דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית 20.07.2017

הישג לאגף החינוך בתנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות.
הורים לילדים בכיתות א'-ג' יוכלו לקבל החזר של מאות שקלים בחודש על התשלום לבית הילדים
לוגו תנועה
 
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
HEADER
20.7.2017
 
 
_____13

הישג לאגף החינוך בתנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות
הורים לילדים בכיתות א'-ג' יוכלו לקבל החזר של מאות שקלים בחודש על התשלום לבית הילדים

____________...
גבי אסם (משמאל) ורינת חכים. שיתוף פעולה שהביא להחזר כספי להורים

החל משנת הלימודים הבאה יוכלו ההורים לילדים בכיתות א'-ג' בקיבוצים לקבל החזר כספי של מאות שקלים על תשלום לבתי הילדים, כחלק מהתוכנית הארצית של שר האוצר משה כחלון הידועה בכינויה "רפורמת הצהרונים". 
המהלך הושג תודות למעורבותן של מנהלת תחום חברה וקהילה במרכז המועצות האזוריות, רינת חכים וראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית ד"ר גבי אסם. השתיים היו שותפות לגיבוש התוכנית הסופית להסדרת ההחזרים הנקראת "תוכנית ניצנים".
כזכור, בחודש אפריל הכריז שר האוצר, משה כחלון, על "רפורמת הצהרונים". המהלך שגובש ביחד עם המרכז לשלטון המקומי צפוי להביא להוזלת מחירי הצהרונים בכל הארץ החל מספטמבר הקרוב.
אסם מסבירה: "ההישג החשוב ביותר מבחינתנו הוא שהקיבוצים, כמו כל יתר הישובים במרחב הכפרי ובוודאי הערים, יוכלו ליהנות מרפורמת הצהרונים הברוכה של שר האוצר כחלון. משמעות הדבר להורים הנה יכולת לקבל את השתתפות המדינה בתשלום, היכול להגיע עד מאות שקלים בחודש".
מערכות החינוך המצטרפות לתכנית יחויבו לעמוד בסטנדרטיזציה האחידה של תנאי הסף בתחומים כמו תוכנית חינוכית, מבנים פיזיים, וסכום מקסימלי לגבייה מההורים.
אסם מדגישה: "ההישג המשמעותי הוא בהבנת צרכי המרחב הכפרי והשוני של המועצות האזוריות מהמרחב העירוני. הישובים במועצות האזוריות, הקיבוצים, המושבים והישובים הקהילתיים, יוכרו כ"מפעילי צהרון" – בשפת החוק. ובשפתנו – המרכזונים, המרחבים, התלתונים יוכלו לבחור אם להיכנס לתכנית ולפי הסיכום "הצהרון" ימשיך להיות בית הילדים המוכר והטוב". 
_____13

מכשירים את ממלאי התפקידים
בית הספר למקצועות הקיבוץ של התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין סיים עוד שנה מוצלחת

____________...
קורס מנהלי חינוך בסיור בשטח

שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, מסכמת את השנה החמישית בה מקיימת התנועה את הקורסים: "92 חברי וחברות קיבוץ, הממלאים תפקידים בקיבוצם או מתעתדים לשאת בתפקיד, השתתפו בשנה החולפת בקורסים המיועדים לממלאי תפקידים מרכזיים בקיבוץ: ניהול קהילה, ניהול עסקים וחקלאות, ניהול מערכות החינוך הקיבוצי וריכוז תחום הביטחון הסוציאלי. 
בקיבוצים רואים היום חשיבות גדולה למקצועיות הנושאים בתפקידים הן ברמת הידע והן ברמת הכלים. בהתאם לראיה זו, מטרתנו היא למקצע אותם ככל שניתן כדי להביא את בוגרינו לרמה הגבוהה ביותר ביכולת ההובלה והביצועים שלהם".  

איך בנויים הקורסים ומה התכנים בהם?
"הקורסים נמשכים בין שמונה לחמישה עשר מפגשים במשך יום לימודים שלם. המשתתפים עוסקים בנושאים המרכזיים העומדים על שולחנו של ממלא התפקיד, מנתחים יחד אתגרים צפויים בעבודתם, רוכשים כלים ומרחיבים את הידע שלהם בתחומים בהם הם עוסקים. דגש חשוב מבחינתנו, הינו הדיון בזהות הקיבוץ במאה ה-21, הן מהפן הערכי והן מהפן המעשי, ואנו מקדישים לו תשומת לב רבה".
צימרינג מדגישה: "כל הקורסים נבנים בשיתוף עם המחלקות הרלוונטיות בתנועה, לכל קורס יש רפרנט מקצועי מטעם התנועה ולא פחות חשוב מכך - חלק גדול מההרצאות ניתנות על ידי פעילי התנועה, אשר כמות הידע והניסיון המרוכזים בידיהם הנם עצומים. בנוסף, הם גם מחוברים היטב לשטח לכן הרצאותיהם מאוד מעשיות וזה אחד הדברים שבוגרי הקורסים שלנו מציינים כיתרון גדול.
אבל הם כמובן לא המרצים היחידים - אנחנו מביאים מרצים ברמה הגבוהה ביותר לתת הרצאות וסדנאות בנושאים הקשורים לתחום התוכן של הקורס, מהאקדמיה ומגופים הקשורים לתנועה". 

רוב הקיבוצים ממוקמים בפריפריה, למה הקורסים מתקיימים דווקא ברופין?
"זאת שאלה שאני נשאלת פעמים רבות. מסתבר שהשאלה הזו הופכת לסימן קריאה אצל המשתתפים ברגע שהם מתחילים את הקורס: בסיכום הקורס הם תמיד מציינים, מעבר לאיכות התכנים, את המיקום המרכזי, החנייה הנוחה, התנאים המפנקים והמרצים מהשורה הראשונה שנגישים להגיע ולהעשיר את המשתתפים. יתרון מאוד גדול הוא המפגש של חברי קיבוצים עם עמיתים מקיבוצים בכל רחבי הארץ".
 
 
_____13
יגאל צחור יצא לחקור את שכניו בפזורה הבדואית וחזר עם ספר חדש
"יש מי שאומר שהבדואים זאת בעיה של הבדואים ושיסתדרו לבד, אני רואה את זה כבעיה שלנו"
____________...
 
עשרות שנים חי יגאל צחור ברביבים, מאות מטרים מהאוכלוסייה הבדואית. לאחרונה ואחרי ספרים רבים שכתב, הוא החליט לחקור את השכנים הכי קרובים שלו ושל קיבוצו. בראיון לאתר החדש של התנועה הקיבוצית הוא מביע ביקורת רבה על האנשים, אותם מציבות הממשלות בראש מנהלת הבדואים – "אנשי ביטחון שלא מבינים שהבעיה אזרחית", ומבטיח – "גם היום אפשר לפתור את הבעיה, בתנאי שברשות מנהלת הבדואים יהיו אנשים שמכירים את הבדואים, את המסורת שלהם ושיגיעו אל הבדואים בגישה חיובית ולא שלילית". 

צחור מוסיף: "החברה הישראלית על כל מרכביה ושבטיה מידרה את החברה הבדואית והחליטה שהם יחיו לעצמם ואם צריך לפתור משהו איתם - אז רק בכוח. מנגד,  לחברה הבדואית עצמה אין אמון בממשל הישראלי. יש את הצד של הישראלים היהודים שמיוצגים בשטח על ידי הממשלה וזרועותיה, בעוד הבדואים מנוהלים על-ידי מנהלת שמעוניינת לשים את הבדואים בתוך שטח מוגדר שלא יזוזו ממנו בלי להתחשב בריבוי הטבעי. ומנגד הצד הבדואי שמנהיגיו לא מסכימים להתפשר. אני מגיע למסקנה ששני הצדדים לא ממהרים לפתור את הסוגיה הבדואית. למרות זאת במחקר שלי המוצג בספר אני מעלה רעיונות להשגת פתרון מוסכם".
 
ובכל זאת, למה הממסד וראשי הבדואים לא מצליחים להגיע לפתרון?
"הבעיה העיקרית של הצד הישראלי היא שכל מי שמטפל בעניין הם אנשי משטרה ובטחון, כלומר מנקודת מבט הרואה בסוגיית הבדואים בעיה ביטחונית ולא אזרחית. בשנים האחרונות אלו מינויים של ממשלת ימין כמו ראש מנהלת הבדואים הנוכחי, יאיר מעיין מההתנחלות נוקדים, איש ימין, שלפני תפקידו הנוכחי הקים את  עמותת "רגבים" שהתפקיד המרכזי שלה הוא תיעוד הבניה הבדואית והריסת בתיהם. הבדואים טוענים שצריך למנות לתפקיד הזה איש ציבור שיש  לו הבנה לצרכי הבדואים ושילובם בחברה הישראלית. 
 
 
 
 
_____13

תמונת השבוע - מדור חדש: 'עסק קיבוצי'

​בפינה זו נפרסם מדי שבוע עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית
________28
והפעם... ריקומפ פתרונות מחשוב חכמים בגבעת חיים איחוד

מתמחים באספקה של מחשבים מחודשים וחדשים לעסקים ולאנשים פרטיים.
מציעים מגוון פתרונות מחשבים נייחים וניידים- שדרוגים לכל תקציב ולכל דרישה.
והכל כולל אחריות: לרשותכם מעבדה מקצועית ואחריות מלאה על כל הציוד יחד עם תמיכה טכנית ושירות מקצועי ונעים.

שמירה על קשר חם ואישי.
הנחות מיוחדות לכל הקיבוצים בכל רחבי הארץ. 


רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13
גמלאים? בואו לשנת שירות בניצנה! 
____________62
 
לראשונה תחל בשנה הבאה תוכנית ייחודית לגמלאי התנועה הקיבוצית בשיתוף הסוכנות היהודית וניצנה.
הקהילייה החינוכית-התיישבותית בניצנה מיסודו של אריה (לובה) אליאב קולטת בשעריה פסיפס אנושי רחב המייצג את שלל מרכיבי החברה הישראלית: בני-נוער מהמרכז ומהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, בדואים, עולים חדשים ועוד.
 
אם את/ה קרוב/ה לסיום פרק העבודה בחייך או שהוא כבר מאחוריך, יש לך יותר פנאי, את/ה מחפש/ת אתגר משמעותי, יש לך ניסיון רלוונטי בתחומי חינוך והדרכה ואת/ה בעל/ת רצון לתרום-
התנועה הקיבוצית מציעה לך לקחת חלק בחוויה משמעותית ומעצימה במסגרת התנדבותית בניצנה. הצטרפו לתוכנית הגש"שים (גמלאי שנת שירות), הכוללת ליווי פרויקט חינוכי ייחודי והשתלבות בצוות החינוכי של ניצנה וקחו חלק בחוויה חד פעמית! וכל זה בתנאים ייחודים וגמישים.
 
יום חשיפה לתוכנית יתקיים בבית התנועה הקיבוצית ביום שישי ה-11.08 בין השעות: 09.30-12.30
 
מספר המקומות מוגבל! מהרו להירשם! 
 
לפרטים נוספים ולהרשמה צרו קשר עם מיכל קשת, רכזת הדרכה בניצנה
בנייד 052-4011818
בדוא"ל michal.nitzana@gmail.com
או לנציג התנועה אסיף איזק- 052-3750032
 
_____13
'פועלי כל העולם התאחדו'
דגלים מאוסף ארכיון יד טבנקין יתנוססו בקרוב
בתערוכה במוזיאון היהודי בווינה
____________62
 
בתמונות ד"ר אהרן (רוני) עזתי, מנהל ארכיון יד טבנקין מוסר את הדגלים לאוצרת גב' סבינה ברגלר מטעם המוזיאון היהודי בווינה. (צילום: יונה פריטל)

יד טבנקין, מארכיוני התנועה הקיבוצית, משמש בשנים האחרונות משאב היסטורי – תיעודי למוזיאונים יהודיים ברחבי העולם. יונה פריטל, מנכ"לית יד טבנקין, מציינת שיש עניין רב לאוצרים ברחבי העולם באוספים הייחודיים, המספרים את סיפורן של התנועות החלוציות, הציונות והישוב טרום מדינה. כך, קיבל מקום מרכזי בתערוכה לזכרה במוזיאון היהודי בניו יורק לפני מספר שנים, מכתב הגיוס של חנה סנש, אשר נשמר ביד טבנקין.
לאחרונה, בעקבות פנייתו של המוזיאון היהודי בווינה, הושאלו שני דגלים ייחודיים מתוך אוסף הדגלים של יד טבנקין, המונה 350 דגלים ודגלונים, לתערוכה במוזיאון היהודי בווינה, אוסטריה.
הדגלים שנבחרו הם דגלי מפלגת פועלי ציון שמאל באוסטריה (שלימים התמזגה עם אחדות העבודה): דגל מראשית שנות השלושים של המאה העשרים, ודגל נוסף ממחנה עקורים בתום מלחמת העולם השנייה.
לדברי האוצרת הראשית של המוזיאון, הנחשב לאחד המוזיאונים היהודים החשובים בעולם, יסייעו הדגלים לבטא את תפקידם וגורלם של מהפכנים ותנועות יהודיות-אוסטריות, בבניית חברה אוטופית.

התערוכה "Comrade Jews – The dream of a better world", תיפתח בדצמבר 2017 במוזיאון היהודי בווינה, לציון 100 שנה למהפכת אוקטובר.
 
_____13

רפסודיית צעירים 

____________...
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה