דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המגיפה שבתוך המגיפה

בעקבות מעשי הרצח האחרונים של נשים על ידי בני זוגן, התכנסו השבוע אלפי מפגינים בתל אביב כדי לדרוש מהממשלה ומהכנסת להעביר את התקציב שכבר הוקצה למאבק באלימות נגד נשים ולעצור את הרצח הבא. טור מיוחד של הילית בן-צבי
המגיפה שבתוך המגיפה

לאחרונה השתתפתי בישיבה במסגרת ועדת הרווחה של כנסת שעסקו בנושא אלימות במשפחה בימי הקורונה.

אלימות במשפחה היא תופעה חברתית הכוללת אלימות פיזית, מילולית, התעללות נפשית תקיפה מינית או אלימות כלכלית של גברים כלפי נשים וילדים. בתקופת המגבלות של הקורונה, מוצאות עצמן משפחות בישראל כלואות זמן רב בדירות המגורים שלהן ותנאים אלו יוצרים ככל הנראה רקע מוגבר לתופעות אלו.

למרבה הצער, אחת התופעות החמורות הנובעות מאלימות במשפחה, הנה רצח נשים, ובאחרונה נחשפנו למספר רב של מקרי רצח קשים, החוצים סוגי אוכלוסיות וללא קשר למצב סוציו-אקונמי או מאפייני אוכלוסיה יחודיים.

בעקבות מעשי הרצח האחרונים, התכנסו אלפי מפגינים בתל אביב כדי לדרוש מהממשלה ומהכנסת להעביר את התקציב שכבר הוקצה למאבק באלימות נגד נשים ולעצור את הרצח הבא. 

המפגינים כללו נשים וגברים, מצפון ומדרום, מערים, מקיבוצים ומושבים, ממרכזי קליטה ומכפרים ערביים, וחברי תנועות נוער, כולם כאחד באו למחות ולהצטרף למאבק באלימות נגד נשים. מתחילת השנה נרצחו בישראל 11 נשים ותינוקת בידי בני זוגן או קרובי משפחתן, מאז החל משבר הקורונה נרצחו 8 נשים, קורבנות מגיפת הקורונה כפי שכינו אותם על הבמה.

רבים מחברי המושבים והקיבוצים שנכחו במקום אורגנו ע"י מרכז המועצות האזוריות, התנועה הקיבוצית והתנועות המושביות, ובעיקר ע"י היועצות לקידום שיוויון מגדרי במועצות השונות.

לסיכום: אין יותר אפשרות לשתוק או לעמוד מהצד. זו מכה החוצה את כל שכבות החברה. אני קוראת גם לגברים להצטרף למאבק, ולממשלה החדשה להעביר בדחיפות את הכספים שהובטחו לטיפול בנושא.

הילית בן-צבי מנהלת היחידה לשיוויון מגדרי במרכז המועצות האזוריות, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים

הוספת תגובה חדשה