דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הערבות ההדדית – כאן יותר מתמיד

מגפת הקורונה מגלה, שוב, את הערבות ההדדית בקיבוצים ובין קיבוצים – החל מעזרה למבודדים בתוך הקיבוץ ועד לסיוע בארוחות מחד"א למבודדים מקיבוצים אחרים. תקופה קשה, עשייה מרגשת.
הערבות ההדדית – כאן יותר מתמיד

בקיבוצים רבים התארגנו מתנדבים כדי ללוות את המבודדים ולדאוג להם לארוחות, לקניות בכלבו והבאת תרופות חיוניות ואפילו למשלוחי ספרים מהספרייה. בנוסף לזה, ביוזמת יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים, קיבוצים המפעילים חד"א יעזרו לחיילים בודדים הנמצאים בבידוד בקיבוצים סמוכים עם ארוחות סדירות.

בשמת בן-ארצי האחראית על החיילים הבודדים בקיבוץ מלכיה מספרת:" שישה חיילים בודדים שעלו מאירופה במסגרת גרעין צבר בקיבוץ מלכיה, נמצאים בבידוד. צוות הגרעין, הנהלת הקהילה, צוות צחי והמשפחות המארחות נמצאים לצידם לאורך כל הדרך. קהילת מלכיה נרתמה ומידי יום נשלחות ארוחות חמות, פינוקים ומשלוחי מנות. גם מברעם, הקיבוץ השכן נרתמו לעזור ולשלוח פינוקים לחיילי הגרעין. אני מקבלת פניות מתושבי המקום מכל חתכי הגילאים, כולם רוצים לעזור.אפילו מהמועצה שלנו, (גליל עליון) קיבלו המבודדים משלוחי מנות. מרחיב את הלב שהקהילת מלכיה פינתה מקום בלב ובשטח לחיילים הצעירים שירגישו שזהו ביתם, גם בימים שכאלה. כן כן ציונות בקיבוץ. מצב רוחם של החיילים טוב ותודה לכל המתעניינים".

בקיבוץ גבעת-ברנר כמו בקיבוצים ובישובים הסמוכים, הוכנסו כל תלמידי תיכון "ברנר" לבידוד בשל נער חולה בקורונה שהיה בבית הספר.

שולה אופיר, יו"ר הוועד המקומי בגבעת ברנר מספרת: "אצלנו היו מהתחלת הבידוד כמעט 180 נערים וחברים בבידוד בסך הכל – 165 מבית הספר ועוד משפחות שחזרו מחו"ל.  חברי וחברות הקיבוץ התגייסו להכנסת ארוחות למבודדים, בבתי הילדים הצעירים הכינו להם מאפים, ובספרייה דאגו למשלוחי ספרים למבודדים. כמובן שיחד עם זאת היינו עם ה"אצבע על הדופק" לראות ולשמוע מי צריך מה ואיך אפשר עוד לעזור להם"

אבי בלין, מנהל הקהילה בקיבוץ הוסיף כי "מתנדבים מחלקים עוגות למשפחות המבודדות בקיבוץ, אוספים עבורן את הדואר ורוכשים עבורן מצרכים".

מירי יציב, דוברת צוות הצח"י בקיבוץ כפר-סאלד מספרת על הסיוע אותו מציעים בקיבוצה למבודדים:" לאור התפשטות וירוס הקורונה בישראל הופעל צוות צח"י בקיבוץ כפר סאלד במטרה לפעול  מתוך אחריות משותפת ועזרה הדדית וכדי לשמור על בריאות הקהילה. כולנו מבינים  כי חווית הבידוד איננה פשוטה ודורשת התארגנות טכנית, משפחתית ונפשית ומתוך עקרון ההדדיות שעדיין מהווה את הבסיס שלנו כחברה, העמדנו לרשות המתארגנים והשוהים בבידוד אנשים שיסייעו להם בכל הקשור בעניין -  אנו מנסים לסייע בבית המיועד לבידוד למי שביתו קטן מידי, יש לנו אדם שרוכש מצרכים עבורם בכלבו, החינוך מעמיד סיוע עם הילדים ואת את השוהים בבידוד ילווה צוות תמיכה נפשית/רגשית של צח"י .

ברור לכולנו כי השוהים בבידוד שומרים לא רק על עצמכם, אלא בעיקר על הקהילה שלנו וגם בגלל זה אנו רואים חשיבות גדולה במחויבות הקהילה כלפי המבודדים ומשפחותיהם .חשוב להדגיש כי אנחנו כמו כל גוף אחר פועלים על פי הוראות משרד הבריאות, המתעדכנות תדיר, ואנו פועלים לידע ולעדכן את הציבור".

 

הוספת תגובה חדשה