דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הישג למועצה אזורית גליל עליון והחברה לפיתוח הגליל: פורסמה רשימת הזכאות לתמיכה ישירה ובהשקעות החקלאים בשווי 100 מיליון שקלים בגליל העליון

כחלק מהסכם כולל אליו הגיעה הממשלה עם התאחדות חקלאי ישראל והתנועה הקיבוצית, ובהמשך למאבק בחודשים האחרונים יחד עם המועצה, עקב התיקון לחוק המים וגיוס תקציב של 210 מיליון שקלים לחקלאי הגליל ממשרד האוצר ומשרד החקלאות, פורסמה השבוע רשימת הזכאות לתמיכה בהשקעות במסגרת הסכם המים, מהלך המוציא אל הפועל את ההסכם העברת התקציב לחקלאים. מדובר על הישג חסר תקדים עבור חקלאי הגליל העליון
ורסמה רשימת הזכאות לתמיכה ישירה ובהשקעות החקלאים בשווי 100 מיליון שקלים בגליל העליון

ראש מועצה אזורית גליל עליון, גיורא זלץ אומר: "התקציבים לחקלאי הגליל מיועדים לפיצוי על ייקור המים ותהליך רחב היקף של התאמת חקלאות הגליל לשינוי הנדרש, החדרת חדשנות ותמורות טכנולוגיות, שיוכלו להתחרות בהצלחה בשוק הכלכלי ולפרנס אלפי בתי אב בגליל העליון. ההליכה המשותפת של חקלאי הגליל וויתור על ה"אני" למען ה"אנחנו", הוכיח את עצמו והביא להישגים גדולים. כך מובילים מאבק".

על פי ההסכם שנחתם לאחר כשנה של מאבק בהובלת גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, והנהלת החברה לפיתוח הגליל ובשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות מבואות חרמון ומרום גליל והתאחדות החקלאים בישראל, שכלל גם דיונים אינטנסיביים בוועדות הכנסת - יועבר סיוע לחקלאים שנפגעו מתיקון חוק המים 27 א'. מדובר על הקצאה של כ-520 מיליון שקלים לחמש שנים, לחקלאים מכל רחבי הארץ, כאשר מחצית מהתקציב הממשלתי- סכום משמעותי מאוד של 210 מיליון שקלים (!) יוקצו רק לאזור הגליל העליון, זאת במטרה לאפשר לחקלאים ביצוע התאמות לעלייה במחיר המים השפירים.

במסגרת ההסכם, יוכלו החקלאים שנפגעו, להתארגן לעלויות החדשות שהושתו עליהם כתוצאה מתיקון החוק. מטרתו המרכזית של ההסכם, הינה לאפשר לחקלאים לבצע התאמות ולהיערך לשינויים  בעקבות התיקון. מדובר בתמיכה חסרת תקדים בהשקעות, בסכום של כ- 100 מיליון שקלים, המאפשרת לחקלאים לקבל מענקים גבוהים במיוחד של 70%-80% מההשקעות. כמו כן, תינתן תמיכה ישירה במהלך השנתיים הראשונות של ההסכם, במטרה להיערך לפעילויות השונות.

סעיף משמעותי נוסף המביא בשורה של ממש לגליל, הינו תמיכה של 20 מיליון שקלים בפעילות מו"פ (מחקר ופיתוח), כאשר חלק מהסכום יוקצה לפעילות מו"פ צפון של החברה לפיתוח הגליל שיושקעו בקידום מחקרים ופיתוח שיטות להתייעלות בענף החקלאות, והקמת משקי מודל לבחינת זנים וגידולים ייחודיים והטמעתם ולאפשר התייעלות והחדרת טכנולוגיות חדשות. כמו כן, סכום של 10 מיליון שקלים יושקעו בפעילות המפעלים האזוריים.

אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל ציין כי התמיכה בקיבוצי מועצה אזורית הגליל העליון  ומושבי הגליל העליון  הינה במטרה להקטין את הפגיעה בחקלאות הצומח של צרכני המים בהפקה פרטית של מים שפירים לחקלאות כתוצאה מהעלייה הגדולה של מחיר המים השפירים לחקלאות. עוד הוסיף: "המהלך יאפשר השקעה באמצעי יצור חליפיים חדשים שיכולים להתמודד עם מחיר המים החדש וקיצוץ הקצבות המים".

הוספת תגובה חדשה