דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית 27.07.2017

ההורים בקיבוצים יקבלו סבסוד לבתי הילדים. טרור חקלאי בדרום ומרכז ההדרכה באינטרנט הראשון בישראל. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

ניוזלטר 27.07.2017
לוגו תנועה
 
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
HEADER
27.7.2017
 
 
_____13

המתבן של רביבים הוצת - מצב חירום בדרום הפרוע

____________...
הלילה הוצת בקיבוץ רביבים מתבן חציר ו-150 טון חציר עלו באש. מלבד לאובדן הכספי הקשה, זוהי בעיה רצינית למלא בתקופה זו של השנה את המלאי מחדש, מה שמציב את הקיבוץ בבעיה עוד יותר קשה, כפי שאפשר לראות בסרטון ובדבריו של מזכיר הקיבוץ צחי רם.
כזכור, לפני שבועיים ירה תושב בית יצחק בן 83 בגנבים שניסו לפרוץ למשק שלו. בתנועה הקיבוצית מסרו: "קו ישיר מחבר בין שני האירועים הללו ורבים נוספים שלא תמיד שומעים עליהם בתקשורת: המרחב הכפרי בישראל מופקר לעבריינים והמדינה לא עושה דבר. בימים אלו, כשרבים מדברים על ריבונות ישראלית, דווקא המדינה היא זו שמתנערת מאחריותה כלפי אזרחיה ומשאירה אותם לבדם חסרי אונים בחזית המאבק בפשיעה החקלאית. ריבונות? יותר נכון הפקרות- בבתים ובשדות שבנגב, בגליל, בקו התפר ובמרכז הארץ".
 
 
 
 
 
 
_____13

מסתמן - פיצוי לחקלאים על תיקון חוק המים

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן דיווח גם במזכירות התאחדות חקלאי ישראל את שדיווח מוקדם יותר השבוע במזכירות התנועה הקיבוצית: "מתקיים מו"מ מתקדם עם האוצר על פיצוי של כ-530 מיליון ש"ח לחמש שנים"
____________...
חלק מחברי המזכירות בהתאחדות חקלאי ישראל: "מו"מ מתקדם עם האוצר על פיצוי של כ-530 מיליון"

מזכירות התאחדות חקלאי ישראל, אשר כונסה ביום ד' השבוע, קידמה בברכה את פניו של כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אשר צורף למזכירות כנציג מרכז המועצות האזוריות. כל הדוברים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הפועלים במרחב הכפרי.

בישיבה דיווח מזכ"ל ההתאחדות, אבשלום (אבו) וילן, על ההסכמות המתגבשות עם האוצר לעניין פיצוי נזקי תיקון 27 לחוק המים. כזכור, בתחילת השבוע עדכן וילן את מזכירות התנועה הקיבוצית כי המו"מ שהחל בעצלתיים עבר בסוף השבוע שעבר להתקדמות משמעותית וכי סכום הפיצוי יעמוד על 530 מיליון שקלים לחמש שנים, זאת בניגוד להצעה המקורית של האוצר שדיברה על סכום של כ-50 מיליון שקלים לשנתיים. וילן הדגיש כי בשיחות שהיו לו וליו"ר ההתאחדות, מאיר צור, עם שר האוצר, משה כחלון, הובהר כי ההתאחדות רואה חשיבות עליונה בפתרון חד משמעי לעתיד החקלאות והחקלאים באזורים שנפגעו קשה מהתיקון לחוק ובראשם הגליל העליון ועמק המעיינות.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר כי קיימות עדיין מחלוקות לגבי פיצוי למו"פ באזורים אלו, וכן עוד מספר נושאים, אך הוא מקווה שגם אלו יגיעו לידי פתרון. וילן הדגיש בישיבת התאחדות חקלאי ישראל ובמזכירות התנועה כי עוד לפני חתימה עם האוצר יש להגיע להסכמות על דעת האזורים שנפגעו מהתיקון.

בישיבת ההתאחדות חידדה רחל בורושק, כלכלנית בכירה בהתאחדות חקלאי ישראל, את הפרמטרים בהסכם הנוגעים לפתרון הבעיה בגליל העליון, בעמק במעיינות ובכל הקשור לבעלי בארות פרטיות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את סלע, איתו יש לו הכרות רבת שנים והוסיף: "משבר תיקון 27 הוא גם הזדמנות. ממשלת ישראל חייבת להתגייס למאמץ לעצב מחדש את פני החקלאות בגליל העליון ובעמק המעיינות. אני שמח להיווכח כי באוצר הפנימו לבסוף את אחריותם הכוללת לקיומה ולרווחתה של החקלאות בישראל. חקלאי ישראל אינם אוייב העם: הם מרכיב חיוני בעיצובה ובחוסנה של מדינת ישראל".
 
 
 
 
 
 
_____13
חוק הצהרונים אושר סופית - הורים לילדים בכיתות א'-ב' יוכלו לקבל החזר על תשלום לבית הילדים
הישג למרכז המועצות האזוריות ולאגף החינוך בתנועה הקיבוצית: החל משנת הלימודים הקרובה יוכלו הורים לילדים בכיתות א'-ב' בקיבוצים לקבל החזר על תשלום לבתי הילדים, כחלק מהתוכנית הארצית של שר האוצר משה כחלון הידועה בכינויה "רפורמת הצהרונים". בנוסף, יוטל פיקוח על מחירי הצהרונים בגנים מגיל 3 עד 6 בכל הארץ ובכלל זה בקיבוצים.
____________...
גבי אסם. חברי הקיבוצים יהנו מרפורמת הצהרונים

רפורמת הצהרונים אושרה ותכלול את בתי הילדים בקיבוצים!


מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) את "חוק הצהרונים". תודות לעבודה מאומצת של אגף החינוך בתנועה הקיבוצית ומרכז המועצות האזוריות, גם בתי הילדים בקיבוצים יכללו במסגרת החוק. על פי הרפורמה, יחול פיקוח על מחירים ותינתן השתתפות מאת המדינה בעלויות צהרונים לילדים בכיתות א'-ב'. החוק מדבר ברובו על צהרונים בבתי הספר ועל כן, ההישג הגדול הוא בהכרת המדינה בבתי הילדים הקיבוציים כחלק ממסגרות הצהרונים המוכרות.

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית גבי אסם, סיכמה ואמרה: "אנחנו מודים לממשלת ישראל ולכנסת על חוק חשוב למען כל ילדי ישראל. ההישג החשוב ביותר מבחינתנו הוא שהקיבוצים, כמו כל יתר הישובים במרחב הכפרי ובוודאי הערים, יוכלו ליהנות מרפורמת הצהרונים הברוכה של שר האוצר כחלון. משמעות הדבר להורים הינה יכולת לקבל את השתתפות המדינה בתשלום לבתי הילדים, זאת כמובן לצד פיקוח ועמידה בתנאים, שיכנסו כנראה לתוקפם החל מספטמבר הקרוב, במסגרתם מערכות החינוך המצטרפות לתכנית יחויבו לעמוד בסטנדרטיזציה האחידה של תנאי הסף בתחומים דוגמת תוכנית חינוכית, מבנים פיזיים, וסכום מקסימלי לגבייה מההורים".
 
 
 
 
 
 
_____13
לראשונה בישראל - מרכז הדרכה חינוכי ברשת 
מחלקת "שבילים" בתנועה הקיבוצית הקימה לאחרונה מרכז הדרכה חדש ומעודכן עם כל חומרי החינוך למדריכים. בואו להתמקצע, ללמוד ולהתחדש בלי לבזבז זמן יקר. והכל במקום אחד! 
 
____________...
חשוב לכם להתמקצע? להתחדש? ללמוד? – גם לנו! אנחנו מתקדמים למאה ה-21! וגאים להציג את מרכז ההדרכה "שבילים"! הזמן שלכם יקר! אנו רוצים לעזור ולהתייעל עבורכם! הכל אצלנו במקום אחד. 
אז מה יש במרכז ההדרכה?
שלושה סוגים של חומרי תוכן:

1. דפי עמדה למנהלים במגוון נושאים, המכילים גם הצעות לליווי הצוות החינוכי- 
  • דפי העמדה מיועדים לחברים פעילים ב"שבילים". לחצו כאן לכניסה עם הרשאה.
  • אם עדיין אינכם חברים פעילים ב"שבילים" לחצו כאן והצטרפו אלינו!
2. מערכי פעילות ועזרים נדרשים, לפי חלוקה גילאית: חברת הילדים (א'-ו') וחברת הנעורים (ז'-יב').
3. מאמרים וכתבות במגוון נושאים הקשורים בחינוך החברתי-קהילתי.

וכמובן תכנים חשובים אודות:
המפעלים החינוכיים
הכשרות ופיתוח מקצועי
תכנית 'כזה ראה וחדש' – יהדות כתרבות

ומה עוד?
'דרושים בחינוך', מאגר תשובות לשאלות נפוצות ועוד ועוד. רק תבואו!
 
 
 
 
 
 
_____13

תמונת השבוע - רפסודיה קיץ 2017

________28
אלפי בני ובנות נוער משלל קיבוצי הארץ, בצפון, במרכז ובדרום משתתפים באירוע השיא של הקיץ- הרפסודיה- והשנה בסימן
"אין לי ארץ אחרת". 
בסרטון- משט הרפסודיה של המחזור השני בשיאו!
 
 
 
_____13
"הקהילה בקיבוץ המתחדש מתנהלת אחרת ועל ממלאי התפקידים בקיבוץ ובמועצה להכיר בזאת"
מנהלת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, ד"ר רינת גלילי מספרת על הדרך בה עובדת התנועה עם כל אנשי המקצוע העוטפים את חברי הקיבוץ, למען שאלו יכירו ויפעלו אחרת מול השינויים בקיבוץ –
באוכלוסייה כמו גם בצרכים.
 
____________62
 
אגף חברה וקהילה במפגש במועצה האזורית עמק יזרעאל

אחד הנושאים המעסיקים ממלאי התפקידים בכל הקיבוצים בארץ הוא ההתמודדות עם המרקם החברתי שמשתנה מעצם הגידול האדיר באוכלוסיית הקיבוצים. אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, בראשות ד"ר רינת גלילי (נירים), נפגש תדיר עם הנהלות הקיבוצים. גלילי מספרת כי במפגשים אלו מזהים פעילי האגף מספר תופעות דומות בין הקיבוצים:
"אוכלוסיות הקיבוצים משתנות ומתגוונות. הזהות הקיבוצית אינה ברורה לרבים מהחברים ובמקרים לא מעטים גם להנהגותיהם. בנוסף, חלק ניכר מהעובדים הסוציאליים במועצות האזוריות אינם מכירים את המהות של הקיבוץ המתחדש, את ההיבטים הרגולטורים שלו בכלל, ואת תקנות הערבות ההדדית בפרט. לא פחות חשוב מאלה, הן העובדים הסוציאליים והן חברי הקיבוצים אינם מכירים מספיק את שירותי התנועה לחברים ולקיבוצים בהקשרים הללו". 

אלו הבעיות, מה אתם רואים כפתרונות לכך?
"אחת מדרכי ההתמודדות היא באמצעות מפגשים עם עובדים סוציאליים העובדים עם קיבוצים ועם חבריהם ותושביהם. במהלך השנה האחרונה יזם האגף מפגשים עם העובדים הסוציאליים במחלקות לשירותים חברתיים במועצות האזוריות. מטרת המפגשים היא קודם כל הכרות עם מהות הקיבוץ המתחדש והסוגיות העכשוויות המעסיקות אותו. שנית, הכרות עם מחלקות האגף והנגשתם לעובדים הסוציאליים ולחברי הקיבוצים הנזקקים להם. בנוסף, חשוב לנו שיתבצע לימוד משותף של הסוגיות הבולטות בקיבוצי האזור וחיפוש דרכי עבודה משותפות להתמודד עם סוגיות אלו וכמובן מיסוד נהלי עבודה משותפים".
מתחילת השנה נפגשו פעילי התנועה מאגף חברה וקהילה עם אגפי החברה והקהילה והמחלקות לשירותים חברתיים במועצות האזוריות - עמק יזרעאל, מנשה, מטה יהודה ואשכול. בחודשים הקרובים יפגשו עם אנשי המקצוע במועצות האזוריות עמק המעיינות ומטה אשר. 
 
_____13
​טקס הוקרה למתנדבי שנת שירות תשע"ז
במעמד ובהשתתפות נשיא המדינה
ראובן (רובי) ריבלין: "אתם התקווה הישראלית"
 
____________62
 
בטקס מרגש, מכובד ומכבד ביותר התקיים היום (יום ה') בפעם הראשונה טקס הוקרה למתנדבי שנת השירות במסגרות ההתנדבות השונות בהשתתפותו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בטקס השתתפו כ-200 ש"ש שייצגו את 3,500 המתנדבים מכלל הארגונים והתנועות המשלחות של שינשינים. ביניהם השתתפו נציגי התנועה הקיבוצית, המסיימים בימים אלו את התנדבותם במסגרות: נווה הדסה, נירים, לחן טל מנשה, עמותת עמיחי וקציני ים אשדוד. הטקס הופק על ידי חביבה סלומון מטעמו של המשרד הבטחוני חברתי במשרד הבטחון ובשיתוף עם מנהל חברה ונוער במשרד החינוך.

נשיא המדינה בירך את המשתתפים ואמר: "מדי תקופה, יש הטוענים שהנוער של היום הוא לא הנוער של פעם, ולעומתם, יש הטוענים שהנוער של היום טוב מזה שהיה. כנראה ששתי הטענות אינן צודקות אך אני בטוח שהיושבים פה בחדר הם הנוער שבזכותו מדינת ישראל תוכל להמשיך לעוד הרבה שנים! בחדר הזה משביעים את הממשלות הנכנסות ואני בטוח שיש מי שיושב בחדר זה היום שעוד יזכה בעוד כעשרים שנים להיות מושבע בטקס שכזה - אתם חוד החנית, המנהיגות של המחר של מדינת ישראל"!  

בטקס דיברו גם נציגי מסיימי שנות השירות שסיפרו על הזכות והשליחות להן זכו בשנה זו ועל תחושת הסיפוק הגדולה על שהצליחו לסיים שנה זו עם הצלחות רבות ותחושת גאווה גדולה
 
_____13
מנהלות - מוזמנות להתקדם ולהשפיע!
מחזור נוסף של קורס ניהול מתקדם לנשים בכירות ייפתח בקרוב
____________62
 
רוצה להרחיב את הידע והכלים ולהשתלב בניהול בכיר במגזר הציבורי והפרטי בישראל? באוקטובר הקרוב ייפתח מחזור נוסף של קורס ניהול מתקדם לנשים בתפקידים בכירים. 
ההרשמה בעיצומה! מספר המקומות מוגבל
 
_____13

פרויקט TEN- פרויקט ההתנדבות הבא שלך
דרושים צעירים וצעירות להתנדבות, ריכוז וניהול פרויקטים
במרכזים ברחבי העולם

____________62
 
מה מחפשים?
* מתנדבים לתכניות של 3 חודשים
* רכזי פרויקטים
* מנהלי מרכזים

אם אתם מחפשים עשייה ייחודית, פיתוח פרויקטים, קהילה ואנשים, הובלת תכניות חינוכיות וקהילתיות לצד עבודה מול ארגונים בינ”ל ושותפים מקצועיים במטרה לסייע לקהילות מוחלשות ברחבי העולם ולהעמיק את הקשר בין ישראלים ליהודי התפוצות- מקומכם בפרויקט TEN!


למידע נוסף והרשמה הכנסו לאתר: tenprogram.org או לנציגת התנועה הקיבוצית רותם שניצקי במייל rotem@tkz.co.il
 
 
_____13

תמונת השבוע - מדור חדש: 'עסק קיבוצי'​
בפינה זו נפרסם מדי שבוע עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית

________28
והפעם... סטודיו פאולה לעיצוב שמלות כלה וערב בקיבוץ מענית

הגשמתי חלום!
נולדתי בלפלנד שבפינלנד.
מאז שנולדתי אני זוכרת את עצמי תופרת בגדים.
כילדה קטנה חלמתי לעבוד בחנות בגדים קטנה עבור בובות.
את ההכשרה המקצועית שלי קיבלתי מבית ספר לאופנה עליון בפינלנד.
אחרי הלימודים תמיד התעסקתי עם הבגדים במכירה, תפירה ועיצוב.
כשהייתי צעירה נסעתי לטייל בישראל עם אחותי. במהלך הנסיעה פגשתי את בעלי. נישאנו, עברתי להתגורר בישראל.
יש לנו שלושה בנים ואנחנו חיים בקיבוץ. הסטודיו שלי קרוב לביתי.
התאהבתי בשמלות כלה לראשונה כשראיתי בתל אביב-יפו כלות יפיפיות שמצטלמות לנוף הטורקיז של הים התיכון.
רציתי ליצור יצירות משלי.
אני מייצרת שמלות כלה למעלה מ10 שנים ועדיין אוהבת את זה.
אם יש לך שאלות על שמלת הכלה שלך, אל תהססי לפנות אלי. אשמח ליצור את שמלת החלומות שלך יחד איתך.

--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

הוספת תגובה חדשה