דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הכוח הנשי בתנועה ממשיך להתחזק

השבוע התחילו בעבודתן שתי פעילות ועובדת חדשות באגפי צעירים ומעורבות בחברה וחינוך. עפרי בשן בתפקיד מנהלת פיתוח מקצועי ב"שבילים", מוריה אילון שחר בתור רכזת שירות משמעותי במחלקת הביטחון ובת-אור שטרן כמנהלת קשרי החוץ במחלקת מתנדבי חו"ל בקיבוצים
עובדות התנועה החדשות
מימין לשמאל: עפרי בשן, בת-אור שטרן ומוריה אילון-שחר

מוריה אילון-שחר, חברת קיבוץ יגור, ובשנתיים האחרונות נמצאת ב"שליחות חינוכית" ומתגוררת ביחד עם משפחתה בקיבוץ חולית שבעוטף עזה. אמא לשני ילדים ונשואה לבועז שמשמש כמנהל המכינה הקדם-צבאית בחולית. למדה משפטים, ולאחר מספר שנים בהן עסקה בתחום המשפט הפלילי הבינה שלבה נמצא בחינוך וכך החלה לעסוק בתחום החינוך הבלתי פורמאלי, ומילאה מספר תפקידים חינוכיים וניהוליים, ולבסוף משנה למזכ"ל, בתנועת הנוער "נוע״ם" (תנועת הנוער של התנועה המסורתית בישראל) וריכזה את החינוך החברתי בקיבוץ יד מרדכי.

בנוסף, מוריה היא קצינה בשירות מילואים פעיל ומשמשת כסמג״ד בגדוד רפואה בפיקוד העורף. בתפקידה כרכזת שירות משמעותי היא תהיה אחראית על בנייה ושימור של המוטיבציה לשירות משמעותי בצבא בקרב בוגרי התנועה הקיבוצית וליווי שלהם במהלך שירותם הצבאי בצמתים משמעותיים, תוך חיזוק הקשר עם צה"ל ומערכת הביטחון ופיתוח מסלולי שירות משמעותיים לקבוצות מקרב בוגרי התנועה הקיבוצית. 

"אני מאמינה בעשייה חברתית קהילתית, בשירות משמעותי בצבא ובכוחה של קהילה כחלק משינוי חברתי ותיקון עולם. שמחה ונרגשת להצטרף לתנועה הקיבוצית ומצפה לקחת חלק בעשייה למען הקיבוצים והחברה היישראלית."

עפרי בשן, נשואה לדביר ואם ל-3 ילדים. בת המושב שיתופי רגבה וחברת קיבוץ משמר העמק מזה 8 שנים. עפרי מתחילה את עבודתה כמנהלת פיתוח מקצועי ב"שבילים". במסגרת תפקידה - אחריות על פיתוח מקצועי וביסוס קשרי עבודה עם משרד החינוך והמועצות האזוריות. בנוסף, ניהול מערך הייעוץ של החינוך החברתי-קהילתי ושותפות פעילה ומקדמת במשימות אגף החינוך.

עפרי מביאה לעבודתה מחוייבות לעבודה מערכתית, הבנת מקומו של החינוך בלב הקהילה הקיבוצית וערכים כבסיס לעבודה רב שנתית ושיח של שותפים.

בת-אור שטרן, מתגוררת בגבעתיים, בת זוג של אלכס ואמא של זמר. מגדירה את עצמה כ"קיבוצניקית מפוספסת". סבה היה בין מייסדי קיבוץ יראון, סבתה בוגרת קן בורוכוב, אמה נולדה בקיבוץ תל יוסף ואביה יליד מושב בית יצחק. ביקרה ובילתה לא מעט בקיבוצים שהיו נוף ילדות ואבני דרך מעצבות ומשמעותיות בחייה. הסקרנות ואהבת הלימודים משכו אותה מהתיכון למסלול העתודה האקדמית במסגרתו למדה לתואר ראשון ביחסים בינלאומיים בירושלים ומילאה תפקידי קצונה בתחום קשרי החוץ בצה"ל במשך כחמש שנים. לאחר השירות חזרה לירושלים לתואר שני בלימודי תרבות. לדבריה, "התנועה הקיבוצית היא התנועה שמייצגת בצורה הנאמנה והעקבית ביותר את צדדיה היפים של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית בישראל, בתפוצות ובעולם בכלל". בת-אור תחליף את בתפקיד מנהלת קשרי החוץ במחלקת מתנדבי חו"ל בקיבוצים. 

בהצלחה לפעילות החדשות, ותודה ובהצלחה בהמשך להדר יעקב ואפרת קרינסקי שסיימו את תפקידן!

 

הוספת תגובה חדשה