דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: "אצלנו ערבות ההדדית היא לא סיסמה" – פעילי התנועה בעוטף

"אצלנו ערבות הדדית היא לא סיסמה" - פעילי התנועה בעוטף. מתגייסים למען העסקים. ומי ממשיך לעצור את הבניה בקיבוצים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ביקור מטה התנועה בנירים אחרי הפגזות
ביקור מטה התנועה בנירים אחרי הפגזות
 19/07/2018
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

פעילי התנועה הקיבוצית בעוטף עזה – "אצלנו ערבות הדדית היא לא רק סיסמא"

לאחר סוף השבוע הקשה שעבר על עוטף עזה בשבוע שעבר, שכלל שיגור של יותר ממאתיים רקטות ופצצות מרגמה אל עבר הישובים לכל אורך הגזרה, החליטו בתנועה הקיבוצית לפעול בצורה משולבת לחיזוק הקיבוצים והישובים באזור. מזכ"ל התנועה הקיבוצית בקריאה לחברי וחברות הקיבוצים ואזרחי ישראל: "תקנו מהעוטף, תבלו בעוטף, תלונו בעוטף. לא מתוך רחמים, אלא מתוך הערכה לאזרחים והילדים הגיבורים שחיים שם ושומרים על כולנו"
 
פעילי התנועה הקיבוצית בעוטף עזה – "אצלנו ערבות הדדית היא לא רק סיסמא"
מטה התנועה עם הנהלת קיבוץ נירים

כבר בשבת בצהריים, פנתה מנהלת מחלקת "שבילים" – חינוך חברתי קהילתי בתנועה, דבי ברא"ס, אל קיבוצי המרכז והצפון בבקשה שיכינו אפשרות לקליטת ילדי ונערי העוטף ל"הפוגות" השבוע ובכלל. ברא"ס כתבה בפנייתה בין היתר: "תחושות היחד והשותפות חשובות בעת הזו מאד. אצלנו ערבות ההדדית היא לא רק סיסמא". 

עשרות קיבוצים נענו לפניה, אך נכון לכתיבת שורות אלו בשל הרגיעה המסוימת במצב הביטחוני החליטו בקיבוצי עוטף עזה להמשיך את שגרת הפעילות בחופש כפי שתוכנן מראש.

ביום שני ביטלה הנהלת התנועה את הסיור המתוכנן בשני קיבוצים בצפון הארץ, וחבריה הגיעו, בהתאם לתחומי עיסוקם, אל המועצות האזוריות באזור.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר ביחד עם המשנה למזכ"ל, גיל לין ורכזת האזור אורית בראון נפגשו עם מנהלת היחידה האסטרטגית במועצה האזורית אשכול, רננה יעקב, עם מנהלת הצמיחה הדמוגרפית במועצה, צורית זרחי, קב"ט המועצה אילן אייזיקסון וגזברית המועצה כבי שקולניק.

בעלי התפקידים תיארו את האתגרים איתם מתמודדים תושבי המועצה לצד תחושות טובות משיתוף הפעולה והתאום ההדוק עם מפקדי צה"ל באזור. כמו כן, סיפרו על התגייסות הציבור הישראלי, בהתנדבות, לעזרת תושבי אשכול (למשל, קיבוץ שפיים שמארח 500 מילדי המועצה, בפארק המים השבוע) ועוד.

לאחר מכן יצאו לסיור ופגישה עם הנהלות של מספר קיבוצים ובערב נפגשו עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר: "פעילי התנועה הקיבוצית נמצאים כל השנה בשטח, יחד עם זאת היה לנו ברור שכאשר עובר סוף שבוע כזה על חברי הקיבוצים בעוטף ועל כלל האזור, כל התוכניות האחרות יכולות להידחות על מנת שנהיה כאן, נפגש עם ראשי המועצות ועובדי המועצות, עם הנהלות הקיבוצים וכל ממלאי התפקידים הרלוונטיים. אני קורא לחברי וחברות הקיבוצים ואזרחי ישראל תקנו מהעוטף, תבלו בעוטף, תלונו בעוטף. לא מתוך רחמים, אלא מתוך הערכה לאזרחים והילדים הגיבורים שחיים שם ושומרים על כולנו". עוד במהלך סוף השבוע השתתף מאיר בכינוס תמיכה באנשי העוטף בקיבוץ בארי שארגנה סיעת המחנה הציוני. בתוכנית המקורית ביקשו אנשי המחנה הציוני לקיים עצרת תמיכה גדולה, אך בשל הוראות פיקוד העורף הדבר בוטל ויו"ר המחנה הציוני ביחד עם חברי הכנסת של הסיעה הגיעו לדבר עם חברי בארי וחברים מהסביבה במועדון בקיבוץ.

גם פעילי אגף החברה והחינוך בתנועה ביקרו אף בקיבוצים רבים במשך היום.

ראשת אגף החברה, ד"ר אילת גלס, שבתפקידה הקודם שימשה כמנהלת הקהילה בקיבוץ נחל עוז ומכירה את האזור היטב סיפרה: "פעילות ופעילי האגף הגיעו לעוטף כדי לשמוע על העבודה החברתית קהילתית בשגרה ובחירום, בדגש על תרבות בריאות ורווחה. בחלק מהקיבוצים העלו בפנינו ההנהלות בעיות לגבי הפינוי אם ולכשיידרש, בדגש על יתרון לפינוי של כל הקהילה ביחד, והוסיפו כי עדיין אין פתרונות לכל הקיבוצים.

ראשת אגף החינוך, ד"ר גבי אסם: "תענוג לפגוש בעשייה כל-כך אמיתית ורלוונטית, לא כל שכן בתקופה מאתגרת שכזו. בביקור הכרנו את האתגרים האמתיים בשגרה ובזמנים כאלה. יחד עם זאת עולים דברים קשים מצוותי החינוך ובתוך כך - חוסר במיגון המבנים של החינוך החברתי, מצוקת כח-אדם שיכולה הייתה להיפתר במעט אם הייתה עבודה מעודפת בחינוך, ובנוסף התמודדות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים שקשה לתת להם מענה".

נועה צור-ברוש מנהלת "הגן הקיבוצי" סיירה ביחד עם מדריכות "שולחן ההדרכה" ופעילי מחלקת שנת השירות ביקרו בקומונות הש"ש הנמצאות באזור.

אגף צעירים ומעורבות בחברה ירד גם הוא דרומה ונפגש עם מנהלות מרכז הצעירים מועצות שער הנגב ואשכול. בנוסף וכמי שהובילו את הקמפיין "קונים מהעוטף באהבה" נפגשו נציגי האגף עם מנהלי פורום עסקים קטנים בשער הנגב ועמותת התיירות של האזור. בישיבה דנו בין היתר בהמשך שיתוף הפעולה בקמפיין וצרכים עכשוויים.
אסיף איזק ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "שמחים ליזום קמפיין ארצי של תמיכה בישובי העוטף הרגעים כאילו אנו נמדדים כחברה סולידרית וערבה זה לזה". 

בסיום היום נשארו פעילי התנועה ללון בניר עם וקראו לכל חברי הקיבוצים ואזרחי ישראל להגיע וללון בעוטף עזה.


פייסבוק התנועה

מחבקים את העוטף - קונים מהעוטף!

אזרחי ישראל כולם יכולים לסייע לאותם אזרחים הנמצאים בקו האש ביחד עם ילדיהם.  איך עושים את זה? קונים מהעוטף! את מתנות החגים, את השי בעבודה, את חבילות המתנות ואת הבילוי המשפחתי. התנועה הקיבוצית ריכזה כאן את העסקים הקטנים מרחבי העוטף, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להתקשר ולקנות. אז קדימה – לא רק דיבורים, קונים מהעוטף!
מחבקים את הדרום – קונים מהדרום!

ההיענות של הציבור למבצע התמיכה בעסקים בעוטף עזה מדהימה: יותר מ-1,100 שיתופים בשלושה ימים. עוד ועוד ישראלים ערים למצוקה הכלכלית אליה נקלעו בעלי העסקים בעוטף עזה בשל הטרור המתמשך, ומביעים נכונות לעזור ולהראות סולידריות.

כעת קל יותר לתמוך: באתר של שקמה בשור, עמותת התיירות של עוטף עזה, תוכלו למצוא את רשימת בתי העסק, ומלבד התמיכה הישירה בעסקים - גם לרכוש שוברים ומארזי שי בהתאמה אישית.
הקליקו לכניסה >>> https://www.habsor.co.il/4857


באנר ביטוח חקלאי

בואו גם אתם לקיץ של הופעות וחוויות לכל המשפחה בעוטף

דרך מצוינת לעזור ולעודד את תושבי עוטף עזה בימים אלו: שלל פעילויות, אטרקציות ופסטיבלי קיץ המתקיימים בפארק אשכול שעל גדות נחל הבשור
הופעות בעוטף

פסטיבל "לילות קיץ בצפון הנגב" מארח בשני לילות הופעות של מיטב האומנים. ביום חמישי 26 ביולי יתקיימו שלושה מופעים בכרטיס אחד - ברי סחרוף, הבלקן ביט בוקס ונצי נץ'; ביום חמישי 2 באוגוסט - לילה שלם של הופעות, ובהן הדג נחש, דודו טסה, מרסדס בנד, רד בנד ועוד. בואו לתמוך ביישובי העוטף וליהנות מלילות קיץ של מוזיקה וחופש.

בתאריכים 10-9 באוגוסט יתקיים פסטיבל הכדורים הפורחים הבין־לאומי, אף הוא בפארק אשכול, חוויה נהדרת לכל המשפחה. לכרטיסים למגוון הפעילויות והמופעים חפשו: "חבל הבשור". מומלץ לקנות קנייה מרוכזת של כרטיסים לקיבוצים, לחברות, למפעלים ועוד - לתמיכה גדולה אף יותר בשלל הפעילויות.


מצדיעים לרבש"צים

"במפגש של הרבש"צים בשער הנגב, נשמעו תיאורים שהזכירו לנו את דברים הלוחמים ממלחמת ששת הימים ביוני 1967. לכבוד כל המגינים על עוטף עזה בעת הזו, נכתבה וצולמה היצירה הזו ביולי 2018" - כך כתב היוצר עודד פלוט. כהוקרה לרבש"צים שלנו - יוזמה של תושבי שער הנגב.

כבוד לכל האנשים שהיו שותפים ליצירה: עודד פלוט, מיכה ביטון, אשר ביטון, ארז חג׳בי, עמי גל-און, יוני שחם, רונית איפרגן, איציק איפרגן, תום אורן דננברג, אמנון זיו, דודו מידן, מרכז חוסן שער הנגב ועוד.


קמפיין ההתפקדות

תמונת השבוע - חג משק לגבעת חיים איחוד בסימן הפוגה לעוטף

גבעת חיים איחוד 66
צילום: דנה לנדאו

גבעת חיים איחוד חוגגים 66 בחג משק נהדר למשפחות וילדים.
בתמונה - מנסים לעזור קצת לדרום הבוער - אורחים מהדרום - מקיבוץ יד מרדכי

ותודה להיידי עפרון מארכיון הקיבוץ על הצילום הנהדר.


שבילים

דווקא עכשיו - שכונה חדשה בקיבוץ גבולות

דווקא בימים קשים אלו העוברים על הדרום, התקיים השבוע טקס תחילת העבודות לשכונת רימון החדשה בקיבוץ גבולות, השוכן בחבל הבשור. מסתבר שלמרות השריפות ושיגורי הטילים, קיבוצי האזור קולטים חברים חדשים ורבים מתעניינים
דווקא עכשיו - שכונה חדשה בקיבוץ גבולות
תמונה באדיבות קיבוץ גבולות וחברת קורום

את האירוע ארגן הקיבוץ יחד עם חברת קורום, המנהלת את הפרויקט. מדובר בגל שני של צמיחה הנקלט בקיבוץ. על פי התכנון יבנו בו 24 יחידות צמודות קרקע למשפחות נקלטות חדשות, לאחר שבגל הראשון שהסתיים לפני כשנה, נקלטו 22 משפחות צעירות לחברות. כעת הקיבוץ מבקש לחזור על ההצלחה.

באירוע המרגש השתתפו ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני אשר ברך על הפרוייקט וניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ששיבח את העושים במלאכה. מטעם הקיבוץ דיבר יזהר יערי – יו"ר הקיבוץ: "קבוץ גבולות ממשיך לקלוט חברים ולהרחיב את הקהילה בכל שכבות הגיל, בלי קשר למצב הבטחוני אנחנו לא מרגישים כלל חוסר יציבות. משפחות רבות ממשיכות להתעניין בקליטה בקיבוץ. אנו חיים בקהילה ערכית, המקיימת ערבות הדדית, חינוך מעולה, חיי חברה ותרבות, כשמסביב שפע של שלווה וטבע".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: אם רק הייתם נותנים לנו היינו יכולים לבנות בקצב פי שלושה ופי ארבעה יותר מהיר, וכפועל יוצא מזה לקלוט עוד חברי קיבוצים רבים. אני לא מבין במי זה פוגע, זה win-win אמיתי – כל בית שנבנה בקיבוץ, כל חבר שנקלט בקיבוץ זה בית אחד יותר שייבנה בקדנציה של כחלון. לא מבין למה זה קשה איתם? למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? ברגע שמכשול הבנייה יוסר נוכל לקלוט עשרות אלפי משפחות בקיבוצים, אם רק יתנו לנו לעשות את זה בדרך שלנו. אני אומר לפקידי הממשלה - אל תנסו להפוך אותנו לשכמותכם, אנחנו משהו אחר. תנו לגיטימציה ותראו שזה מצליח".  


באנר משקארד 1

נתניהו הגיע לבקר בעוטף אבל לא הגיע לקיבוצים ולמושבים. מזכ"ל התנועה: "ראש ממשלה של מחצית מהעם"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, תוקף את ראש הממשלה בשל החלטתו שלא לבקר בקיבוצי עוטף עזה במהלך סיורו בדרום השבוע: "נתניהו שכח שהוא ראש הממשלה גם של הילדה בת ה-10 מנחל עוז וגם הילד בן ה-6 מכפר עזה שישבו כל סוף השבוע בממ"דים או של חקלאי עוטף ישראל שנלחמים בשריפות כבר ארבעה חודשים. ראש הממשלה נטש אותם לבד בחזית".
 
נתניהו הגיע לבקר בעוטף אבל לא הגיע לקיבוצים ולמושבים. מזכ"ל התנועה: "ראש ממשלה ממשלה של חצי עם"
בתמונה: רקטה שנחתה בקיבוץ זיקים בשבת. ראש הממשלה בחר שלא להגיע לקיבוצים

מאיר הוסיף: "נתניהו החליט שהוא ראש ממשלה רק של מחצית מהעם, וגם זה בדיליי של 100 יום. לא ייתכן שגם כאשר ראש הממשלה מתפנה מצפיה במונדיאל ועיסוק במיקום האירווויזיון וכבר מגיע לבקר בעוטף עזה, הוא בוחר שלא להגיע לקיבוצים ולמושבים היושבים על גדר הגבול. אדוני ראש הממשלה, למקרה ששכחת, גם הם חלק מאזרחי ישראל וגם להם מגיע ביטחון.

ביבי מפחד לפגוש את ילדי וחברי הקיבוצים שכבר יותר ממאה ימים נאבקים בשריפות שכילו את החקלאות באזור ואת נוף ילדותם.

הסיבה ברורה -  נתניהו החליט שגם אם יש אזרחים ששומרים על הגבולות, הוא מתייחס רק אל אלה שבחרו בו. ביבי כבר מזמן לא מר בטחון, הוא מר פילוג העם אבל יישובי העוטף היו מאוחדים לפני ביקורו ויישארו מאוחדים גם אחרי הביקור. לאור בחירתו של ראש הממשלה מוטב היה שלא היה מגיע כלל לבקר בעוטף".

לקריאת טורו של אמיר תיבון, תושב נחל עוז, שליח "הארץ" בוושינגטון על סוף השבוע שעבר בקיבוץ. "כך מסבירים את המצב לאמריקאים באמריקאית" (קריאה מיוחדת ומעניינת באנגלית) לחצו כאן 


באנר התפקדות - אם לא נתפקד נכחד

נותנים באהבה לעוטף

מרכזים עבור ילדי ותושבי עוטף עזה הצעות שמגיעות לאירוח, הפוגה ובילוי משפחתי.
אנשי העוטף מוזמנים ליצור קשר ולהשתמש בהצעות
צילום: רותם ברדיצ'בסקי לוי, קיבוץ מצר
צילום: רותם ברדיצ'בסקי לוי, קיבוץ מצר

היזמויות המוצעות:

אירוח אצל משפחות במגידו – אשת קשר: רונית הראל, 054-7216533

אירוח משפחות בקיבוץ שמיר – איש קשר: וולטר, 050-7314526

אירוח 3 משפחות בקיבוץ כפר גליקסון – אשת קשר: עידית, 054-4523760

לינה בדירות כפר הסטודנטים בלוד – אשת קשר: נטע, lod@tozeret.com       

רשת מלונות "אוליב" מציעה 50% הנחה – להזמנות: 04-9531153 

אירוח במלונות בגליל על בסיס מקום פנוי דרך "אשת טורס" – להזמנות: 03-7771932

בילוי משפחתי בפארק "בלגאן" ביגור – פארק אטרקציות לילדים – איש קשר: גלעד הרטמן 050-3145160

בילוי חינמי בבריכות ובמגלשות בקאנטרי "ספייס" בנשר – להזמנות: 04-6899999

יום כיף באטרקציות הקיץ בחרמון לקבוצות ילדים מיישובי העוטף – אשת קשר: מיקי ענבר 052-2794618              

יום כיף לילדי העוטף בפטיבל "אנימיקס" לאנימציה וקומיקס בסינמטק ת"א - אשת קשר: גלית ברסקי 052-6755585

50% הנחה לבילוי בגן גורו בניר דוד – אשת קשר: דינה רוזנברג 050-5760948           

50% הנחה לבילוי בפארק המעיינות במועצה האזורית עמק המעיינות – אשת קשר: דינה רוזנברג www.nirtours.co.il     

אירוח כפרי בבתי האירוח בניר דוד במחיר מיוחד (על בסיס מקום פנוי, בתיאום עם מחלקת הזמנות) - אשת קשר: דינה רוזנברג 050-5760948

 

קיבוצים, יוזמות פרטיות, פסטיבלים, הופעות וגופים נוספים המעוניינים לתרום אף הם, מוזמנים לפנות לאילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה: ayelet@tkz.co.il 


באנר ביטוח חקלאי

פינת תשבץ זמר עברי באתר התנועה חוגגת 300 תשבצים - הצטרפו גם אתם לחגיגה

אבנר כרמל (קיפי), מעגן מיכאל, avna47@gmail.com
תשבץ 300
תשבץ 300

מ/ז/פ: שם פרטי ו/או משפחה של מלחין/זמר/פזמונאי
(מוצע להיעזר באתרי אינטרנט של זמר עברי. המחשב מבחין בין "דרך" ל"בדרך")
לעתים כתיב מלא (שימרי; רגליים) ולעתים כתיב חסר (שמרי; רגלים)

להורדת התשבץ בקובץ וורד - לחצו כאן

להורדת התשבץ בקובץ פידיאף - לחצו כאן


באנר משקארד 2

מציינים 50 שנה ל"מיכאל שלי" בצוותא

יום שישי ה-27.7.18, 10:30
צוותא, רח' אבן גבירול 30, ת"א
חמישים שנה למיכאל שלי

קבלת שבת מיוחדת המוקדשת לספרו האהוב של עמוס עוז - "מיכאל שלי", בסימן יובל לספר.

משתתפים: עמוס, עוז, נסים קלדרון, עודד קוטלר, מוריס אוריין, שירה חדד.
מנחה: שירי ארצי
שירה: רונית אופיר
קטעי קריאה: יהויכין פרידלנדר
מנהל מוסיקלי: רמי הראל

כרטיסים מוזלים לקוראי הניוזלטר: קוד הנחה 2016


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה