דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והשמאי הממשלתי הגיבו בחריפות על החלטה שהעבירה בחטף מועצת מקרקעי ישראל בנוגע למחירי הקרקע שבבעלות רמ"י

מועצת מקרקעי ישראל העבירה בחטף ובחסות הקורונה החלטה המקנה לרמ"י סמכות מוחלטת לקבוע את מחירי הקרקע שבבעלותה, ללא כל פיקוח או בקרה. השמאי הממשלתי הראשי הודיע שהוא מקפיא עריכות שומות לרמ"י כל עוד לא תבוטל ההחלטה, והמשנה ליועץ המשפטי דורש לבטל את ההחלטה ולנסח החלטה חלופית
קרקע

ההחלטה פוגעת קשות בחוכרים, ובכללם כמובן הקיבוצים וחברי הקיבוצים, אבל לא פחות מכך, היא גם פוגעת קשות בסמכותו של השמאי הממשלתי הראשי ובעקרונות השמאיים המקצועיים.

בנסיבות אלו, "זכו" הפעם הנהלת רמ"י ומועצת מקרקעי ישראל לתגובה חריפה של השמאי הממשלתי הראשי, שהודיע שהוא מקפיא עריכות שומות לרמ"י כל עוד לא תבוטל ההחלטה. הוא ציין כי בטרם הובאה הצעת ההחלטה לדיון היא לא הוצגה בפניו, וממילא, לא התאפשר לו להביע את עמדתו המקצועית ביחס להחלטה.  

תגובה חריפה אף יותר התקבלה מעו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אשר קבע כי ההחלטה בעייתית ביותר הן לגופה והן בשל הדרך הקלוקלת בה התקבלה. עו"ד קמיניץ דורש את ביטול ההחלטה וניסוח החלטה חלופית, סבירה ומקצועית. במכתב ששלח לשר האוצר, משה כחלון, ומנכ"ל רמ"י, עדיאל שמרון, הוא כותב בין היתר כי יש להצר על כך שלא התקיימה עמם התייעצות ביחס להצעת ההחלטה בטרם הועלתה לדיון בישיבת המועצה, וזאת בשונה מהחלטות אחרות שנדונו באותה ישיבה, ובניגוד למסורת ארוכה של שיתוף פעולה עם משרדם ביחס לכל הצעות ההחלטה העולות בפני המועצה.

עוד מציין קמיניץ במכתבו: "נוכח האמור, אין מנוס מלקבוע כי בהחלטת המועצה ובהליך בו התקבלה נפלו פגמים. פגמים אלו אינם פגמים של מה בכך. לכן, ועל מנת למנוע תקלה, נבקשכם לפעול לביטול ההחלטה כך שהדין שקדם לה הוא שיחול עד אז נבקש לציין, כי קיים קושי משפטי משמעותי במימוש ההחלטה בידי רשות מקרקעי ישראל או בידי ועדת ההשגות, על כל ההשלכות הנובעות מכך."

לקריאת מכתבו של עו"ד קמיניץ: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה