דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 13.7.2017

לוגו תנועה
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

 

HEADER
13.7.2017
 
 
____________...
ברודט (מימין) עם ניר מאיר ושי חרמש. 

ביום שלישי השבוע נערכה פגישה בין מזכ"ל התנועה ניר מאיר לבין יו"ר לאומי מר דוד ברודט. בפגישה שיזם הבנק ונערכה בתיווכו של ח"כ וראש מועצת שער הנגב לשעבר, שי חרמש, המשמש כדירקטור ב"לאומי פרטנרז", דנו השניים באפשרויות שיתוף הפעולה בין התנועה, ארגוניה, מפעליה וקיבוציה לבין הבנק.
ניר מאיר הדגיש בפני דוד ברודט את ההזדמנות הגדולה החדשה הניצבת בפני הבנק אם ירחיב את פעילותו בתחום הבניה למגורים בקיבוצים.
במהלך הישיבה התקבלה שיחת טלפון מאבי גבאי יושב הראש החדש של מפלגת העבודה שהתקשר להודות למאיר על תרומתו של מחוז הקיבוצים, לבחירתו. השניים, ניר מאיר ודוד ברודט, בירכו אותו בהצלחה רבה בתפקידו החדש. ברודט שכיהן בעבר כממונה על התקציבים במשרד האוצר מכיר היטב את גבאי שעשה את צעדיו הראשונים באגף התקציבים באותה העת. 
_____13
0
יש דברים שצריך לראות כדי להאמין. לפני 4 חודשים פתחו תנועת השומר הצעיר ותנועת אג'יאל ביה"ס לילדים פליטים מסוריה, עירק, אפגניסטאן, איראן וקונגו. "בנינו ביה"ס, בנינו צוות מורים, רשמנו תלמידים ועכשיו ביה"ס פועל ומשנה את החיים, ממש ככה, לעשרות ילדים וילדות. חינוך להומאניות ורב תרבותיות בעולם חסר בית של מלחמות וגדרות". כך מתאר יאיר לייבל, מרכז הפרויקט מטעם השוה"צ.
עכשיו הם רוצים להמשיך הפעילות כדי שעוד ילדים וילדות יקבלו טיפה של אור בתוך החושך ומגייסים תקציב שיאפשר להם להמשיך ולהפעיל את בית הספר.
כל תרומה תבורך!
_____13
____________...
הצעירים המבטיחים בשנה שעברה (באדיבות ידיעות הקיבוץ)

במסגרת הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית ובשיתוף הקיבוץ הדתי, מעוניינים באגף לבחור את 10 הצעירים המבטיחים מהתנועות הקיבוציות.

אז את מי מחפשים?

1. צעירים שנמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית (משרדי ממשלה, ארגוניים לאומיים ובינלאומיים, כלכלה, חינוך, תרבות, הייטק, תעשייה, עולם פיננסי, רפואה, עמותות ועוד).

2. צעירים שנמצאים בהנהגה המקומית - בקיבוצים, בארגונים האזוריים, במועצות האזוריות ועוד.

3. צעירים "רגע לפני פריצה"  - צעירים שמעורבים ופעילים בחברה ומסתמנים כ"הדבר הבא"!

*הגדרת "צעירים":
צעיר/צעירה עד גיל 40. עד וכולל שנת לידה 1977.
חברים, בנים, תושבים ותושבי הרחבה של הקיבוץ. 


אנא היכנסו ללינק ורשמו את הצעיר/ה שאתם ממליצים!
 
זו הזדמנות לפרגן לאנשים מוכשרים בקיבוצים!
 
 
_____13
​בפינה זו נפרסם מדי שבוע עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית
________28
והפעם... המעדנייה בקיבוץ דפנה
 
המעדנייה נפתחה במאי 2016 בקיבוץ דפנה שבגליל העליון והינה חנות אטליז המציעה מגוון רחב של בשרים טריים ומיושנים מהאיכותיים בארץ. 
מבין מטעמי המעדנייה תוכלו להנות ממוצרי בשר איכותיים, המבורגרים, קבבים ונקניקיות המיוצרים על ידינו בקפידה יום יום.
בנוסף, תוכלו ליהנות מוויטרינת גבינות ונקניקים עשירה מרחבי העולם וממשקים מקומיים. תוכלו למצוא אצלנו מגוון רחב של מוצרי גלם, רטבים, פירות ים, כלי מטבח ויינות ייחודיים אשר ישדרגו עבורכם את חווית הבישול הביתי.
אתם מוזמנים בכל עת להתייעץ עם צוות המעדניה לגבי הנתחים השונים ואופן עשייתם.

רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13

זה הזמן להצטרף לעבודה: מי שמצביע – משפיע 
אתר מפלגת העבודה קרס השבוע בעקבות בקשות חדשות לחברות במפלגה. בואו והגדילו גם את מחוז הקיבוצים
____________62
 
במערכת הבחירות לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה שהסתיימה השבוע, הצביעו יותר משני שלישים ממתפקדי המפלגה בקיבוצים - אחוז ההצבעה הגבוה ביותר בכל הארץ, כאשר ברור שהמספרים גבוהים אפילו יותר משום שחברי קיבוץ רבים הצביעו בקלפיות שאינם בקיבוצים. 
חניק מרשק, מזכירת מחוז הקיבוצים במפלגה, מסכמת: "מערכת הבחירות לימדה אותנו שוב עד כמה חשוב ונכון להיות בצומת קבלת ההחלטות ברגע המתאים. ללא קשר לעמדת המצביעים (איש באמונתו יחיה) למדנו שוב עד כמה פשוט להשתתף ברגעי ההכרעה, ועד כמה זה חשוב לכל אדם באשר הוא ולמחוז הקיבוצים כולו".
הסקרים מחמיאים, התקשורת מסקרת ואתר המפלגה קרס השבוע מספר פעמים בעקבות גל של מתפקדים המבקשים להצטרף לחברות במפלגה. יו"ר המפלגה החדש - אבי גבאי - הציג את היעד של 100 אלף מתפקדים, כלומר הכפלה של מספר החברים והפריימריז מוכיחים כמה חשוב להיות שם. 
מרשק מדגישה: "חשוב לנו לשמור על מרכזיותו של מחוז הקיבוצים במפלגה ולכן חיוני כי נגדיל את מספר המתפקדים מבין חברי הקיבוצים. בואו נעשה מאמץ ונשתדל להכפיל גם את מספר חברינו.
העיקרון ברור: חבר מביא חבר. נשמח אם תיקחו חלק במאמץ לשכנע ולגייס מתפקדים חדשים למפלגת העבודה. זה לא מסובך וחשוב מאוד. בנוסף להתפקדות אנו מבקשים להגדיל את קבוצת נאמני המפלגה בקיבוצים בכל הארץ ובכל הגילים ואני מזמינה את כולם להיות בקשר איתי".

לפרטים אפשר לפנות לחניק (מתפקדים חדשים, חשוב לעשות זאת דרך המחוז או ליידע את חניק, על-מנת לוודא שהתפקדותכם נקלטה כראוי).

 
politit-takam@tkz.co.il   חניק - 052-2578279​⁠​
 
_____13
מד"א הקים את צוות 'זאביק' -
לזכרו של זאב (זאביק) עציון ז"ל
18 חובשי רפואת חירום, מתוכם 12 רבש"צים תושבי המועצה אזורית אשכול הצטרפו למד"א והפכו ליחידת "זאביק", לזכרו של מתנדב מד"א זאב (זאביק) עציון ז"ל, רבש"צ נירים שנהרג מבצע "צוק איתן" 
____________62
 
בתמונה: 'צוות זאביק' עם אלמנתו נאוה ואביו משה

בטקס שהתקיים בקיבוץ מגן בנוכחות משפחתו של זאב (זאביק) עציון ז"ל קיבלו 18 החובשים שהצטרפו למד"א אפודי זיהוי וערכות כונן תגובה מיידית משופרות איתן יוכלו להעניק טיפול רפואי ראשוני לקריאות חירום אליהן יוזנקו תוך שימוש באפליקציית הכוננים של מד"א. בנוסף, 12 הרבש"צים, החברים בצוות ושמתוקף תפקידם מסיירים ומפטרלים בישובים, קיבלו מכשירי החייאה (דפיברילטור), על מנת לשדרג עוד יותר את המענה הרפואי האיכותי של מד"א בגזרה.
 
12 הרבש"צים, תושבי המועצה אזורית אשכול, כולם חובשי רפואת חירום שהצטרפו למגן דוד אדום ככונני תגובה מיידית, החליטו להקדיש את שם היחידה למתנדב מד"א זאב (זאביק) עציון ז"ל, רבש"צ הקיבוץ נירים שנהרג ביומו האחרון של מבצע "צוק איתן".
אחראי תגובה מיידית במרחב נגב של מד"א, אדיר ביתן: "חיזקנו באופן משמעותי את כל מערך התגובה המיידית באזור ע"י צירופם של אנשים מופלאים. תרומתם של הרבש"צים משמעותית במיוחד, הם נמצאים בתפקיד בטחוני 24/7 ויוכלו לסייע בזמן אמת באירועים שמצריכים טיפול בנפגעים". 
 
אשתו של זאב (זאביק) ז"ל, נאוה עציון: "מאוד מתבקש היה לקרוא ליחידת הכוננים החדשה במועצה האזורית אשכול על שמו של זאביק. הוא התנדב שנים רבות במד"א ואך טבעי החיבור לתחום הביטחוני שעסק בו באזורנו המורכב. היה לי קשה מאוד לא לראות אותו כמשתתף מן המניין, אבל אני בטוחה שהוא חוגג את זה מלמעלה. אנחנו מוקירים מאוד את המחווה הזו ומודים על כך שמייחדים לו את הדברים שהיו קשורים מאוד בנפשו, זה ממשיך את דרכו". 
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מתרגש להקדיש את הפעילות החשובה הזו לזכרו של זאב עציון ז"ל שהתנדב במד"א שנים רבות, שמח מאוד על ההיענות ומודה על שיתוף הפעולה המשמעותי. אני מעריך את העשייה וההירתמות, מדובר באנשים מיוחדים במינם שפועלים מתוך אהבה ורצון לתת מעצמם".
 
_____13
____________...
'פורום יישובי הגדר': ניצן מאיר, אורלי גבישי-סוטו, ח"כ עודד פורר, יורם ישראלי, סורל הרשקוביץ, על רקע גבול לבנון

ביום שני השבוע עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק לתיקון מתווה הטבות המס עבור ישובי הגדר. מהלך זה בא לתקן עיוות כלפי ישובים אלו.
בדיון בהצעת החוק שנערך בוועדת הכספים קודם לדיון במליאה, אמר יו"ר וועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה), כי הלמ"ס לא השכיל להעביר את חישוב המדד הפריפריאלי כמתחייב בחוק ב-1 בינואר 2017 ועל כן יש להסדיר את נושא הטבות המס בישובים צמודי הגדר בחקיקה. מתווה הטבות המס המתוקן עבר בכנסת בקול תרועה רמה בנובמבר 2015 פה אחד. הטבות אלו מקנות נקודות זיכוי באחוזים ובנוסף, תקרת זכאות שנתית להטבה. 
עקרון המתווה החדש נסוב סביב הוראת בג"צ ליצור קריטריונים ברורים לקבלת הטבות מס, מבלי להתייחס ספציפית לצורך כזה או אחר של ישוב בקבלת ההטבות. שלושה מדדים עיקריים נקבעו כקריטריונים לקבלת הטבות המס: מדד המרחק מגדר הגבול, מדד סוציואקונומי ומדד פריפריאלי. שקלול הניקוד של שלושת המדדים, הוא ניקוד הזכאות לו זכאי הישוב.

הלקונה במתווה, אשר פגעה ביישובי המועצה האזורית מטה אשר, נמצאת במדד הפריפריאלי. מדד זה הוא המסובך והמורכב ביותר מבין השלושה וזאת משום שהמדד הפריפריאלי מחשב את מרחק בניין הרשות המקומית ממרכז הארץ. בין היתר נלקחים בחשבון תתי סעיפים נוספים כמו תחבורה ציבורית זמינה, מרחק מתחנת הרכבת הקרובה, כבישי הגישה לישוב ועוד. מאחר ובניין המועצה ממוקם בסמוך למושב רגבה, ישובים הנמצאים צפונית למועצה הפסידו ניקוד אשר פגע בנקודות הזיכוי של הישוב בקבלת ההטבה, באופן אשר פגע קשות בשכר הנטו של תושבים רבים.      

הראשון לזהות את הלקונה במתווה היה שי כהן, מנהלו המוניציפלי של ראש הנקרה, שאף השבית את הלימודים בישוב ליום אחד כאות מחאה על המתווה החדש. לכהן הצטרפו רכזת המשק של קיבוץ חניתה, אורלי גבישי-סוטו, ונציגים נוספים מהישובים אדמית, בצת, עראמשה ואילון, כאשר את הפורום נבחר להוביל ניצן מאיר מקיבוץ סער.
ראש המועצה יורם ישראלי התגייס אף הוא לנושא, וכך הוקם פורום יישובי הגדר למאבק לתיקון הלקונה במתווה הטבות המס, כאשר הכנסת היא היעד המרכזי לפתרון שבתקווה יגיע במהרה.

הכתבה פורסמה בעיתון "זה אשר" של המועצה האזורית מטה אשר
_____13
ידיעות אחרונות מספרים על החברים החדשים באילון
מברוכ, חברים

סבא של הדיל בנה את השבילים בקיבוץ, מחמוד התגורר בו אחרי הלימודים, ולשניהם לא היה ספק שיום אחד, ביחד עם הילדים, הם יחזרו לסגור מעגל • ביום שישי החברים בקיבוץ אילון הצביעו והחליטו: משפחת מזעל, מהכפר הבדואי ערב אל־עראמשה, התקבלה באופן רשמי לחברות בקיבוץ 

 
 
 
 
 
 
____________...
בתמונה: משפחת מזעל בפורים האחרון 

כתב ידיעות אחרונות בצפון, גואל בנו, פרסם בתחילת השבוע על קבלתם לחברות באילון של בני הזוג מחמוד (49) והדיל (32), במקור מהכפר הבדואי ערב אל־עראמשה, שניהם אחים במקצועם, שהתגוררו בשנה האחרונה בקיבוץ בשכירות יחד עם שלושת בניהם: יאזן (7), אדם (4) ואמרי (שנה וחצי). בקשת החברות שלהם אושרה ברוב של 116 חברים מתוך 124 מצביעים.
מחמוד התגורר בקיבוץ מספר שנים לאחר לימודיו, לפני שני עשורים, ולמשפחתו קשר ארוך שנים עם התנועה הקיבוצית. "אבא שלי גדל מגיל 10 כילד מאומץ אצל משפחה פולנית בקיבוץ מצובה, ועד היום הוא מוכר שם בשם אשר. הוא היה רועה צאן של הקיבוץ וחי בו עד גיל 30", הוא מספר. "אנחנו מאמינים בדו־קיום, אוהבים את תחושת הביחד, את עוצמות החום, האהבה והפרגון. אם חברת קיבוץ בת 90 אומרת לי בידיים רועדות 'אני באה להצביע בעשר אצבעות בשבילך', זה אומר הכל", אמר מחמוד בעקבות תוצאות ההצבעה. 
"הקמנו יחד צוות חירום רפואי, מחמוד והדיל הם מהמייסדים. כל המשפחה היא חלק בלתי נפרד מהקיבוץ, ואנחנו רואים אותם כחלק מחיינו", אמר רכז הביטחון בקיבוץ, משה אמסלם.
 
 
 
 
_____13
עונה מסתיימת ועונה חדשה בפתח-
תזמורת הקאמרית הקיבוצית-נתניה 
____________...
 
בימים אלו הסתיימה עונת המופעים "בחירת הקהל" בתזמורת הקאמרית הקיבוצית-נתניה. בסדרה בחר לראשונה הקהל את הפתיחה, הסימפוניה והיצירה הקולית של התזמורת.
  
מנהלת התזמורת, הילה דגן: "קודם כל אני רוצה להגיד תודה לכל המנויים והצופים היקרים שכיבדו אותנו ובאו לראות ולחוות אותנו מקרוב. סיימנו את העונה המופלאה במופע "בחירת הקהל", מופע משותף לתזמורת בניצוחו של המאסטרו כריסטיאן לינדברג עם מקהלת האיחוד בהדרכת רונן בורשבסקי. יחד הם העניקו לקהל חוויה מוזיקלית מרגשת במיוחד. אנחנו מודים לקהל, על תמיכתם החשובה בנו, בזכותם אנחנו כאן!" 
דגן מוסיפה: "אנו נרגשים לעונה הבאה בה המנהל האמנותי, המאסטרו כריסטיאן לינדברג ומנצח הבית שמואל אלבז שוב יעניקו לקהל היקר מופעים שלא ישכחו".
בתוכנית העונה הבאה תארח התזמורת סולנים ידועי-שם מהארץ ומחו”ל, והרפרטואר יכלול יצירות בלבוש חדש ועדכני לקלאסיקה המסורתית,  תוך שמירה על איזון ואיכות ביצוע בלתי מתפשרת".
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, היא התזמורת היחידה בארץ, שמרבית פעילותה מתקיימת בפריפריה.
מזה 46 שנה מבצעת סדרות קונצרטים למנויים ולקהל הרחב באולמות בכל קצות הארץ החל מנהריה בצפון, בית גבריאל על שפת הכנרת, קיבוץ עין החורש, קיבוץ מזרע, נתניה, מוזיאון תל אביב , קיבוץ גבעת ברנר ועד קיבוץ דורות בדרום. 
 
הקדימו והבטיחו את מקומכם לעונת המנויים הבאה 2017-2018,
הבטיחו את מקום הישיבה האהוב עליכם!
לקבלת מחיר מועדף ולפרטים התקשרו 3579* 
 
 
 
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה