דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצניקים קוראים – חוזרים למגילת העצמאות

כביש 4 לכיוון יבנה
שלטים על כביש 4 לכיוון יבנה

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מובילה מהלך ציבורי לחקיקת חוק יסוד מגילת העצמאות במושב הכנסת שייפתח בשבוע הבא. 
כחלק מהמהלך תלו בשבוע האחרון בכל רחבי הארץ חברי קיבוצים שלטי תמיכה במהלך תחת הכותרת – "חוזרים למגילת העצמאות". השלטים נתלו מקיבוצי הגולן והגליל, עמק יזרעאל, חוף הכרמל, מנשה, עמק חפר, השרון, מרכז הארץ, דרך עוטף עזה והערבה. 

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני: "הבניין הציוני היום תחת מתקפה. דור המייסדים לא חלם שמקץ שבעים שנה, ממשלת ישראל תסרב לאמץ את מגילת העצמאות אל ליבה ותעדיף לקרוע אותה ואת העם. 
ההסכמה לערכי מגילת העצמאות היא קו פרשת המים בין הדרך המשיחית של הממשלה שמתנגדת לשוויון לבין הדרך הציונית, יהודית והדמוקרטית הצודקת שלנו. במקום פילוג, צריך לחזור לדבק שחיבר ומחבר אותנו, הגיע הזמן שהיא תהיה חלק מחוקתה של ישראל. 
מפסיקים להסביר למה אנחנו נגד חוק הלאום, הגיע הזמן שנתניהו יסביר למה הוא נגד חוק יסוד מגילת העצמאות שנביא להצבעה".

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין: "המאבק על דמותה הדמוקרטית של הציונות הוא אחד מאבני היסוד עליהם נבנתה התנועה הקיבוצית. במיוחד בימים אלה, בהם הקרב על אופיה היהודי - דמורטי של המדינה מתחדד, מתייצבת התנועה הקיבוצית יחד עם קואליציה גדולה של ארגוני החברה הישראלית, על מנת להגדיר באופן ברור מהם הערכים עליהם בנויה החברה הישראלית. אנו מאמינים כי העקרונות עליהם מושתתת מגילת העצמאות, היו ועודם העקרונות המאחדים את כולנו. ולכן יצאנו בשיתוף פעולה עם יו"ר האופוזיציה ומפלגות השמאל והמרכז למאבק להגדרת עקרונות אלה כבסיס הנכון לקיומה של החברה הישראלית, כולל ההבטחה "לקיים שוויון זכויות לכל אזרחיה, בלי הבדלי דת, גזע ומין". אנו מודים לאלפי החברים בקיבוצים שהצטרפו לקריאה ומקווים ומאמינים שכל העם בישראל, עדיין מקבל עקרונות אלה".

המעוניינים לסייע בתליית הפלריגים מוזמנים ליצור קשר עם רותם שניצקי: rotem@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה