דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנהלת המשרד לשוויון חברתי במפגש היכרות עם העשייה החברתית הקיבוצית

מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי בנען

הנהלת המשרד לשוויון חברתי בראשות מנכ"ל המשרד – אבי כהן, הוזמנה למפגש היכרות עם נציגי התנועה הקיבוצית, על מנת שתוכל להתרשם ממקור ראשון מהיקף העשייה המרשים ועל מנת לקדם את הטיפול בנושאים הנמצאים באחריות המשרד.
צוותי שני האגפים הנושאים את אותו השם, האחד בתנועה הקיבוצית והשני במשרד לשוויון חברתי, נפגשו השבוע בקבוץ נען להכרות, בחינת שיתופי פעולה בתכניות קיימות ולבחון הקמת תכניות חדשות בתחומי פעילות משותפים.
מצדה של התנועה הקיבוצית השתתפו גיל לין – המשנה למזכ"ל התנועה, אסיף איזק – ראש האגף החדש לצעירים ומעורבות בחברה, איציק שפרן – מנהל תכנית תל"מ ויעל אייזנר האחראית על תכנית החיילים הבודדים בקיבוצים.
גיל לין תאר בפני אנשי המשרד את פעילותה המגוונת של התנועה, הן בדאגה לאוכלוסיות השונות בתוך הקיבוץ, בעלי הצרכים המיוחדים והקשישים, והן בעשייה והמעורבות של התנועה והקבוצים בחברה הישראלית. עוד תיאר לין את הפרויקטים המיוחדים שמובילה התנועה, המתבססים על הקהילות החזקות הקיימות בקיבוצים כפלטפורמה לחיזוק והצמחה של יחידים וקבוצות, כגון חיילים בודדים ובוגרים מרקע חברתי מוחלש.
ארל'ה פוקס, מנכ"ל קיבוץ נען תיאר את מגוון התכניות החברתיות בקיבוצו ואת חשיבותן גם לחיזוק הקהילה פנימה.
רותי, חניכת תכנית תל"מ בנען, סיפרה את סיפורה האישי, כנערה אתיופית שגדלה בשכונה באשקלון שהיו לה חלומות לצמוח ולהתפתח, אותם לא יכלה לממש עד ששמעה על תכנית תל"מ והגיעה לקיבוץ, אשר פתח בפניה אפשרויות חדשות ונתן לה תחושת משמעות ומסוגלות.
איציק שפרן, מנהל התכנית, הציג בעזרת מצגת מרשימה את תכנית תל"מ, סיפר על הבעיות עמן מתמודדים הצעירים בני העדה האתיופית ועל הניסיון הרב שנצבר בקיבוצים המעורבים בפרויקט.
יעל אייזנר ריגשה את המשתתפים כשתיארה את הקשיים שהיא פוגשת אצל החיילים הבודדים ובפרט סביב השחרור מהצבא, אשר הינו טראומטי וקשה, כאשר "הם מזדכים על הקיטבג אבל לא על הבדידות". והעלתה על נס את המשפחות המאמצות בקיבוצים, המארחות את החיילים הבודדים שעושים עבודת קודש בזמן הצבא ואף שומרות על קשר ומסייעות ל"בניהן המאומצים" גם הרבה זמן אחרי השחרור.
נציגי התנועה העלו את רעיונותיהם להרחבת מפעלי ההתנדבות בקיבוצים, להכפלת התכניות הקיימות והוספת תכנית לחיילים בודדים משתחררים, בדומה לתכנית תל"מ.
נציגי המשרד לא הסתירו את התרשמותם מהמפעלים המרגשים והחשובים, ציינו כי המהלכים, אותם מובילה התנועה הקיבוצית, מטפלים בדיוק בנושאים שגם לדעתם הם הנושאים הקריטיים בחברה הישראלית ועומדים במרכז האסטרטגיה שמוביל המשרד.
מנכ"ל המשרד אמר בצער כי לא הכיר עד היום את התכניות שמפעילים הקיבוצים ולא ידע על הפעילות המבורכת המבוצעת בקיבוצים והבטיח את מעורבותו האישית בפתרון הבעיות עמן מתמודדים הקיבוצים וקידום היוזמות החדשות.
המפגש התנהל ברוח טובה ועניינית וסוכם בו בין היתר להשלים מיידית את החתימה על המשך המימון של תכנית תל"מ, עריכת מיפוי מקיף של כל התכניות בהן מעורבת התנועה הקיבוצית בתחומי צעירים, חברה ורווחה, לרבות הטיפול בתחום הגימלאים המתפתח במרבית הקיבוצים.
הצוותים ייפגשו שוב בהקדם להרחבת בסיס שיתוף הפעולה והכנת מתווה לתכניות המשך עבור חיילים בודדים, צעירים משוחררים, בוגרי תל"מ ועוד.

הוספת תגובה חדשה