דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

העולם מתעניין בקיבוצים

נשיא צ'אד ביקר השבוע בישראל לאחר ניתוק יחסים של עשרות שנים בין המדינות, בביקור נפרד הגיע לארץ גם נשיא צ'כיה. שניהם, בחרו לצד הפגישות המדיניות לבקר בשניים מהקיבוצים בישראל ולשמוע על החקלאות, התעשייה והחיים בקיבוץ
העולם מתעניין בקיבוצים
נשיא צ'כיה בנחל עוז (מימין). נשיא צ'אד בחצרים

שני ביקורים דיפלומטיים חשובים מאד נערכו השבוע בישראל, ביום ראשון נחת בארץ נשיא צ'אד אידריס דבי, לאחר נתק דיפלומטי שהחל בשנת 1972. בנוסף, בהמשך השבוע הגיע לביקור ממלכתי נשיא צ'כיה מילוש זמאן. מלבד הפגישות עם ראשי הממשל בישראל והביקורים באתרים ההיסטוריים לא ויתרו השניים גם על סיור בקיבוצים - נשיא צ'אד סייר בקיבוץ חצרים, שם ביקר במפעל "נטפים" וסייר במטעי החוחובה. נשיא צ'כיה סייר בקיבוץ נחל-עוז.

בביקורו בחצרים סייר נשיא צ'אד במטע חוחובה, במהלך הסיור נפגש עם נציגים מהקיבוץ ומנטפים, נחשף לחקלאות המדברית ולחקלאות הדיגיטלית
בעוד שנטפים פועלת בצ'אד כבר למעלה מ -20 שנה, הנשיא דבי הביע עניין בפיתוח ושיתוף פעולה חקלאי במדינתונשיא צ'אד מצטרף לרשימה מכובדת של מנהיגים אפריקאים המעוניינים לאמץ את הידע המקצועי של נטפים ואת הפתרונות לחיסכון במים בקנה מידה בינלאומי.

למחרת, ביקר נשיא צ'כיה בנחל-עוז ביחד עם שרים ממשלת צ'כיה, השגריר הצ'כי ושגריר ישראל בצ'כיה. אנשי הפמליה נפגשו עם תושבים ושמעו על החיים במקום. הנשיא התעניין מאוד בנושאי מים ואיכות סביבה וסיפר על הדברים בהם ממשלת צ'כיה עוסקת כיום. הנשיא מילוש הינו תומך נלהב של ישראל ומחשיב עצמו התומך הגדול של ישראל באירופה. הביקור בנחל עוז ריגש אותו, ובמיוחד התרגש הנשיא לטעת עץ במרכז הקיבוץ, היכן שנגרם נזק לצמחיה ולשביל עקב האירועים הבטחוניים מלפני שבועיים.

הוספת תגובה חדשה