם פרויקטים שומריים המתקיימים במוסדות שונים, ביניהם בגבעת חביבה ובתנועת הנוער ותנועת הבוגרים של השומר הצעיר, החטיבה הערבית א'גיאל, קיבוץ פלך, ועוד רבים וטובים, שכולם מבטאים סוג של הגשמה ומעורבות חברתית. לאחר חמישה ימי דיונים ומפגשים, ריכזה המזכירות העולמית מסמך החלטות, שהוצג באירוע נעילת הוועידה אליו הוזמנו אורחים רבים, ביניהם חברי ועד ההנהלה הציבורית בניהולו של רני טריינין.
באירוע בירכו יושב ראש ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני, דרור מורג, אחראי מפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית, דניטו מזכ"ל התנועה העולמית וניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית שאמר לחניכות ולחניכים: "למרות כל השינויים בקיבוצים, הקיבוצים והתנועה הקיבוצית יכולים ורוצים להיות בית חם לכל אחד ואחת מכם. אם תרצו להגיע אלינו - נעשה כל מאמץ לקלוט אתכם". מזכ"ל התנועה סיפר על ביקורו בקני התנועה בצ'ילה וברזיל ועל התרשמותו מהפעילות החינוכית האדירה שראה שם.
 
באירוע חגיגי זה נערכה הכרות עם המזכ"ל הנכנס אורן צוקרקורן שיחליף את דניטו בחודשים הקרובים.
הוועידה ננעלה עם מסמך הסכמות בנושא הגשמה ואורח חיים שומריים ובמסיבה עם הופעות מהחניכים וריקודים.
 
_____13
מכפילות כח
על הקמת קואליציית נשים חוצת ארגונים
 
____________62
 
הילית בן צבי, מנהלת היחידה לשוויון מגדרי, ועו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית בתנועה, ייצגו את התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי בקואליציית נשים אשר קמה לאחרונה, בניצוחה של עמותת כ"ן. בין הגופים והארגונים השותפים: המרכז לשלטון מקומי, ויצ"ו, נעמ"ת, שדולת הנשים, מרכז אדוה, מרכז רקמן, המשרד לשוויון מגדרי וארגונים נוספים.
קואליציה משותפת זו שמה לה למטרה ראשונה לייצר שינוי בנוכחות הנשית בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות ועובדת בימים אלה על הגדרת מטרות ומיפוי קהל היעד.
"הביחד של כל הארגונים", אומרת הילית, "הוא דבר חשוב ואף הכרחי בכדי לייצר מציאות אחרת, מאוזנת יותר", "האפשרות של כל אחד מהשותפים לתרום לנושא, תוך חיבור לשטח, הוא יתרון עצום לשותפות כזו". הוסיפה מרב ניב.
 
_____13
"משכנתא לבית - אל תצא פראייר..."
____________62
                    בתמונה: כנס בנים בכפר עזה עם נציגי קרן קמ"ע ונציגי הבנקים

במסגרת תהליך הצמיחה הדמוגרפית בקיבוץ כפר עזה, התקיים השבוע מפגש בהשתתפות נציגי ארבעת הבנקים הגדולים, קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית ו- 45 המשפחות הבונות את ביתם בקיבוץ במסגרת קבלתם לחברות.
במפגש הציגו נציגי הבנקים את המסלולים השונים להלוואות לבניה ולדמי הקבלה לחברות, ואתי פלקסר מקרן קמ"ע הציגה את יתרונות ערבות קמ"ע במימון הלוואות הבנייה לחברים.
לדברי אורי אפשטיין, מזכיר הקיבוץ, מטרת המפגש הייתה להתחיל את מסע הלמידה בדרך למימון הבניה, ולאפשר לחברים להבין, להשוות בין החלופות ולהפרות אחד את השני בידע שצברו.

אתי פלקסר ביקשה לעורר את המודעות בדבר הערוצים המוצעים לחברים דרך הקרן או במילים אחרות- למה כדאי לקחת הלוואה בערבות קמ"ע?
פלקסר הציגה: "חיסכון לחבר- הוזלה של הריביות  וחיסכון של עשרות אלפי שקלים לחבר.  
הגדלת היקף הלוואה - באמצעות ערבות קמ"ע ניתן להגדיל את היקף ההלוואה.
הגדלת משך ההלוואה - ערבות קמ"ע מאפשרת לבנק למתוח את משך ההלוואה, לפעמים עד 30 שנה.
בטחון לחבר - קמ"ע שומרת על החבר ויכולה להיכנס בנעליו במקרה של אי יכולת תשלום החזר ההלוואה, לתקופה מוגבלת עד חצי שנה.
ולבסוף, ציינה פלקסר עד כמה התהליך פשוט, עם מינימום ניירת לחתימה של החבר והבנק, מלווה ביחס אישי וקשר הדוק לו זוכים החברים המשתמשים בשירותים של קרן קמ"ע".  

אז מה חשוב לדעת על קרן קמ"ע?
כמה זה עולה לי?
0.3% מההלוואה + 250 ₪ לפתיחת תיק - תשלום חד פעמי.
 
לידיעה כללית
נכון ל 31.12.16 –  320 משפחות לקחו הלוואות עם ערבות קמ"ע בהיקף של כ- 180 מ' ₪ .
 
ועד שניפגש – שני טיפים פשוטים:
לחברים – להשוות בין הצעות של שני בנקים לפחות.
לקיבוץ – לפתוח ערוצי התקשרות עם יותר מבנק אחד ע"מ לאפשר לחברים להשוות בין ההצעות מהבנקים. 

לפרטים נוספים כתבו לאתי פלקסר: etif@tkz.co.il
 
 
 
 
_____13
________28
והפעם... "דרך השלף"- טבע וכל מה שמסביב בקיבוץ שניר
 
* סדנאות גיבוש - O.D.T וימי כיף לחברות
* הפקות שטח מיוחדות, טיולים וסיורים מיוחדים לקבוצות מאורגנות ומשפחות
* הרצאות על גבולות הצפון, הטבע מסביבנו ומקורות הירדן
*חוויות גיבוש מיוחדות מחוץ לקופסת החיים - הטבע שלכם בדרך שלנו

לחוברת הפעילויות המלאה לחץ כאן

לפרטים נוספים: ליאור: 054-7744504 | ירון: 054-4343645 
--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה